יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / חשיפה – התקרה קרסה הקבלנים עובדים כרגיל

חשיפה – התקרה קרסה הקבלנים עובדים כרגיל

למרות קריסתה של תקרת הבטון בבית ספר יובלים בגני תקווה, הקבלן וכל צוות המהנדסים והמתכננים ימשיכו לבנות את בית הספר כרגיל. מהנדס השלד בראיון ראשון - "חזרנו לעשות מחדש את הדברים, אנחנו בשלב של תכנונים, אנחנו יושבים  כל האנשים שתכננו את התוכניות וחושבים איך לעשות את זה אחרת, בחשיבה מחודשת.

ב 1ביוני 2017 הוזנקו עשרות כוחות הצלה אל אתר הבנייה של בית ספר יובלים, כאשר תקרה בטון קרסה, חמישה פועלים נפצעו והיה חשש מפועלים נוספים לכודים במקום, צוותים של יחידת החילוץ של פיקוד העורף הוקפצו אל המקום.

ב13.6.2017 הוציאה המועצה הודעה עדכון לתושבים – “תושבים יקרים, בשבוע שעבר קרסה יציקת בטון באתר הבנייה של בית הספר “יובלים”. לא נוכל להתייחס לפרטי המקרה, שהרי הוא מצוי תחת חקירת משטרה, אך יחד עם זאת נבקש להבהיר מספר דברים ולהתייחס לטענות הנשמעות בימים האחרונים. הקבלן שנבחר לבצע את העבודה הינו קבלן שנבחר על ידי החברה למשק וכלכלה, מתוך מאגר קבלנים בסיווג “ג’ 5” העומדים כולם בקריטריונים הגבוהים ביותר שקבעה המדינה. מועצת גני תקווה, כמו רשויות רבות אחרות, עושה כל שביכולתה לענות לצרכי הציבור ולאוכלוסייה הגדלה ופועלת להקמתם של מבני ציבור בהתאם לקצב האכלוס הגבוה בישוב.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בניגוד לטענה הנשמעת – אין כל קשר בין מהירות העבודה לתקלה שאירעה. מהירות העבודה באה לידי ביטוי בטיפול מהיר ואפקטיבי של ההליך הבירוקרטי הקודם לבנייה. על מנת לזרז את לוחות הזמנים בפועל, הפעיל הקבלן מס’ צוותי עבודה שקידמו במקביל עבודות שלד ועבודות גמר. בשום אופן אין הליך מהיר על חשבון זירוז שלבי בנייה או האצתם. אנו נערכים לאפשרות כי בשל חקירת המשטרה, בית הספר לא ייפתח בראשון בספטמבר והעיכוב בלוחות הזמנים יהיה בהתאם למשך זמן החקירה. במצב שכזה, ימשיכו הילדים שעתידים ללמוד ב”יובלים”, להתארח בכיתות הפנויות שבבית הספר אילות, עד שהבנייה ביובלים תושלם עם סוף החקירה. צעד נוסף שתבצע המועצה כדי להבטיח את בטיחות המבנה הוא בדיקת עומסים. לאחר שתבוצע בשנית יציקת התקרה ויושלמו עבודות שלד המבנה, תתקיים בדיקת עומסים לתקרה החדשה, שתבטיח את עמידת המבנה בעומסים המתוכננים.

המועצה אינה מתפשרת ומעולם לא התפשרה על בטיחותם של מבני הציבור בגני תקווה. שלבי הבנייה מתקיימים על פי נהלים ברורים ומוקפדים, על פי תכניות עבודה מאושרות ובפיקוח צמוד. רק בסיום הקמת מבני ציבור, הוועדה המרחבית מצפה אפק מאשרת אותם ומנפיקה אישור אכלוס. כל מבנה ציבור מאוכלס עבר את כל הבדיקות הקפדניות הנדרשות ועומד בכל הקריטריונים המקובלים והנדרשים של בטיחות. כל אישורי האכלוס נגישים במחלקת ההנדסה במועצה ובוועדה המקומית לתכנון ובנייה. אנו שולחים איחולי החלמה לפצועים וסומכים על המשטרה שתמצה את החקירה במהרה על מנת שנוכל להמשיך להקים את בית הספר”.


בעקבות קריסת התקרה המשטרה ומשרד העבודה סגרו את האתר הבנייה, והחלו לגבות עדויות ולחקור את המעורבים. מי שמנהל את הפרויקט הם החברה למשק וכלכלה, חברת בת של המרכז לשלטון מקומי ביחד עם מועצת גני תקווה ומהנדס המועצה.
ב 1ביולי הוסר צו הפסקת העבודה במתחם שהוציאה המשטרה. העבודות באתר מתחדשות שוב, אך חקירת המשטרה מתנהלת.

הורים ותושבים רבים ביקשו לקבל הסברים על האירוע החמור בבית הספר, אך התשובה שהתקבלה מהגורמים הרשמיים במועצה כי הנושא נמצא תחת חקירת משטרה ולא ניתן להרחיב או לספק הסברים ותשובות. כעת מתבהרת התמונה, ונחשפים הפרטים, בישיבת מועצה ב20 ליוני מעדכנת ראש המועצה על התפתחויות – “עדכון על התקרית באתר הבנייה של ביה”ס יובלים נמצא בחקירת משטרה. אני העליתי את זה גם לאתר ואני גם אדפיס לכם את זה. בעקרון קיבלנו אישור להחזיר את החזקה של השטח עד ה- 1.7 למשטרת ישראל לצורך החקירה. הם גייסו את מכון התקנים אני חושבת שהם בחרו, עוד לא, הם מקבלים את האחריות, הם עושים את הבדיקות שלהם וב- 1.7 אנחנו כנראה נוכל להמשיך את העבודה. כמובן נעדכן. הם קיבלו מביהמ”ש אישור לחזקה על השטח כדי להכנס לשם עד ה- 1.7”
היועצת המשפטית של המועצה רונית עובדיה מעדכנת את חברי המועצה – “הם ביקשו את האתר ליותר זמן וליזי התעקשה שהיא רוצה להמשיך לקיים את העבודות כמה שיותר, ואנחנו הלכנו לבימ”ש, והם לא קיבלו את כל הזמן שהם רצו, ובינתיים עד ה- 1.7”.

סגן ראש המועצה דורון בן דקון מנסה לברר בדיון במועצה האם הקבלן, המפקחים המהנדסים ימשיכו בעבודתם. בן דקון – “ואז מה, אותו קבלן שעשה ימשיך?” בתשובה לשאלותיו של סגן ראש המועצה ענתה ראש המועצה ליזי דלריצה – “אני מעדיפה לא להיכנס לפרטים שנמצאים בחקירה”.

כעת אפשר כבר לחשוף כי בדיוק אותו קבלן ימשיך את עבודתו בבנית בית הספר ולא רק הוא אותם המהנדסים, המתכננים והיועצים שעבדו באתר לפני קריסת התקרה ימשיכו כרגיל בעבודתם, מסתבר שכבר כמה שבועות ישנם פגישות עבודה עם הצוות ההנדסי של המועצה. גבי שורש מהנדס התכנון של השלד בראיון ראשון לאונו ניוז שגם נחקר במשטרה – “התבניות קרסו, זה היה בזמן ביצוע, שהתמיכות של התקרה פה קרסו, זה לא באחריות שלנו, יש מהנדס שלד של הקבלן, יש אחראי לתכנון השלד ואחראי לביצוע השלד, אנחנו מתעסקים בתכנון, יש מהנדס מטעם הקבלן שחתום  על הדברים. חזרנו לעשות מחדש את הדברים, אנחנו בשלב של תכנונים,אנחנו יושבים  כל האנשים שתכננו את התוכניות וחושבים איך לעשות את זה אחרת בחשיבה מחודשת.כל הזמן אנחנו בפגישות במועצה.

אם כן, למרות כשלון התכנון והביצוע וקריסת תקרת הבטון ממשיכים כולם לעבוד כרגיל, שברקע מתנהלת חקירת משטרה ומשרד העבודה, לא כדאי לדמיין מה היה קורה למבנה בית הספר כאשר היה מאוכלס בתלמידים. לא רק קבלן השלד חוזר לעבודה כרגיל, גם מי שהיו אמורים להיות גורמי הפיקוח מטעם המועצה והחברה למשק וכלכלה והיו אמורים להיות שומרי הסף לאשר ולהתריע אם משהו באתר לא כשורה, גם ימשיכו בתפקידם. ממועצת גני תקווה נמסר כי – “האחים פתחי הוא הקבלן שנבחר על ידי החברה למשק וכלכלה והוא עומד בקריטריונים הגבוהים ביותר שקבעה המדינה. המשטרה אישרה לקבלן להמשיך בעבודתו“. גם ברקע חקירת המשטרה  מתנהלת זריקת בוץ בין כל הגורמים הרשמיים ואף אחד לא לוקח אחריות על מה שקרה, עד כה.

ממועצת גני תקווה נמסר – “המשטרה אישרה: העבודות לבניית בית הספר יובלים ממשיכות המשטרה אישרה להמשיך את העבודות על בניית בית הספר יובלים בגני תקווה. במועצה הכריזו כי ימשיכו במלוא המרץ את העבודות על מנת לעמוד ביעד להקמתו. מהמועצה נמסר שברגע שיקבלו את ממצאי החקירה – הם יפרסמו אותם על פי המותר בחוק. כמו כן, המועצה שכרה את שירותו של מהנדס קונסטרוקטור, אשר יבצע בקרה נוספת על תכניות מבני החינוך והתאמתן לביצוע בפועל. זאת למרות שמדובר על מבנים שתוכננו על ידי צוותי תכנון שונים ובוצעו על ידי קבלנים שונים, ובמטרה להוסיף על הבדיקות השגרתיות שמתקיימות כסדרן. במועצה ציינו כי כל מבנה שהסתיימה הקמתו ונמסר מהקבלן למועצה, עובר בדיקות קפדניות ואישורי תקינות כחלק מתהליך הבקרה הכרוך בקבלת טופס 4. התקרית באתר הבנייה של בית הספר יובלים התרחשה תוך כדי תהליכי בנייה.

ממשרד העבודה נמסר – לפי הרישומים שבידינו מדובר באותו קבלן מבצע. נבהיר כי צווי בטיחות הניתנים על ידי מפקחי המינהל אין משמעם החלפת הקבלן. חוקי ותקנות הבטיחות בעבודה אותם אוכף המינהל אינם רלוונטים לעניין זה. שאלות אודות המשך עבודתו של הקבלן המבצע יש להפנות לגוף שנותן את היתרי הבנייה ומגדיר את התנאים בו-קרי לרשות המקומית.

ממשטרת ישראל נמסר – לעניין קריסת התקרה בבית ספר בגני תקווה בתחילת חודש יוני השנה,  המשטרה פתחה בחקירה וזו עודנה מתנהלת. בפועל מה שקורה זה הריסה מבוקרת ביחד עם מכון התקנים למיצוי הבדיקות באתר,  והיכן שאין הפרעה המשך עבודות.  אין איסור על המשך העבודות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לאונו ניוז. הוא יודע מה שבמשטרה, במשרד העבודה וברשוץ המקומית לא יודעים. עלה פה עך קונספירציה מטטרפת. והכל כי לראש המועצה יש רצון שתקרה תקרוס על תלמידים. בושה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות