יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / גני תקווה: סכנה בדרך לגני הילדים ולבית הספר

גני תקווה: סכנה בדרך לגני הילדים ולבית הספר

הורים הופתעו לגלות כי מתבצעות עבודות בשביל המוביל לגני הילדים סביון וורד ברחוב הרמה. הם מתריעים כי העבודות מסכנות את העוברים והשבים בדרכם לגנים ולבית הספר רביבים. לטענתם, כדי לעקוף את השביל הם נאלצים לחצות שלושה מעברי חציה וחניה גדולה. המועצה: "העבודות גורמות לאי נוחות, הן צפויות להסתיים במקטע זה בסוף השבוע הקרוב"

השביל שמוביל לגני הילדים ורד וסביון. צילום: אונו ניוז
השביל שמוביל לגני הילדים ורד וסביון. צילום: אונו ניוז

בשבוע שעבר החלו עבודות בשביל המוביל לגני הילדים העירוניים סביון וורד ברחוב הרמה בגני תקווה. ערמת חומרי הבניין שהוצבה במגרש החניה ליד הכניסה לגנים קיבלה את פניהם של תושבי גני תקווה, הורים וילדים, שביקשו לעבור לגן. ההורים הופתעו לגלות כי בשביל מבוצעות עבודות וכי לא נמסרה להם הודעה בעניין ומתריעים כי העבודות מהוות סכנה לעוברים בשביל בדרך לגן ולבית הספר רביבים ומהם, כמו גם ערמת חומרי הבניין בחניה. לדבריהם, הם נאלצים לעקוף את המעבר מסביב, מה שמאריך את הדרך באופן משמעותי והילדים שהולכים לבדם לבית הספר נאלצים לחצות שלושה מעברי חציה וחניה גדולה. מבחינתם זה אינו פתרון ורבים ממשיכים לעבור בשביל תוך כדי שהם מסכנים את עצמם. חלקם אף מרימים את הילדים על הידיים בזמן שהם עוברים בשביל.

ערמת חומרי הבניין בכניסה לגני הילדים ורד וסביון. צילום: אונו ניוז
ערמת חומרי הבניין בכניסה לגני הילדים ורד וסביון. צילום: אונו ניוז

  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


“בשבוע שעבר גילינו פתאום שהורסים את השביל שמוביל לגני הילדים סביון וורד”, מספרים הורים לילדים שלומדים בגנים ובבית הספר רביבים, “הם גם משפצים את המדרכות ולהורים ולילדים אין דרך לעבור. אם אנחנו רוצים לעקוף את השביל, אנחנו צריכים לעבור דרך הרמה, זה גם לוקח יותר זמן, במקום חמש דקות זה לוקח 20 דקות, וגם מצריך מאתנו לעבור בשלושה מעברי חציה מסוכנים בגלל כל החסימות וחניה גדולה. מול שני הגנים צץ הר של חול שחוסם את הגישה לגנים ומקשה על אנשים עם קשיי ניידות לעבור ולהגיע למדרכה. צריך לסדר ולתקן, אבל צריך לחשוב בצורה נכונה“.

אחת האמהות מוסיפה: “הבת שלי אספה את אחותה מהגן בשבוע שעבר והיא התקשרה ואמרה לי שאין לה איך לעבור. בשביל היו עבודות ובדרך העוקפת מעבר החציה היה חסום. הייתי צריכה לבוא לאסוף אותן עם האוטו. גם הדרך של הילדים לבית הספר רביבים לא בטיחותית. הם צריכים לחצות בשלושה מעברי חציה וחניה גדולה, במקום שביל אחד. השביל מסוכן ואני לא נותנת לבנות שלי לעבור שם“.

 

 

ההורים גם מתייחסים לסגירת צומת הרי יהודה והרמה לתנועה לפני כשבוע בשל העבודות במקום. הם מספרים כי בשל העבודות נוצרו עומסי תנועה רבים ביישוב שמאלצים אותם לצאת הרבה זמן לפני כן מהבית. לדבריהם, גם מקומות חניה ברחובות הרמה והמצפה נחסמו בשל העבודות. “בגלל העבודות בהרי יהודה אנחנו צריכים לצאת מהבית לפחות חצי שעה קודם לכן”, מספרת אחת התושבות, “בשביל להגיע בשעה 8:00 לבית הספר רביבים אנחנו צריכים לצאת ב-7:20 כי אחר כך יש פקקים נוראיים. קודם היינו יכולים לצאת ב-07:45”.

לתלונותיהם מצטרפים תושבים רבים שנוסעים באמצעות תחבורה ציבורית ונאלצים ללכת יותר מקילומטר לתחנת אוטובוס מכיוון שהתחנות בהרי יהודה בוטלו. “כדי להגיע לתחנת האוטובוס בעלי צריך ללכת כ-30-20 דקות מהבית לתחנת האוטובוס ולכן הוא יוצא חצי שעה קודם בבוקר”, מספרת אחת התושבות, “אנחנו צעירים ויכולים לעשות את זה, על אף שזה לא נעים בחום הזה ללכת כל כך הרבה זמן ברגל, אבל מה עושים אנשים מבוגרים יותר שקשה להם מרחקים כאלה? למה אי אפשר לעשות את העבודות בלילה או לדחות לאוגוסט כשאין לימודים? אי אפשר לדעת כמה זמן יימשכו העבודות, ברחוב הרמה העבודות נמשכו כשנה אפילו שאמרו שזה יהיה כמה חודשים. העבודות משבשות לנו את כל מהלך היום“.

מהמועצה המקומית גני תקווה נמסר בתגובה: “עבודות הריצוף בשביל נעשות לבקשת תושבים בשכונה ובשיתופם, תוך רצון לשפר את נראות השכונה ולטפל בבעיות בטיחות אשר סיכנו את הולכות והולכי הרגל. המעקף אשר ההורים נדרשים לעשות הוא מעקף ללא תנועה עקב עבודות הניקוז ברחוב הרי יהודה פינת הרמה. אכן, העבודות אשר אורכות מספר ימים גורמות לאי נוחות להורים, אך יספקו להורים ולילדים שקט ובטיחות בהליכה לגן בהמשך.

“שעות העבודה על השביל הן מהבוקר המוקדם עד לשעות הערב, זאת על מנת לסיים את העבודה מהר ככל הניתן. עבודות הריצוף במקטע זה צפויות להסתיים כבר בסוף השבוע הקרוב, ולהמשיך במקטע הבא לבקשת התושבים בתחילת שבוע הבא, בו נשתמש בשטח התארגנות אחר בסמוך לבנייני התבור 2-4, כך שלא תהיה השפעה על הורי וילדי הגן.

“באשר לתחבורה הציבורית – נעשה מאמץ כביר מול חברות האוטובוסים להנגיש את הקווים ולקרבם לתחנות המקוריות בכדי להמשיך לתת מענה תחבורתי עד כמה שניתן בזמן העבודות.

“לאחר שנים של הצפות בשכונה, עבודות הניקוז המעמיקות מתחייבות במציאות וייתנו מענה מלא. נמשיך לפעול למען התושבות והתושבים, ליצירת תשתיות ראויות לשכונה כפי שהתחייבנו לעשות. בסיום העבודות נזכה כולנו לשכונה נקייה, מטופחת ולתשתית מותאמת וראויה ללא הצפות וללא סכנות בטיחותיות”.

עומס תנועה מרחוב דרך המשי לכיוון רחוב הרי יהודה בגני תקווה. צילום: אונו ניוז
עומס תנועה מרחוב דרך המשי לכיוון רחוב הרי יהודה בגני תקווה. צילום: אונו ניוז

 

העבודות בצומת הרי יהודה-הרמה בגני תקווה. צילום: אונו ניוז
העבודות בצומת הרי יהודה-הרמה בגני תקווה. צילום: אונו ניוז

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות