יום חמישי , מאי 28 2020
דף הבית / יהוד מונסון / כך תשמרו על המשקל בזמן הסגר

כך תשמרו על המשקל בזמן הסגר

טופז דרזנר, דיאטנית ראשית בשומרי משקל, עם טיפים חשובים לשמירה על הבריאות והמשקל גם בבית



  

אוכל בריא

רבים נמצאים עכשיו בבידוד בייתי בשל חשש מנגיף הקורונה. 14 יום בבית לבד גורמת לתחושות לא נעימות ושעמום. תחושת תסכול, אי נוחות ושעמום יכולות לגרור לאכילה מיותרת ו"מנחמת" המלווה בייסוריי מצפון, עליה במשקל ופגיעה בבריאות. הבידוד גם מונע אפשרות לביצוע פעילות גופנית קבועה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "אונו ניוז" dnewsltd@gmail.com


יציאה מהשגרה ללא הכנה מראש משבשת לעתים את הרגלי האכילה הקבועים של היום יום.  כדי לשמור על הבריאות והמשקל בתקופת הבידוד:

  • חשוב להקפיד על שעות שינה מסודרות בשעות המקובלות. ההמלצה היא ל-  7-8 שעות שינה בלילה.
  • להקפיד לאכול 3 ארוחות מסודרות ביום.
  • בכל ארוחה חשוב שתהיה מנת חלבון, ירקות, שמן מן הצומח ופחמימות מורכבות.
  • אכילה של ירקות ופירות ב-5 צבעים. הירקות והפירות הם מקור לסיבים תזונתיים התורמים לבריאות מערכת העיכול ותחושת שובע, לוויטמינים ומינרלים ונוגדי חמצון (כל צבע עם נוגד החמצון האופייני לו). שילוב 5 צבעים נותן לגוף את מיטב ההגנה החיסונית שלה הוא זקוק בעיקר בזמנים כאלה.
  • מקורות חלבון מן החי המומלצים בזמנים אלו הם יותר דגים טריים המכילים אומגה 3 התומכת במערכת החיסון. פחות בשר בקר אם בכלל. מקורות חלבון מן הצומח כמו קטניות דגים ואגוזים הם מקורות מצוינים למגוון ויטמינים התומכים במערכת החיסון. מקורות אומגה 3 מן הצומח הם אגוזי מלך זרעי פשתן וצ'יה ואצות ים.
  • שתייה – הקפדה על שתייה מרובה תמיד חשובה לשמירה על בריאות הגוף. יש להקפיד עליה גם כשנמצאים בחדר בבית ללא תזוזה מיוחדת. יתכן שתחושת הצמא לא תתעורר בכם, עדין הקפידו על שתייה במהלך היום למניעת התייבשות. שתייה יכולה לעזור להגביר את תחושת השובע. מומלץ לשתות מים/סודה/ תה ירוק וחליטת צמחים. הימנעו משתיית משקאות מתוקים.
  • הצורך לנשנש. נשנשו ירקות טריים, פירות, אגוזים ושקדים טבעיים. אל תנשנשו ממתקים עוגות עוגיות וגלידות. מעבר לתרומת המתוק למשקל רמות סוכר גבוהות תורמות לעליה בתחלואה.
  • למי מכם שאפשרי בתנאי הבידוד מומלץ להתנסות ולהכין מתכונים חדשים שישרתו אתכם לאורך תהליך הירידה והשמירה על המשקל. התנסות במרכיבים חדשים, ירקות חדשים ושילובים שעדיין לא ניסיתם.

היו עסוקים לא רק באוכל:

  • סדרו ניירת, ארון בגדים, גיהוץ ועוד מטלות הנדחות מיום ליום בשל חוסר זמן.
  • השלימו קריאת ספרים שהנחתם בצד.
  • השלימו צפייה בעונות של סדרות שכבר רציתם לראות מזמן.
  • כמובן שחשוב לא לנשנש בזמן קריאה או צפייה בטלוויזיה. אכילה מול מסכים או תוך כדי פעילות אחרת מסיחה את הדעת מהאכילה ו/או תחושת השובע ולרוב אוכלים הרבה יותר כשאוכלים בהיסח הדעת.
  • המשיכו להיות פעילים גם בבידוד. ריקוד בחדר, התעמלות על מיזרון, חיזוקים של הגוף עם תרגילים של שימוש במשקל גוף כמשקולת. ולמי שמתאפשר הליכה בחצר הבית, עליה וירידה במדרגות בבית כמה פעמים. כל אלו יניעו את הגוף, ימנעו שעמום ויעלו את מצב הרוח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל dnewsltd@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מועצת עיר יהוד

ישיבת עירייה ראשונה ביהוד אחרי הקורונה