יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / בגין שימוש בלשון הרע: יניב שחר ישלם לראש המועצה 85,000 ₪

בגין שימוש בלשון הרע: יניב שחר ישלם לראש המועצה 85,000 ₪

בית המשפט קבע כי יו''ר האופוזיציה, יניב שחר, השתמש בלשון הרע בכוונה לפגוע בליזי דלריצ'ה, שהגיבה: "פסק הדין יהדהד שנים רבות". יניב שחר גם הוא בחר להגיב לידיעה וטען כי יש טעויות בפסק הדין שקבע בבית המשפט: ''אני מתכוון לערער על פסק הדין ולהוכיח אותן עד תום והצדק יצא לאור''.

''שמי הטוב והיושרה שלי הם הנכס החשוב לי ביותר'' ליזי דלריצ'ה. צילום ארכיון - אביגיל עוזי
''שמי הטוב והיושרה שלי הם הנכס החשוב לי ביותר'' ליזי דלריצ'ה. צילום ארכיון - אביגיל עוזי

יניב שחר, יו”ר האופוזיציה בגני תקווה, ישלם לראש המועצה, ליזי דלריצ’ה 85,000 ₪ מתוכם 10,000 ₪ בגין הוצאות משפט. זאת אחרי שבית משפט השלום בפ”ת הכריע בעניין תביעת הדיבה של דלריצ’ה את יו”ר האופוזיציה יניב שחר שהגיב לפרשה: ”’נפלו רצף של טעויות בפסיקה של בית המשפט, ואני מתכוון לערער על פסק הדין ולהוכיח אותן עד תום והצדק יצא לאור”.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


התביעה הוגשה בסוף 2018. לטענת ראש המועצה, יניב שחר הפיץ אודותיה שקרים ופרסומי דיבה על מנת להכפישה ולפגוע בשמה הטוב. חרף אזהרות מצד ראש המועצה, לטענה שחר הגיב בזלזול. כל זאת במסגרת מערכת הבחירות המוניציפליות האחרונה, שבמסגרתה הפיץ חבר האופוזיציה את “העיתון”  של תנועת “כוח לשנותבגני תקווה.

יניב שחר. צילום: תמונות פרטיות
יניב שחר. צילום: תמונות פרטיות

שחר מצידו הגיב בבימ”ש כי מדובר בתביעת סרק הנועדה להשתיקו ולמנוע ממנו להשמיע את דעותיו. עוד טען כי הזכות לחופש ביטוי גוברת על הזכות לשם טוב. שחר האשים את דלריצ’ה בין היתר במינויים לא כשרים, מכרזים תפורים, מחדלים על חשבון הציבור ובכלל ניהול חובבני שגובל בשרלטנות ורדיפה אחר כבוד.

טענתו של יניב שחר, לפיה הזכות לחופש ביטוי גוברת על הזכות לשם הטוב נדחתה. כמו כן, בית המשפט קבע כי לא עומדת לשחר הגנת אמת בפרסום לחוק איסור לשון הרע, מאחר ולא הוכיח כי מינוייה של ראש המועצה לא היו כשרים וכן לא הוכיח כי היו מכרזים תפורים.

גני תקווה. צילום: אונו ניוז
גני תקווה. צילום: אונו ניוז

גם טענתו של שחר על התנהלות בלתי ראויה מצד דלריצ’ה כאשר קטעה רצף פרוטוקול מישיבת מועצה בינואר 2014 נדחתה ע”י ביהמ”ש, שאומנם הדגיש כי לא ראוי לבקש להפסיק הקלטה, אולם התחשב בראש המועצה מאחר וזו הייתה שנתה הראשונה בתפקיד.

כמו כן, טענות שחר לבזבוז כספי התושבים בגני תקווה נדחו אף הן. עוד פסק ביהמ”ש כי שחר לא הוכיח כי משרד היח”צנות ששכרה המועצה תקף בשמות בדויים תושבים בפייסבוק.

לאור זאת, בית משפט השלום בפ”ת קבע כי יניב שחר פעל בחוסר תום לב כנגד התובעת, ליזי דלריצ’ה וכי התקיים פרסום לשון הרע מצד הנתבע בתיק. במקרה כזה קבע ביהמ”ש כי מדובר בלשון הרע בכוונה לפגוע ופסק כאמור פיצויים של 75,000 ₪ שישלם שחר יחד עם הוצאות משפטיות בגובה 10,000 ₪.

תגובתה של ליזי דלריצ’ה, ראש מועצת גני תקווה: ”בתביעת הדיבה שהגשתי בעקבות האשמות קשות, חסרות שחר, שהופנו כלפיי במערכת הבחירות האחרונה זכיתי בפסק דין חד וברור שיהדהד עוד שנים רבות. הטלת דופי היא לגיטימית, לא על הכל נסכים ולא נלך תמיד בדרך משותפת. ועדיין, יש דרך להטיל ספק ודופי – דרך ארץ קדמה לתורה. אמירות קשות כשם שהופנו כלפיי יש להוכיח, אך נראה שבמערכת הבחירות ההיא נטל ההוכחה הפך למעמסה. שמי הטוב והיושרה שלי הם הנכס החשוב לי ביותר, אני  שמחה ששמי טוהר ושכך ראתה את הדברים גם כבוד השופטת מרים קראוס כאשר פסקה לטובתי בצורה חד משמעית, כלל השקרים וההכפשות שנכתבו נגדי התבררו בצורה ברורה כעורבא פרח.”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות