יום רביעי , אפריל 17 2024
דף הבית / נחנך בית הכנסת הראשון של הקהילה האתיופית באור יהודה

נחנך בית הכנסת הראשון של הקהילה האתיופית באור יהודה

לאחר יותר מ-20 שנה ומאבק ממושך זוכה הקהילה האתיופית למבנה קבוע לתפילה

בית הכנסת של הקהילה האתיופית באור יהודה. צילום: באדיבות הבטמו אייאיו
בית הכנסת של הקהילה האתיופית באור יהודה. צילום: באדיבות הבטמו אייאיו

לאחר יותר מ-20 שנה, בית הכנסת הראשון באור יהודה של הקהילה האתיופית נחנך אתמול (יום ראשון) באירוע חגיגי מלווה בשירים וריקודים והכנסת ספר התורה. בני הקהילה האתיופית קיימו תהלוכה ברחובות איילת השחר, עובדיה יוסף, סמטת הרב יצחק מועלם ואור יום.

התהלוכה שקיימו בני הקהילה האתיופית באור יהודה. צילום: ישראל פנחסוב
התהלוכה שקיימו בני הקהילה האתיופית באור יהודה. צילום: ישראל פנחסוב

  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


באירוע השתתפו ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט, חבר מועצת העיר ונציג הקהילה הבטמו אייאיו, מפקד תחנת המשטרה מסובים סנ”צ הוד לוי, סגן ראש העירייה עופר בוזי, המשנה לראש העירייה יחיאל מושייב, חבר המועצה יוסי סוויד, יו”ר הקהילה האתיופית באור יהודה אסובלוו טבג’ה, יו”ר העמותה לקידום קליטת עולי אתיופיה גזאט טייצ’או, חברי הפורום תמרצ׳ (חברי מועצות ערים יוצאי הקהילה האתיופית), שני גבאי בית הכנסת פקדו אלמיהו וטמרו טקלה ומכובדים נוספים מהקהילה. שוחט ואייאיו קבעו יחד את המזוזה בפתח בית הכנסת בן שתי הקומות שנמצא ברחוב איילת השחר 13 ושבהקמתו השקיעה העירייה כ-2 מיליון שקל.

קביעת המזוזה בבית הכנסת של הקהילה האתיופית באור יהודה. צילום: ישראל פנחסוב
קביעת המזוזה בבית הכנסת של הקהילה האתיופית באור יהודה. צילום: ישראל פנחסוב

נציין כי יוצאי הקהילה האתיופית באור יהודה מחכים להקמתו של מבנה קבוע לבית הכנסת יותר מ-20 שנה. חברי הקהילה האתיופית נהגו להתפלל במבנה זמני שהורכב משני קרוואנים. נזכיר כי סביב הקמת בית הכנסת היתה מחלוקת ממושכת בין רב הקהילה נדב מדהני ז”ל שנפטר באפריל האחרון ועמותת נתיב שמיים שהתנגדו להקמתו לבין חברי הקהילה האתיופית, בהם חבר המועצה אייאיו, שתמכו בהקמתו. המחלוקת הגיעה לזירה המשפטית עם עתירה שהגישה עמותת “נתיב שמיים” נגד הקמת בית הכנסת. בית המשפט המחוזי תל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים הכריע בסוגיה במאי 2020, דחה את עתירת העמותה ואיפשר לעירייה להוציא את הפרויקט לדרך. ביוני 2020 החלה העירייה בבנייתו של בית הכנסת החדש, לאחר שבמאי 2020 פינתה את הקרוואנים ששימשו את בית הכנסת.

פינוי הקרוואנים ששימשו כבית הכנסת של הקהילה האתיופית. צילום: באדיבות הבטמו אייאיו
פינוי הקרוואנים ששימשו כבית הכנסת של הקהילה האתיופית. צילום: באדיבות הבטמו אייאיו

שוחט אמרה: “זה אמנם היה קשה, אבל כשרואים את המבנה המפואר הזה, אין ספק שזה היה שווה את כל מה שעברנו כדי להגיע ליום החגיגי הזה. אני רואה את השמחה על הפנים שלכם ואני מתמלאת בגאווה על כך שסוף סוף תוכלו להתפלל במבנה משלכם, בדיוק כפי שמגיע לכם. עברנו את המשוכות וכעת נדרשת מצד כולכם אחדות”.

אייאיו אמר: “בית הכנסת הזה הוא המתנה הכי גדולה שאפשר לבקש לראש השנה לכל הקהילה האתיופית בעיר שמונה כ-2,000 איש. זה היום שעליו חלמנו ואני שמח שביחד הגשמנו את המטרה החשובה הזו כך שגם לנו, בני ובנות העדה האתיופית, יהיה בית כנסת משלנו. אנחנו שמים את כל המאבק והמחלוקות על בית הכנסת מאחורינו ומסתכלים קדימה. לבית הכנסת הזה נביא רוח חדשה והוא יהיה מקום שמאחד את הקהילה האתיופית ושבו נמשיך להתפלל ביחד למען בריאות איתנה ושלום לכל עם ישראל. תודה ענקית לראש העיר ליאת שוחט שהגשימה לנו את החלום ועשתה את הכל כך שנתגבר על כל האתגרים שעמדו בפנינו. הקהילה אוהבת אותך וגאה בך”.

מימין לשמאל: סנ"צ הוד לוי, ליאת שוחט, הבטמו אייאיו, גזאט טייצ'או, מסרשה גטהון ואסובלוו טבג׳ה. צילום: ישראל פנחסוב
מימין לשמאל: סנ”צ הוד לוי, ליאת שוחט, הבטמו אייאיו, גזאט טייצ’או, מסרשה גטהון ואסובלוו טבג׳ה. צילום: ישראל פנחסוב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות