מחאת ההורים בקריית אונו נגד שינוי שיטת השיבוץ לחטיבות עולה שלב.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
הערב (שני) נערך מפגן כוח של שני בתי ספר יסודיים בעיר – בי”ס שרת ובי”ס יעקב כהן, שהפגינו במקביל ב-2 נקודות שונות בקריית אונו.
הורי וילדים בי”ס שרת הפגינו בכיכר צה”ל בעיר, בעוד אלו מבית הספר יעקב כהן הפגינו ממש מול בניין העירייה.
עבור הורי התלמידים ביעקב כהן מפסגת אונו זו ההפגנה השנייה בטוח של 3 ימים, אחרי המחאה הראשונה שנערכה בסוף השבוע.
יו”ר הנהגת ההורים בבי”ס שרת ענת קוסטיקה כהן ועדי עזר ליבני, מי שהייתה עד לאחרונה יו”ר ההנהגה, טענו כי העירייה לא ממש סופרת אותם.
“בשינוי שיטת החלוקה לחטיבות הוחלט שבית ספר שרת יעבור יחד עם בי”ס ורשה לחטיבת שזר. חטיבה זו עוברת בעוד כשנתיים למשכנה החדש ליד המכללה האקדמית בשכונת נהר הירדן.
הרעיון בשיטה היה לחלק את הילדים לפי המרחק הקצר ביותר מביתם, אולם לא התחשבו בילדי שכונת שאול המלך המשויכים לשרת וייאלצו ללכת עד נהר הירדן בעוד קיימות חטיבות אחרות הקרובות יותר.
כל עוד נושא התשתיות לא מוכן בחטיבות אין טעם להתחיל בשינוי הזה, שיוצר מצב של חוסר שוויון הזדמנויות לילדים. ילד משרת לא יוכל ללכת לכיתת סייבר או לכיתה המדעית או למחול”, הסבירו בהנהגת ההורים.
“שנים של עבודה מאומצת יורדות לטמיון”
קוסטיקה כהן ועזר לבני התייחסו לפגיעה הצפויה בילדים על הספקטרום, המשולבים בכיתות הרגילות: “קיימות 7 כיתות תקשורת, שבהן לומדים ילדים על הספקטרום האוטיסטי, כל כיתת תקשורת כזו מכילה 8 ילדים. הקושי של הילדים הוא בעיקר בהבנת סיטואציות חברתיות, מה שמשפיע מאוד על יצירת קשרים חברתיים בתוך בית הספר ובחברה מעורבת.
לפי השיטה המוצעת, ילדי בית ספר שרת מכיתות החינוך הרגיל יעברו לבית ספר שז”ר וילדי כיתות החינוך המיוחד יופרדו מהם בחיתוך חד, ויעברו לבדם לבית ספר בן צבי, שרק בו יש תשתיות מתאימות לחינוך מיוחד. המשמעות הכואבת היא ששנים של עבודה מאומצת של הילדים להשתלב בתוך חברה רגילה ירדו לטמיון”.
כמו כן, הן הדגישו, כי הילדים המשולבים עשויים להיתקל במגוון בעיות, לא רק לימודיות: “הילדים על הספקטרום האוטיסטי יגיעו לבית ספר זר, שבו הם לא מכירים אף אחד, בדיוק בניגוד לכל שאר התלמידים, שעולים עם כל בית הספר כמקשה אחת.
אם זה קשה לילד רגיל, על אחת כמה וכמה לילד על הספקטרום האוטיסטי, עבורו כל שינוי הכי קטן יכול לעורר חרדות ורגרסיה. המשמעות היא לא רק קשיים בהסתגלות, אלא גם בדידות חברתית, שמאוד מאפיינת את הילדים על הספקטרום האוטיסטי, בגלל הקושי התקשורתי.
במשך 6 שנים, ילדי החינוך המיוחד משתלבים בכיתות החינוך הרגיל. השילוב מאפשר לילדים לתרגל מצבים חברתיים נורמטיביים ולהתמודד עם הקשיים והאתגרים בעזרת תיווך של אנשי הצוות.
מטרת השילוב היא ללמד את הילדים להתנהל במצבים חברתיים, ליצור קשרים מיטיבים וללמוד להיות בקבוצת השווים בני גילם, כדי להכין אותם ולעזור להם לחיות בחברה.
המעבר לחטיבות בשיטה המוצעת ינתק, כאמור, את ילדי החינוך המיוחד מהילדים שאיתם השתלבו במשך 6 שנים ויעביר אותם לחטיבה מבלי שיהיה לידם אפילו פרצוף מוכר אחד! “
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]