יום שישי , ספטמבר 25 2020
דף הבית / ישראל גל: "קריית אונו הקטנה לא תהיה דרך מעבר לחצי מיליון איש"

ישראל גל: "קריית אונו הקטנה לא תהיה דרך מעבר לחצי מיליון איש"

אחרי שספג מאות תגובות זועמות על הרעיון לגבות אגרת כניסה מהנוסעים ברחוב לוי אשכול, התייצב ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, לראיון עם העיתונאית חוה ברק, והסביר: "הרעיון הזה מקובל בעולם. אני לא מוכן שהילדים שלנו ינשמו פיח וההורים שלהם יתקעו בפקקים רק בגלל שכולם רוצים לעבור דרכנו"

חוה ברק עם ישראל גל
חוה ברק עם ישראל גל

בתוך פחות משעתיים נכנסו לכתבה על אגרת הגודש בקריית אונו 10,000 איש שכתבו מאות תגובות. ראש העירייה, ישראל גל, הבין שמדובר בתפוח אדמה לוהט והוא פינה שעה מסדר יומו העמוס כדי להתייצב מול המצלמות שלנו ולהסביר.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "אונו ניוז" info@ononews.co.il


"תפקידי כראש עיר לדאוג לתושבי קריית אונו ולעיר", אומר גל. "לא אתן יד לכך שעשרות אלפי כלי רכב יעברו דרך  קריית אונו בדרכם לעבודה וממנה ויפגעו באיכות החיים של התושבים. הנחיתי את אנשי המקצוע בעירייה להכין חוק עזר בנושא".

לדבריו, "על כל ראשי ערים וחברי מועצה להפעיל לחץ על משרד התחבורה והפנים כדי שאלה יחליטו להקים כבישים עוקפי קריית אונו לנתיבי תחבורה ראשיים".

בדבר אחד צודק גל: רחובות העיר קריית אונו חדלו לשמש כנתיבי תנועה עירוניים של תושבי העיר והפכו להיות צירי נסיעה לאלפי כלי רכב מערים באזור ולנהגים החוצים אותה בדרכם מכביש 461 צפונה ו-471 דרומה.

דרך לוי אשכול הפכה לחלופה תחבורתית לכביש 4 ולכביש 40. כל מי שנתקע בפקק בכביש 471 בדרכו לרמת גן ותל אביב וכל מי שמגיע מדרום בדרכו לפתח תקווה, עובר דרך רחוב לוי אשכול בקריית אונו. מדובר בעשרות אלפי כלי רכב ביום, הנוסעים ברחובות העיר וגורמים לעומסי תנועה וזיהום אוויר משמעותיים וכפועל יוצא מכך גם לתאונות דרכים רבות יותר.

השאלה היא האם הרעיון – שצריך לעבור אישור של משרד התחבורה – לא יקומם עליו את תושבי הערים השכנות והאם כתוצאה מכך לא ייפגעו העסקים בעיר.

קריית אונו

אני תושבת פתח תקוה ויש לי נכדים בקריית אונו. אתה למעשה מטיל עליי מס לראות את הנכדים שלי.

"אני מבין אותך, חוה, אבל את חייבת להבין גם אותי. אני אחראי לעיר קטנה שחצי מיליון איש עוברים דרכה כל יום. אני לא מוכן שהילדים שלנו ינשמו פיח וההורים שלהם יתקעו בפקקים רק בגלל שכולם רוצים לעבור דרכנו".

אבל מס נוסף זה הפתרון?

"אנחנו מנסים בכל מיני דרכים, אבל זה לוקח זמן. עניין המס נהוג במקומות רבים בעולם. לא המציאו דבר".

קריית אונו
קריית אונו

איך זה יעבוד?

"אגרת הגודש תיגבה באמצעות מצלמות מכלי רכב הנכנסים לעיר ובעליהם אינם תושבי העיר. מובן כי העירייה לא תגבה אגרת גודש ממי שיגיע לעיר לבילוי, לימודים ועסקים ומעובדי ההוראה, החינוך ומוסדות העירייה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. ברצוני להביע את תמיכתי באגרת הגודש ובראש העיר שדואג לקריית אונו אני גרה בלוי אשכול וסובלת מהרעש והפיח דיי נמאס! כל הכבוד ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סמל אלאור אמיגה מיהוד. צילום דוברות צהל

תעודת הצטיינות הוענקה לסמל אלאור אמיגה מיהוד