יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / חדשות חמות / אנשי השבוע – הטייס מגני תקווה ששומר על הטייסים מציפורים

אנשי השבוע – הטייס מגני תקווה ששומר על הטייסים מציפורים

הכירו את רס"ן ט', ראש מדור צפרות וטייס בחיל האוויר אשר מתגורר בגני תקווה שממלא במקביל שני תפקידים חשובים ביותר לחיל האוויר.

רב סרן ט' מגני תקווה, טייס וראש מדור צפרות
רב סרן ט' מגני תקווה, טייס וראש מדור צפרות

מדור צפרות הוא בעל משמעות גדולה לחיל האוויר – הוא אחראי על גילוי ציפורים ושאר בעלי החיים שיכולים להוות מפגע למטוסי חיל האוויר ואנשי צוות האוויר בתוכם, באוויר ובקרקע. מדור צפרות נמצא תחת מערך הבקרה. אנשי מערך הבקרה אחראיים לפקח על כל המרחב האווירי של מדינת ישראל, והם מנהלים תמונת שמיים מורכבת באופן מדויק, בכל שעות היממה. ראש מדור צפרות, רב סרן ט’, הוא טייס וגם מי שמנצח על פעילות המדור:


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


“באוויר, נמצאים ציפורים ועטלפים רבים. על הקרקע נמצאים בעיקר יונקים גדולים כמו צבאים, תנים ושועלים. כל אלה יכולים להיות מסוכנים ביותר בטיסה ולכן מטרתנו העיקרית היא לאפשר את הטיסות ללא הפרעה, לצד שמירה על הטבע. בעלי החיים לא מפריעים לחיל האוויר להיות כשיר לכל משימה, אך קיימת כוונה להפחית את הסיכונים בזמן טיסה”, הוא מסביר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות גני תקווה – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? הכנסו לקבוצה  –  אתר החדשות של בקעת אונו


על מנת לעמוד במטרה, מופעלים מכ”מים לגילוי הציפורים. לאחר שמגלים אותם, ניתנים התרעות למטוסים ואלה משנים את מסלולי הטיסה, לשמירה מקסימלית על הבטיחות. מעבר לגילוי באוויר, קיים טיפול בקרקע. בסביבת מסלולי הטיסה הצמחים נמוכים, נכרתים שיחים שיכולים להוות מסתור לחיות ואין מים עומדים שעלולים למשוך ציפורים.

“הסטנדרט בנושא גבוה ואין אף התפשרות”, מדגיש רס”ן ט’. “אנחנו מחזיקים בכל בסיס צוות שכולל אקולוג מומחה וכלב ייעודי שהוכשרו להברחת ציפורים, והם מרחיקים אותן ממסלול הטיסה לפני המראות ונחיתות. במידה והציפורים נמצאות באוויר הן מתגלות בעזרת צוות גילוי במרחב. אנחנו שומרים על כשירות מבצעית מלאה גם אם יש ציפורים רבות”.

בנוסף לתפקיד רמ”ד צפרות, רס”ן ט’ הוא טייס תובלה בחיל האוויר. הוא מספר על השילוב בין התפקידים:”זה מאפשר לי להבין את הבעיה שעלולה להתרחש כמישהו שבאופן אישי ראה ציפורים ועטלף בזמן טיסה. זה מדגיש את חשיבות התפקיד בשמירה על חיי אדם ועל כלי טיס שמהווים נכסים אסטרטגיים יקרים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות