יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / מרכז הבמה גני תקווה – “תקעו לנו סכין בגב”

מרכז הבמה גני תקווה – “תקעו לנו סכין בגב”

אתי פרלברג ועידית סנדלר שתי עובדות מסורות של מרכז הבמה שהגיעו לגיל הפנסיה,לא דמיינו כי כך יסיימו את עבודתן במרכז הבמה אחרי 14 שנות עבודה. השתיים קיבלו מכתב פיטורין יבש ולקוני, מהמנכלית מיכל אהרוני. ההסתדרות - "חוסר רגישות בחיפזון שנקטה ההנהלה בהוצאה לפרישה, ובייחוד בהודעה על סירוב ההארכה ערב החג"

מרכז הבמה גני תקווה


מתוך מכתב הפיטורין של אתי, שנשלח בספטמבר 2017 – “מועד הגיעך לגיל 67 חל ב1.1.17. בהתאם לסעיף 4 לחוק הפרישה…. היית אמורה לפרוש ביום זה. לאור חוסר שימת הלב שמועד פרישתך עבר ועל מנת לאפשר לך להתארגן,הנני להודיעך כי יום סיום עבודתך במרכז הבמה יחול ביום 3.10.2017”
כך מסתיימות להן 14 שנות עבודה, בפנינה התרבותית של בקעת אונו, מרכז הבמה בגני תקווה. שתי עובדות מחלקת המנויים, אתי פרלברג ועידית סנדלר, אשר שירתו את אלפי מנויי מרכז הבמה באהבה ומסירות בשנים האחרונות, קיבלו, מכתב פיטורין המורה להן כי תוך חודש ימים, עליהן לצאת לפנסיה. כך חד וחלק, ללא מסיבת פרידה מכובדת או מתנה לסיום עבודתן המוערכת על ידי מנוי מרכז הבמה, בישרה המנכלית החדשה, מיכל אהרוני, לשתיים כי סיימו את עבודתן במרכז.
למרות שהן כבר הגיעו לגיל פרישה (67) שתיהן היו בטוחות, כי לאור ניסיונן העשיר ולאחר 14 שנה במקום זה, הן תתבקשנה, או שיאפשרו להן, להמשיך בתפקידן מאחר והן כל כך אוהבות את המקום וקשורות למנוי המרכז. לדברי אחד מעובדי המרכז – “מאז עזיבתה של כרמית יעקובסון, יש שינוי ביחס לעובדים של המרכז, כרמית הביאה את המקום לשיא של אלפי מנויים. המקום הזה הצליח בגלל תחושת המשפחתיות של צוות העובדים, וזה נעלם”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


גם גורמים בהסתדרות, איתם שוחחנו מספרים כי גם אם חוקית הגיעו השתיים לגיל יש פרישה יש דרך אנושית לעשות זאת. גורם בהסתדרות – “עשו לשתי הנשים היקרות האלה עוול נוראי, יש דרך להודיע לעובד כי יש כוונה לסיים את תפקידו, לערוך שיחות הכנה, להתייעץ עם גורמים מקצועיים, מדובר בשתי עובדות מסורות, שהמקום היה כבית שני עבורן, חבל כי החלטות הרות גורל נעשה על ידי מנהלים לא מקצועיים מספיק”

לדברי השתיים, בתחילת פברואר, נכנסה לתפקידה המנכ”ל הנוכחית, מיכל אהרוני , שהחלה לבצע שינויים אירגוניים וקיצוצים תקציביים, שבמסגרתם גם פוטרו שני עובדים.  יש לציין כי עידית סנדלר, שימשה כיו”ר ועד עובדי מרכז הבמה, בשנים האחרונות  ואילו אתי פרלברג הייתה חברת ועד. לטענתן, עובדה זו בהחלט תרמה, במידת מה, להחלטה, שלא להשאיר את השתיים, למרות שפנו לוועדה מיוחדת על מנת להמשיך ולעבוד מעבר לגיל הפרישה. לסנדלר נמסר כי בקשתה להישאר לא נענתה, ואילו לפרלברג נאמר כי לאחר תקופת צינון, כן תוכל לחזור למשרתה, אך בשעות מקוצצות ולא בתעריף שקיבלה עד כה.

מיכל אהרוני מנכלית מרכז הבמה
מיכל אהרוני מנכלית מרכז הבמה

מדוע אתן סבורות שכך קרה?
סנדלר: “לדעתי, נעשו שיפוצים במרכז שעלו הרבה מאוד כסף,ונדרש לחסוך ולהתייעל. המנכ”לית גם הביאה עמה עוזרת חדשה, תקן שלא היה בעבר. עובדת מועצה עשתה את העבודה הזו. אין לי טענות להתייעלות, הטענות שלי הן על הדרך בה הדברים נעשו. לא תיארתי לעצמי שיום לפני החג בדיוק, שיאמרו לי ‘שאקח את הדברים שלי ואלך הביתה.’ נכון שהתבקשתי להביא מסמכים, לוועדה מיוחדת שדנה בבקשתי  להמשיך ולעבוד, אך המועצה יצאה לחופשה, ולא הספקתי להגישם, אך כבר מיהרו לומר לי שבקשתי נדחתה”.

פרלברג בדיוק שהתה בחו”ל ומיד עם חזרתה, התבקשה על ידי המנכ”ל אהרוני להגיע לפגישה. פרלברג שכבר ידעה על המהלך שעבר על סנדלר, שאלה את אהרוני:”את רוצה לתת לי מכתב פיטורין?” לדבריה אהרוני ענתה:”חלילה'” אך בפועל הסתבר שהגישה מכתב ואמרה לה: “זה לא פיטורין, זו יציאה לפנסיה”. פרלברג:”היא שאלה אותי אם אני רוצה הרמת כוסית לכבוד הפרישה, לא הגבתי..”.
ידעתן שאתן עומדות לפני פרישה, למה זה הפתיע אתכן כל כך?
פרלברג:”לא ממש, חשבתי שאם  מרוצים מעבודתי, אין שום סיבה לשלוח אותנו לפנסיה, במיוחד אם אני לא מעוניינת. שתינו הופתענו , למרות שחשבנו שזה מה שיקרה. קיווינו שישקלו את העניין . בפועל, צורת העבודה שלנו השתנתה, במקום מינויים שבהם טיפלנו אישית,הוחלט כי גם הקופאיות יוכלו לגייס מינויים, והבונוס על קבלת כל מינוי בוטל. בכל מקום בו עוסקים בטלמרקטינג, מקובל לקבל בונוס, מעבר לשעת עבודה, עליה אנו מקבלים רק שכר מינימום”.
איך זה מרגיש לקבל הודעה כזאת?
סנדלר:”אנחנו עובדים שנתנו את הנשמה, גם להוציא לפנסיה צריך לדעת איך.
פרלברג:“הייתי בשוק מוחלט! ידעתי שיש אפשרות להמשיך לעבוד, במידה והעובד רוצה בכך. ב-14 שנות עבודתי הוספתי אינספור מנויים פרטיים, גם המלצתי למנכ”ל הקודם לאיזה מקומות לפנות, בכדי להוסיף מינויים. בתקופה בה עבדנו, הבאנו את מרכז הבמה מ-3,000 מינויים ל-9,000 מינויים. הייתי מוערכת ואהובה. רבים באו ואמרו לי מילה טובה, גם המנויים שהכירו אותי. נתתי שירות אישי, ולא כל כך ברור לי אין מסיקים מסקנה, רק בשל גילו של אדם. אני מרגישה לתקעו לי סכין בגב!”.

תגובות –
מיכל אהרוני, סירבה להגיב לנאמר בכתבה
עו”ד לילך קפלן, איגוד מקצועי ההסתדרות: ההסתדרות במרחב גבעתיים ויישובי בקעת אונו, מלווה את וועד הפעולה ועובדי מרכז הבמה בשלוש שנים האחרונות, תוך שיתוף פעולה מלא, ויחסי עבודה טובים עם הנהלת המרכז.
לצערנו, התגלעו מחלוקות על הדרך בה הוציאה הנהלת המרכז, את שתי חברות הוועד, הגב’ עידית סנדלר והגב’ אתי פרלברג לגמלאות. אנו סבורים שיש משום חוסר רגישות בחיפזון שנקטה ההנהלה בהוצאה לפרישה, ובייחוד בהודעה על סירוב ההארכה ערב החג. מן הראוי היה לפעול ברגישות יותר ולתת לעובדות לפרוש בכבוד ובהרגשה טובה, לאחר מעל 14 שנים בהן הקדישו את כל מרצן וכוחן למרכז. בהזדמנות זאת אנו מבקשים להודות לגב’ סנדלר ולגב’ פרלברג על תרומתן הכבירה לטובת עובדי המרכז ושמירה על רווחתם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. אתי עובדת מצויינת , בזכותה הגענו כמה זוגות למרכז הבמה .
    נתנה לנו יחס אישי והרגשנו בבית . מצער לשמוע שכך מתנהגים לעובדים אחראים ומסורים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות