יום שלישי , מרץ 19 2024
דף הבית / ראש עיריית קריית אונו: תחבורה ציבורית בשבת היא כורח המציאות

ראש עיריית קריית אונו: תחבורה ציבורית בשבת היא כורח המציאות

בראיון לרגל חנוכה מדבר ישראל גל על התנגדות הדתיים ל"נעים בסופ"ש", על משבר הפקקים שהולך ומסלים ומצוקת החניה במרכז האקדמי אונו. וגם: מה הוא חושב על מתקפת הביצים שנחתה לאחרונה על קריית אונו ועל כניסתו לפוליטיקה של איציק הליצן

ראש עיריית קריית אונו. ישראל גל
ראש עיריית קריית אונו. ישראל גל

ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, נמצא בשבועות האחרונים על הגל – תרתי משמע – הרבה בזכות העובדה שהוא ראש העירייה הראשון בבקעת אונו שהצטרף למיזם “נעים בסופ”ש”.

כשאני שואלת אותו לגבי המחאה של הציבור הדתי הוא אומר שהוא יכול להבין אותה. עם זאת, לדבריו “יש הרבה אנשים שרוצים להתנייד בסוף שבוע וקשה להם כי אין להם רכב. אני חושב על הנער שרוצה לצאת לבלות בתל אביב ואין לו 100 שקל למונית. אז הוא נשאר בבית בזמן שחבריו, שיש להורים שלהם כסף, נוסעים לבלות וזה מאוד כואב לי. מעבר לכך, אם רוצים שאנשים יפסיקו להשתמש בכלי הרכב צריך להציע להם תחבורה ציבורית רציפה וטובה אחרת מה שיקרה זה שלכל משפחה יהיו שני כלי רכב והעומס בדרכים יהיה בלתי נסבל”.

בכתבה ב”רמת גן גבעתיים ניוז” אמר ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, כי ראשי מיזם “נעים בסופ”ש” הפרו את ההסכמות עמו ולכן רמת גן לא חלק מהמיזם. כשאני שואלת את גל על כך הוא מציג גרסה אחרת לגמרי. “הייתה מחלוקת בין כרמל לעיריית תל אביב איזה שם יקראו לזה או לא יקראו לזה. המהות היא הכי חשובה בסופו של יום. המהות היא שהקווים האלה צריכים לעבוד”.

נעים בסופש

נעים בסופש

היציאות מקריית אונו בבוקר ארוכות ובלתי נסבלות. בקרוב יבנו על שטח תל השומר ויהיה פה בלתי נסבל. מה הבשורה שלך לתושבים בעניין הזה?

“זו אכן בעיה קשה. הכנו תכניות של כבישים עוקפים, דרך מוטה גור ורפאל איתן. סיימנו לעבוד על התכנית למטרו ולקו סגול של הרכבת הקלה. זה ייקח עוד כמה שנים, אבל בסוף מי שצריך לתת מענה זו ממשלת ישראל שחייבת להבין שכמו שהיא נהנית מהכספים שמגיעים ממכירת דירות – כך היא צריכה להשקיע בתשתיות למען התושבים שגרים פה”.

קריית אונו (2)

אם דיברנו על תחבורה אי אפשר לא להזכיר את מצוקת החניה של הסטודנטים במרכז האקדמי אונו שגדלה לאחרונה בעקבות קליטת סטודנטים מהמרכז האקדמי אור יהודה שנסגר לאחרונה. בעניין הזה אין לראש העירייה בשורה חדשה. “מצוקת החניה של הסטודנטים היא לא מהיום”, אומר גל. “אנחנו נותנים עדיפות בחניה לתושבי העיר ומי שלא גר בעיר תמיד יכול להגיע בתחבורה ציבורית או בנסיעות שיתופיות”.

הקריה האקדמית אונו צילום עירייה
הקריה האקדמית אונו צילום עירייה

אחרי שדיברנו על פקקים ונדל”ן אנחנו עוברים לנושאים פחות דרמטיים, אבל לא פחות מעניינים את הציבור. הנושא הראשון: ביצים. בכתבה שפרסמנו ב”אונו ניוז” על מתקפת הביצים שנחתה לאחרונה על העיר. נהגים שפנו למערכת האתר דיווחו כי בסמוך לקניון קריית אונו נזרקות לעברם ביצים: “זה מפחיד. ברגע הראשון אתה לא מבין שזו רק ביצה ובטוח שזה משהו יותר מסוכן”.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


WhatsApp Image 2019-12-07 at 19.26.06 (1)

גל אומר על כך כי “אני קורא לכל אזרח לא לחשוש ומייד להגיש תלונה ב-106 ובמשטרת ישראל כדי שידעו איפה זה קרה. אני מניח שאחרי שישימו מארבים יתפסו את האחראים. בכל מקרה אסור שזה יקרה. זו אלימות לכל דבר”.

ישראל גל בראיון לאונו ניוז

גל הוא ראש עירייה שמאוד מחובר לקהילה ולבעלי העסקים. אתמול הוא התארח במועדון “מאסטר קלאס” לעסקים המפורסם של דני וידיסלבסקי, מחבר רב המכר “סודות השיווק של ביבי”. הכנס התקיים באולם ההרצאות של חברת וידיס שירותי ניהול במגדל המשרדים החדש בקניון קריית אונו.

ישראל גל עם דני וידיסלבסקי
ישראל גל עם דני וידיסלבסקי

גל חשף בראיון אישי סוחף את הדרך שעבר להצלחה. איך מנער ספורטאי ולוחם בצנחנים הפך למנהיג ציבורי שמוביל את קרית אונו לשיאים בחינוך, בהתחדשות עירונית וצמיחה, באחוז המתגייסים ליחידות מובחרות, בתחבורה ציבורית בשבת ועוד. וידיסלבסקי עצר מדיי פעם את הראיון להאיר את הנקודות החשובות לבעלי העסקים הקטנים ולתבל בטיפים עוצמתים להצלחה. הקהל היה מרותק, בעלי עסקים ביטאו בקול רם את רצונם להגר לקריית אונו, והערב נמשך עד השעה 23:00 כשהקהל דורש להישאר ולשאול עוד שאלות.

אי אפשר לסיים ראיון בלי לדבר על כניסתו של איציק עוזרי לרשימה שלך. מה לליצן ולפוליטיקה?

איציק הליצן בעוטף עזה (1)

“איציק הוא חבר טוב ועוד לפני שהוא היה ליצן הוא היה מדריך נוער בקריית אונו. העזרה שלו לאנשים בעיר היא מדהימה. פוליטיקה היא לא מילת גנאי. יש הרבה אנשים שעוזרים לקהילה ואיציק הליצן הוא אחד מהאנשים הטובים האלה”.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

3 תגובות

  1. לי אין אוטובוס מהבית או ליד הבית לעבודה בתל השומר. בעצם לכל תושבי הוותיקה אין דרך להגיע לבית החולים הקרוב. אז אולי לפני אוטובוס בשבת תדאגו לתחבורה נורמלית בעיר? ותחבורה נורמלית מהוותיקה לאנשים שרוצים לנסוע ליהוד/ אור יהודה/ גני תקווה? תחבורה בשבת זה פשוט להיט חדש שהביאו התושבים החדשים (ובעלי האמצעים) שאליהם נושא פניו ראש העיר. תחבורה ביום יום יותר חשוב. אם תהיה לי דרך סבירה להגיע לעבודה (מרחק אווירי 2 ק”מ) מבטיחה להשאיר את הרכב בבית ולחסוך קצת מהעומס בכביש!!

  2. זה לא הפתרון לפקקים שיש בעיר הזו
    תעשה משהו לקידום התשתיות בעיר
    אין מקום לזוז כל העיר תקועה
    ראש עיר גרוע !!!

  3. לכותבת הכתבה:
    אני רק רוצה לתקן אותך על טעותך, שבמתכוון או שלא במתכוון, עלולה לגרום ליתר פילוג לא נחוץ בין תושבי קרית אונו החיים יחד בשלווה כבר כמעט 80 שנה.
    בכתבתך השתמשת בצמד המילים “מחאת הדתיים” על התחבורה בשבת.
    עד כה, חוץ מתגובות ודיונים לגיטימיים בפייסבוק, ממש לא התקיימה שום מחאה! זאת לא הדרך של תושבי קרית אונו, ובוודאי שזאת לא דרכם של התושבים הדתיים, שמכבדים ואוהבים את הסטטוס קוו שהתקיים עד כה.
    אני מאוד מעריכה את ראש העיר שלנו Israel Gal שמשתדל לעשות בשביל הציבור כולו, ועל כך שהוא מקבל בהבנה את הדעות החלוקות בעניין. כך צריך להיות.
    כן אני מצרה (אבל לא מוחאת) על הנושא בכללותו, ובפרט שמדובר על שימוש בתקציב ציבורי שמשרת רק חלק מהאוכלוסייה. אבל מאמינה שכשיהיה צורך להשתמש בתקציב ציבורי גם לחלקים אחרים באוכלוסייה, תהיה היענות.
    בסיכום דבריי, אני מצפה ממך לתקן את הניסוח המגמתי בכתבה שלך. תודה מראש על ההבנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק

פועל נפל מגובה במהלך עבודתו באתר בנייה ביהוד ונפצע בינוני

תפריט נגישות