100 תלמידים מאור יהודה לא נשארו אדישים למצב ה”שיימינג ברשת” ולקחו חלק בשבוע האחרון ב”האקתון יזמות” שהוביל אגף החינוך בעיריית אור יהודה. מטרת האירוע היא לפתח את הסוגיה הרגישה ובכך למנוע שיימינג (ביוש) ולשון הרע, כמו גם לקבל כלים ולשפר את הרגלי השימוש הנכונים ברשת למטרות חברתיות-חינוכיות תוך שמירה על כבוד האדם וחירותו.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
בפתח האירוע, שנערך בבית ספר אהוד מנור, בירכה ראש העיר, ליאת שוחט, את כלל השותפים ובעיקר את עשרות התלמידים שהגיעו ביוזמתם: “אתם לוקחים חלק בפעילות חינוכית חשובה, ערכית וחברתית שמטרתה העיקרית היא לשמור על שיח נקי ומכבד ברשתות החברתיות. כל אחד ואחת מכם מהווה מודל לחיקוי ודוגמה אישית לסובבים אותו במעגלי ההשפעה הקרובים והרחוקים. אנו נמשיך להשקיע משאבים רבים במטרה ליצור באור יהודה חברת מופת ומנהיגות תלמידים פעילה, מובילה ומשפיעה עבור תלמידי העיר, המחוז והארץ”.
באירוע לקחו חלק גם סגן ראש העיר, אברהם בורוכוב, מנהלת אגף החינוך, דלילה אשכנזי, המפקחת הכוללת, אתי רביאן, ונציגים נוספים ממשרד החינוך, מאגף החינוך, מוועד ההורים היישובי, וכמובן חברי פרלמנט הילדים ומועצת הנוער. אל המפגש התבקשו התלמידים להגיע מבעוד מועד עם יוזמה בית ספרית למיגור השיימינג ברשתות החברתיות ובמדיה. דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך, ציינה: “מטרות ההאקתון הן לחזק את תחושת השייכות של התלמידים לעיר, ליצור חווית למידה אחרת ומשמעותית, לקדם יזמות, חדשנות, מחויבות ואחריות, לפתח מנהיגות תלמידים מובילה, לעודד מפגש ושיח ערכי משותף בין בתי הספר, ויותר מכל – להכיר בערך השותפות בין בתי הספר בעיר”.
לאחר מכן שמעו המשתתפים הרצאת השראה מרתקת בנושא “דרוש רץ עם הנשמה” שהעביר גיא בן דור. בן דור העביר סיפור אישי ששינה את חייו, של אביו עופר ושל בזה נבבה, עיוור מלידה שנולד באתיופיה ורצה להגשים את החלום שלו לרוץ וחיפש מישהו לרוץ איתו. בין השלושה נרקמה חברות אמיצה שהולידה חלומות שנראו בלתי אפשריים, כמו לייצג את ישראל באולימפיאדה ולהגיע אל הר האוורסט. גיא העביר את סיפורו תוך התמקדות בערכים של נחישות, עבודת צוות, יזמות ומעורבות חברתית, הצבת מטרות, התמודדות עם מצבים מורכבים, צמיחה מתוך משבר והגשמת חלומות שנראים בלתי אפשריים לאפשריים בהחלט.
בתום ההרצאה, התכנסו התלמידים במספר מושבים מקבילים ועברו סדנאות בנושא: “מוגנות ברשת”, שהובילה הנציגות הבכירה של מינהל חברה ונוער שבמחוז ת”א בהובלת אתי רביאן, מפקחת כוללת, ויפית שמואלי, רכזת חינוך חברתי באגף החינוך. ראשית, נערך בקרב התלמידים בירור עמדות בסוגיות שונות הקשורות לשיימינג, לשיתוף הורים וצוותי חינוך ומוגנות ברשת בכלל ועוד. לאחר מכן, התלמידים עבדו בקבוצות קטנות במטרה לקדם את פיתוח המיזם שהקימו, החל משלב התכנון ועד לשלב הביצוע. התלמידים חידדו והעלו רעיונות ויוזמות מדהימות, כשבין הבולטות: ‘אפליקציה לסינון’ שבודקת תקינות מילים נקיות לפני שמשתפים חברים, “הקמת “חדר בריחה”, פיתוח “מציאות מדומה”, תלמידים יעבירו “שיעור “אחר” בנושא בריונות ברשת, פיתוח חומרי הדרכה, ימי שיא, סרטונים, שיח ומשוב ועוד. תוצרי היוזמות יוצגו ע”י התלמידים בשבוע החינוך שיתקיים בחודש הבא, זאת במסגרת הערב האסטרטגי לחדשנות בחינוך מס’ 4 שהעיר מובילה מזה כשנתיים.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
תגובה אחת
Pingback: התלמידים מפצחים את השיימינג ברשת - INSIDEOUT