יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / יהוד מונוסון: בין עשר הרשויות שהסכם הגג חיזק כלכלית

יהוד מונוסון: בין עשר הרשויות שהסכם הגג חיזק כלכלית

דו"ח משרד הפנים מראה כי ההכנסות מההסכם יאפשרו לעיר להמשיך לתת שירותים ברמה גבוהה ואף להרחיבם, בכך הוא מחזק את החלטת ראש העיר לחתום על הסכם הגג, כפי שהובאה למועצת העיר לפני כשנה. ראש העיר: "נמשוך אלינו אוכלוסייה חזקה ועסקים איכותיים"

יהוד מונוסון
הסכם גג ביהוד מונוסון (צילום עיריית יהוד מונוסון)

יהוד-מונוסון היא בין עשר הרשויות מתוך 32 שחתמו על הסכם גג עם המדינה וצפויות להרוויח מכך בשמירה והעלאה של רמת השירותים לתושב. כך עולה מדו”ח משרד הפנים, שמציב את העיר בשורה אחת עם באר שבע, הרצליה, ירושלים, מודיעין, ראשל”צ, מועצה אזורית מטה יהודה ופתח תקווה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הדו”ח נערך על ידי אלעד לב, מנהל אגף תכנון ובנייה במינהל הפיתוח במשרד הפנים. הוא בחן את השפעת הבנייה המאסיבית למגורים על חוסנן הכלכלי של 59 רשויות מקומיות המצויות בתהליך גידול. הדו”ח מצביע על כך, שבחמש השנים הקרובות 75 אחוז מהרשויות שחתמו על הסכמי גג, צפויות לירידה ברמת היכולת שלהן לספק שירותים לתושבים וזאת כתוצאה מתוספות יחידות הדיור.

הרשויות מופיעות בדו”ח על פי סיווג של אדומות, צהובות וירוקות, כאשר יהוד-מונוסון נכללת בצבע הירוק. משמעות הדברים היא, שתוספת הבנייה והמסחר בעיר תניב את ההכנסות, שיוכלו לתת לעירייה תקציבים, שאותם תתרגם לשירותים נרחבים יותר בתחומי החינוך והתרבות. ההכנסות גם יסייעו לעירייה לשמור על רמת שירות גבוהה לתושבים הנוכחיים ולאלה שיצטרפו אליה.

מי שהובילה את מהלך החתימה על הסכם הגג הייתה ראש העיר, יעלה מקליס, שלא נרתעה מהביקורות שהופנו כלפיה ומהתחזיות השחורות. מקליס הביאה את ההסכם למועצת העיר – שאישרה אותו. על פי ההסכם, יסופחו לעיר שני מתחמי מגורים חדשים וייבנו בהם 6,700 יחידות דיור במגשימים ורובע יהוד מערב. המדינה תעניק לעיר מעל 800 מיליון שקל לפיתוח, שיושקעו בין היתר בעיר הוותיקה.

ראש העיר יעלה מקליס הגיבה לדו”ח: “הסכם הגג שהובלתי הביא את העיר לאיתנות כלכלית, שתאפשר לנו למשוך עסקים איכותיים ואוכלוסייה חזקה לצד הרחבת השירותים לתושב. ניהלנו באופן נבון את הסכם הגג, ומיצינו אותו עבור העיר באופן מקסימלי.

לקחתי סיכון מחושב ומי שייהנה מכך הם תושבי יהוד-מונוסון, שיקבלו שירותים ברמה גבוהה, בעיר שתכפיל את עצמה בעשורים הקרובים. זו בשורה משמעותית לעיר והבעת אמון בתוכניות שלנו, והדו”ח מחזק זאת”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות