יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / ליאת שוחט לבג”צ: יש להשוות מספר המתפללים בבתי הכנסת למספר המפגינים בבלפור

ליאת שוחט לבג”צ: יש להשוות מספר המתפללים בבתי הכנסת למספר המפגינים בבלפור

חודשיים לאחר שהחלו ההפגנות ההמוניות מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, ייתכן שבקרוב יצטרכו המפגינים להצטמצם: ראשי הערים ליאת שוחט, צביקה ברוט ואביחי שטרן יוצאים כעת לקרב נגד הממשלה, ובעתירה שהגישו הבוקר לבג"צ דורשים להשוות בין מספרי המפגינים לבין מספרי המתפללים בשטחים הפתוחים

בית כנסת. PIXABAY
בית כנסת.

בג”צ ראשי הערים, אותו מובילים ראש עירית בת-ים צביקה ברוט, ראש עירית אור יהודה ליאת שוחט, וראש עירית קריית שמונה אביחי שטרן, בגיבוי ראשי ערים נוספים, הגיע על רקע החלטת הממשלה לבצע סגר ולהגביל את בעלי העסקים ואת מספרי המתפללים בערים.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לדברי ראשי הערים, המדינה מבקשת מהם לעמוד מול מאות אלפי תושבים ולהסביר להם מדוע עליהם להתפלל בקבוצות קטנות ביום כיפור או להימנע מלהפעיל את העסק שלהם – אך במקביל היא מאשרת לעשרת אלפים מפגינים להגיע מדי שבוע בניגוד לכללי הקורונה להפגין בבלפור.

לדבריהם, תושבים רבים מסרבים בשל כך להקשיב להנחיות הקורונה, והם זועמים על כך שהמדינה מאפשרת למפגינים להתכנס ללא מגבלות ובאופן חופשי.

העתירה, אשר הוגשה על ידי עו”ד אילן בומבך, מבקשת מבג”צ לקבוע כי שתי הזכויות – הזכות להפגין והזכות להתפלל – הן זכויות שוות, ויש לקבוע כללים אחידים הן להפגנות והן לתפילות בשטחים פתוחים.

ההפגנות בבלפור. צילום: דיגיטל ניוז
ההפגנות בבלפור. צילום: דיגיטל ניוז

לדברי העותרים- ברוט, שוחט ושטרן, המטרה היא להחזיר את אמון הציבור בממשלה ולהעלות את ההקפדה על הנחיות הקורונה: ״אנחנו במדינה דמוקרטית וחשוב מאד לאפשר הפגנות למי שרוצה בכך” הם אומרים, “אלא שבאותה מידה יש לאפשר גם את התפילות באוויר הפתוח באותם התנאים. יש להגביל את המספר המשתתפים בשני המקומות בצורה זהה, או לחילופין להתיר את שניהם באופן זהה. אי אפשר לעשות איפה ואיפה, שפוגעת באופן אנוש באמון הציבור במדינה בתקופה כל כך קריטית”.

ראשי הערים הוסיפו כי “אנחנו עומדים בחזית מול התושבים, וצריכים להסביר להם את ההגבלות של הממשלה. אלא שבכל שבוע התושבים זועמים כשהם נאלצים לוותר על תפילות במניין או להפסיד לקוחות בבתי העסק שלהם, בזמן שהממשלה מאפשרת למפגינים לפעול באופן חופשי. אם המדינה רוצה שהציבור ייקח אותה ברצינות, עליה לקבל החלטות הגיוניות ואחידות, ולא לזגזג. אם הממשלה החליטה לסגור כעת את חופי הים, לאסור הופעות, ולצמצם מאד את התפילות באוויר הפתוח בגלל סכנה בריאותית – אז לא ייתכן שההפגנות יוכלו להימשך כאילו הסכנה אינה קיימת”.

ראשי הערים הדגישו כי הם העתירה לבג”צ אינה מתייחסת רק לתקופת הסגר, אלא גם להמשך חיי שגרת הקורונה לאחריו. עד היום הותר למספר קטן יחסית של מתפללים להתפלל יחד בשטחים פתוחים, בזמן שלהפגנות בבלפור הגיעו לעיתים כעשרת אלפים בני אדם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות