יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / כבוד גני תקווה – בדקנו כמה תלמידים מתנדבים במועצה

כבוד גני תקווה – בדקנו כמה תלמידים מתנדבים במועצה

מצפון הארץ לדרומה, ממערבה למזרחה, תלמידים מתנדבים בבתי חולים, מנקים את שביל ישראל וחופי ישראל, מאמצים קשישים, מקדמים קהילות בעלות צרכים מיוחדים ומנציחים את הדורות המייסדים.

מעורבות חברתית
מעורבות חברתית

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: הנחלת ערכים הם נשמת אפה של מערכת החינוך, ולכן המשרד מטפח ומעודד את שילובם של התלמידים בפעילויות של מעורבות חברתית. תכניות התנדבותיות מתחילות מגיל הגן ועד לחטיבה העליונה. ההיקפים מרשימים ואפילו מרגשים. מעל לחצי מיליון תלמידים, משכבות א’ עד יב’, מתנדבים במגוון רחב של תחומים באופן קבוע; עבודה עם קשישים, חולים, בעלי מוגבלויות ובמערך החירום הלאומי. הדבר שב ומלמד אתנו שגם בעידן הדיגיטלי של מסכים וסלולר רוח ההתנדבות  והתרומה לקהילה של תלמידי ישראל מצויים בתנופה גדולה. הם מצמיחים עתודה רצינית של מנהיגות צעירה. בכלל החינוך הבלתי פורמאלי מהווה תשתית חשובה ומשמעותית לערכים אלה, ולכן נמשיך לנצל אותה כדי להעמיד מסגרות נוספות שדרכם  התלמידים ימשיכו לבנות חברה שיש בה תרומה ונתינה.

מעורבות - טיול בפארק רעננה
מעורבות – טיול בפארק רעננה

משרד החינוך יצא בשנים האחרונות במהלך לאומי רחב היקף להעמקת והגברת המעורבות החברתית בקרב תלמידי מערכת החינוך. מדובר במהלך שעוגן במסגרת תכנית חומש שחותרת לטיפוח ולהגברת מעורבותם של התלמידים בחיי החברה הישראלית. התכנית נועדה לטפח בוגר בעל סל ערכים הנושא בו מסירות, אחריות, עזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי. לצד אלה גם לחזק את זהותו של התלמיד לקהילה, לחברה ולמדינה, כך שייטול חלק בעיצובן ובבנייתן.

כיום, מעל חצי מיליון תלמידים, משכבות א’ עד יב’, מתנדבים באופן קבוע ושוטף במסגרת מסלולי התנדבות שונים שמעמיד המשרד. מתוכם, כ- 300,000 תלמידים בין השכבות י’ עד יב’ ועוד כ- 150,000 בשכבות ז’-ט’. רק בשנה האחרונה (תשע”ח) סיימו כ- 100,000 תלמידים, מתוכם יותר מ 54% בהצטיינות ובהצלחה, 3 שנים מלאות של התנדבות חיונית למען הקהילה.

מגוון מסגרות ההתנדבות הוא עצום ומכסה כ- 10,000 תחומי פעילות וביניהן הסיוע לאזרחים ותיקים, אוכלוסיות מיוחדות, ילדים בסיכון, בעלי חיים, איכות הסביבה, תנועות נוער, צהרונים, חירום והצלה, מועדוניות ועוד הרבה אחרים. במהלך השנה האחרונה התנדבו כ-  22,000 תלמידים בארגוני החירום וההצלה של מדינת ישראל וזאת כחלק אינטגרלי מערך החרום הלאומי של מדינת ישראל. כ-  30,000 תלמידים פעלו במסגרת מועדוניות יום לילדים בסיכון.

מעורבות חברתית
מעורבות חברתית

במקביל, ממשיך המשרד להכשיר את הצוותים החינוכיים והשנה עוד 43 בתי ספר יכשירו את צוותיהם, כאשר המטרה היא להגיע ל-850 בתי ספר בשנת תשפ”א.

כיום בגני תקווה מתנדבים במסגרת מעורבות חברתית  600 תלמידים בכיתות י’-יב’.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות