24 שעות אחרי הפתיחה החלשה של קו 711 יש כבר מי שממהרים לחגוג.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
“ידענו שאין לזה שום סיכוי”, אומר גורם במועצה. “סתם הלכו ועשו רעש בלי שבדקו כמה אנשים מעוניינים בשירות הזה. התוצאה היא שהאוטובוסים נסעו ריקים. נקווה שמישהו יתפכח ויבטל את בזבוז הכסף הזה שגורם לשנאה ומתיחות בין דתיים לחילוניים בעיר”.
חבר המועצה יוסי חזן, שהצביע נגד הפרויקט, אומר כי “כבר לפי ההפגנה שהייתה מחוץ לאולם המועצה בעת ההצבעה הרגשתי שיש כאן שינוי לרעה בשיח הציבורי וכואב לי על כך. דיברתי עם ראשת העיר וביקשתי שתהיה בקרוב פעילות לקירוב לבבות כדי שהמצב לא ידרדר. נעשה כנסים ושיחות כדי להרגיע את המצב. יהוד זה הבית של כולנו ואני לא רוצה שתהיה שום שנאה. נולדנו פה וגדלנו פה ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי שיהוד תישאר מקום שכולם חברים של כולם”.
יש בך קצת שמחה לאיד שהנסיעה הראשונה לא הביאה הרבה נוסעים?
“אין בי שום שמחה על פרויקט שהביא למתיחות בין התושבים ואני אעשה הכל כדי שהשקט יחזור ליהוד”.
מנגד, חבר המועצה ליאור גלבוע שהצביע בעד הפרויקט, לא מתרגש ממיעוט הנוסעים אתמול. “חשוב לציין שמדובר בשבוע ראשון של שירות. אני מעריך שבהדרגה יעלה משמעותית מספר הנוסעים, זאת אחרי שהלקוחות הפוטנציאליים יכירו את השירות ואת השעות, ואחרי שיכניסו אותו לתודעה וכמובן לקראת האביב והקיץ”.
בניגוד ליהוד, ברמת גן אוטובוס השבת, שנקרא “סבבוס”, נחל הצלחה גדולה כבר מיומו הראשון.
גלבוע אומר על כך ש”בניגוד לרמת גן, שם השירות שווק בצורה אגרסיבית והיה סביבו ממש קרנבל של דתיים נגד אלה שלא, ביהוד זה שווק בצורה שקטה. לכן גם לא היו תושבי יהוד שיצאו לנסיעות דווקא כמו ברמת גן”.
עוד הוא אומר כי “רוב התושבים לא ידעו מתי השירות מתחיל ובאילו שעות עוברים האוטובוסים. האלמנט המשמעותי ביותר והמכריע הוא שמדובר בשיא שיאו של אחד החורפים המאתגרים שידענו בשנים האחרונות ובאופן כללי רוב מקומות הבילוי והשירותים הנלווים עומדים בשיממונם”.
בראיון קודם ל”אונו ניוז” אמר גלבוע כי ההסעה משוהם לתל אביב “אינה החלטה דרמטית ולא תעשה שום שינוי בצביון החיים ביהוד”. כשאני שואל אותו מה הוא חושב על האמירה הזו היום נראה שדעתו לא השתנתה. “כשאמרתי את האמירה הזו היו בעלי אינטרסים שהתעקשו להפוך את העניין למלחמה, לא עלינו, בין דתיים לאלה שאינם דתיים ולשסות אותנו זה בזה”.
לדבריו, “היה לי ברור מראש שהעובדה שכמה אוטובוסים בודדים שיעצרו בערב מחוץ לעיר בדרכם משוהם לתלת אביב, לא יגרמו לכך שעדלאידע צפופה של מבלים יכבשו את רחובות העיר בשבת בדרכם לאוטובוס ויהרסו את מרקם החיים המקסים בין תושבי העיר. עכשיו אפשר לראות על מה היה כל הרעש והמחאות הקולניות”.
ליאור גלבוע
“בסופו של דבר”, אומר גלבוע, “מדובר בתהליך ארוך לשינוי הרגלי הצריכה של ציבור המבלים. אם הוא יצליח זה יישאר. אם נתרשם לאחר כמה חודשים כי אין שימוש בשירות אני מניח שראש העיר תשקול אותו מחדש. שום דבר לא פרינציפ, אלא נטו פרגמטיות ונוחות לתושבי העיר”.
הדר מימון צילום: אייל קרןחבר המועצה הדר מימון אומר כי הסיבה לכישלון היא המסלול של האוטובוס שלא נכנס לתוך העיר “יש צורך לחשוב בכובד ראש על הכנסת האוטובוס לתוך רחובות יהוד כדי שהילדים שלנו לא יצטרכו להסתובב בכביש ראשי”.
זה לא יגביר את המתיחות מול הדתיים?
“מה לעשות? אנחנו פה כדי לתת שירות”.
מה דעתך על האפשרות לביטול השירות?
“אין סיבה. אם יתנו שירות טוב אנשים יצביעו ברגליים”.
מה חלקה של ראשת העיר בהצלחת הפרויקט?
“חלק חשוב. יעלה מנסה להרחיק את הנושא ממנה מטעמים פוליטיים. לצערי, שלמות הקואליציה יותר חשובה לה מאמירה ציבורית שמקדמת את השירות לתושב במאה ה-21 כמצופה מראש עיר”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
אם כבר יש אישור במועצת העיר להפעלת הקו בשבת אז חמה שלא יכנס לרחובות יהוד.אני נוסע בשבתות בקוים מת אביב חרמת השרון הולך 5 דקות ברגל גם הדתיים מתרגלים בסופו של דבר..
שלום. נא לא לדרדר את המצב בין התושבים ביהוד אנו חיים טוב כל הזמן. אנשים דתיים. חילוניים. שומרי מסורת. אף פעם לא היתה תחבורה ציבורית לא ביהוד ולא בכל הארץ חוץ מחיפה. כל השומר את השבת השבת שומרת עליו. מעבר לזה כל מילה מיותרת.
שונאי ישראל מחללי שבת , ה’ ישלם לכם ולראשת העיר בפרט
יעלה חושבת שהשם יסלח לה ולבית היווני שהפכו להיות סניף של מר”צ
כל אחד יקבל מה מגיע לו . השבת נוקמת במי שפוגע בא . כל דבר בזמנו יגיע
תכניסו את הקו לעיר, תתחילו אותו באביב ולא בשיא החורף ותראו איזו הצלחה תהיה לו.