יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / סיפורו של בכור משקובוב ז”ל – נפטר הקורונה הראשון באור יהודה

סיפורו של בכור משקובוב ז”ל – נפטר הקורונה הראשון באור יהודה

תושב שכונת גיורא היה בסך בכל בן 59 במותו, שבועיים אחרי תחילת המגפה אי שם במרץ השנה. בני משפחתו נותרו המומים ובעיקר ללא אבא, בעוד בתו מספרת כי היה בריא וללא מחלות רקע ותוהה מדוע אנשים עדיין לא מבינים את חומרת המחלה: "אם העלאת המודעות תעזור אפילו לעוד בן אדם אחד אני אעשה הכל בשביל זה"

בכור ראשי
בכור משקובוב ז"ל (צילום אדוארד)

שבעה חודשים אחרי פרוץ הקורונה, ולא נראה שהיא הולכת להיעלם בזמן הקרוב. מניין הנפטרים בארץ בעקבות המגפה עומד על 2,541. באור יהודה, שהייתה עד לא מכבר עיר אדומה, נפטרו 15 תושבים מהמחלה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הנפטר הראשון בעיר, שבועיים אחרי תחילת הקורונה, היה בכור משקובוב ז”ל. בן 59 בלבד במותו, התגורר בשכונת גיורא בעיר, והותיר אחריו אשה ו-6 ילדים.

מוריה רפאלוב, בתו, סיפרה על אביה: “אבא שלי היה הנפטר ה-12 בארץ והראשון בעיר. זה קרה ב-29.3, ממש בתחילת הקורונה. היה בן 59 בסך הכל. 

אנחנו  במשפחה לא ידענו איך מתמודדים בהתחלה, ידענו שיש קורונה, אבל הרבה גופים לא ידעו איך להתמודד עם זה. כשביקשנו בדיקות, נאמר לנו בכלל בהתחלה שזה לא קשור לקורונה. אפילו אמרו לנו שאנחנו בכלל לא צריכים, רק שנשב בבית בבידוד.

בשכונה שאבא שלי גר, אנשים לא האמינו שזו מחלה כזו קשה. רק אחרי שאבא נפטר זה עשה זעזוע והרבה אנשים בעיר פנו אליי. אפילו כשפניתי בחודש הראשון לתקשורת לא הייתה תגובה“.

הנפטר הראשון מקורונה באור יהודה – צילום פרטי

ההידרדרות במצבו של משקובוב הייתה מהירה, כפי שסיפרה בתו: “תוך ארבעה ימים מאז שחלה הוא נפטר. התחיל בצינון ביום הראשון, ותוך 3 ימים זה החמיר משמעותית. לא היו לו שום מחלות רקע, פשוט לא התעורר מהשינה. אמא שלי קיבלה את זה ממש קשה, היא בעצמה חלתה, היה לה שיעול וקוצר נשימה, לקח לה חודש לצאת מזה. כולנו חלינו”.

מוריה היא חלק משישה אחים, כשהקטנה מביניהם בת 12 והגדולה בת 32, שלושה ילדים עדיין גרים בבית.

“בשבעה היינו מרוחקים, אמא הייתה בבית מבודדת, אנחנו בבית אחר. היא לא הייתה בהלוויה, היינו רק 3 ילדים בה. בכל מקום שהלכנו אליו סגרו לנו דלתות, קבעו שהוא חולה קורונה ללא בדיקה. זה היה משפיל, בטח כשאני רואה איך הלוויות מתנהלות היום ולנו לא אפשרו את זה. רק אחרי שלושה חודשים עשינו אזכרה ביחד”, נזכרה מוריה.

“לא האמנו שזה יכול לגמור את הבן אדם תוך כמה ימים. אנחנו הבאנו רופא פרטי שבדק לו את הגרון ואמר שהכל בסדר. הוא עוד הלך לבית כנסת ולעבודה שלו בסופר, הכל כרגיל”, סיפרה בתו.

בתחילה, עוד לא היה ברור מה היה גורם המוות של בכור, כפי שהסבירה מוריה: “יומיים אחרי שאבא שלי נפטר, עקב דרישות שלנו, הלכתי פיזית למשרד הבריאות ופיקוד העורף ואז נקבע שהוא נפטר מהקורונה. הגעתי לכל המקומות האפשריים, עשינו הכל בעצמנו. רציתי שינחו אותנו איך לקבור בן אדם שחלה בקורונה. המצב קשה מאוד במשפחה, אמא הפכה לחד הורית עם 3 ילדים קטנים. תמיד היינו מגובשים ועכשיו יותר“.

המסר של מוריה הוא חד משמעי: “אני תמיד אומרת שלמרות כל המידע והסטטיסטיקות, עדיין אנשים לא מאמינים שזו מחלה שהורגת, שלא צריך לעטות מסכה ולשמור על מרחק גם אחרי 7 חודשים. רק למי שיש ניסיון אישי יכול להגיד שזו מחלה קשה וחובה לשמור על ההנחיות, זה לגמרי יכול להציל חיים.

אני מאמינה שאם בתחילת הקורונה הייתה יותר מודעות למחלה ועם יותר בדיקות והיענות, המצב היה אחרת לגמרי עם אבא שלי. לא פשוט לי לדבר, אבל אם זה יעזור אפילו לעוד בן אדם אחד אני אעשה הכל בשביל זה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. עצוב שאנשים לא מבינים עד כמה זה מסוכן אשמח להיות איתך ולעזור לעלות מודעות על המחלה …

  2. מן השמיים תנוחמו. היה אדם יקר מאוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות