יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / כך נצלו חייו של תושב גבעת שמואל

כך נצלו חייו של תושב גבעת שמואל

טכנאית אולטרסאונד במכבי הצילה חיים, לאחר שבבדיקה שגרתית איתרה מפרצת שהייתה עלולה לגרום למוות.

נצלו חייו של תושב גבעת שמואל
נצלו חייו של תושב גבעת שמואל

עזרא שטינמץ הגיע לבדיקת אולטרסאונד בסניף מכבי בבני ברק בגלל בעיה אורולוגית. הטכנאית אסתר שלום חשדה כי איתרה מפרצת באבי העורקים, ומיד דאגה לזרז את פענוח הבדיקה. בעקבות הממצאים פונה שטינמץ לבית חולים, שם עבר ניתוח שהציל את חייו. “לולא אסתר לא הייתי כאן לספר על הנס הזה”, הוא אומר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לכתבות נוספות:
הקרב על בר אילן עולה מדרגה
גם בגבעת שמואל – הורדה בארנונה למשרתי המילואים

חייו של עזרא שטינמץ, בן 68 מגבעת שמואל, ניצלו בנס, לאחר שבבדיקת אולטרסאונד שגרתית אליה הופנה בגלל בעיה אורולוגית, הצליחה הטכנאית בסניף מכבי בבני ברק לזהות מפרצת בטנית גדולה שעלולה לגרום למוות ודאגה ביוזמתה להזעיק רופא על מנת שיפנה את המטופל בדחיפות לבית חולים. כשהגיע לבית חולים תל השומר הוא אושפז מיד, לאחר יומיים עבר ניתוח ובתום שבועיים שוחרר לביתו. “לולא אסתר לא הייתי כאן לספר על הנס הזה”, אומר שטינמץ בחיוך. “מאז ומתמיד הייתי אדם בריא ולא סבלתי מכלום. מסתבר שמפרצת היא פצצה מתקתקת שאתה בכלל לא יודע שיש לך. היא לא גורמת לשום תחושה או כאב, והבנתי שבמקרים רבים היא פשוט מתפרצת פתאום וגורמת למוות. מזל שעברתי את אותה בדיקת אולטרסאונד ועוד יותר מזל שהטכנאית היתה כל כך מקצועית ואכפתית, כי אחרת אין לי מושג איפה הייתי היום”.

לדברי אסתר שלום, שעובדת כבר שנים רבות כטכנאית אולטרסאונד במכבי שירותי בריאות במחוז המרכז, בבדיקה שביצעה לשטינמץ היא מצאה מספר ציסטות בכליות אולם אחת מהן נראתה לה כמו כלי דם גדול, ולכן היא ביצעה בדיקה נרחבת יותר נוספת. “לאחר בדיקה מעמיקה ראיתי שמדובר במפרצת מאוד גדולה של 9 ס”מ באבי העורקים. ביקשתי מהרופאה הרדיולוגית שמפענחת את הבדיקות לעבור על הבדיקה של שטינמץ בדחיפות ובמקביל ניגשתי למנהלת המזכירות  בקבלה אירנה נורמטוב וביקשתי ממנה שתזעיק בדחיפות רופא מהסניף”, נזכרת שלום. “הרופאה המפענחת אישרה תוך זמן קצר את האבחנה שלי,  ובמקביל , הוזעק לבקשתי לחדר ד”ר מנשה גבאי רופא משפחה בסניף. ד”ר גבאי עיין בממצאי הבדיקה ומיד פנה למטופל והסביר לו כי עליו להתפנות לבית חולים באמבולנס, בשל חומרת המקרה. תחילה המטופל לא באמת הבין את חומרת המצב והתקשר לאחיו, שהוא רופא במקצועו, על מנת להתייעץ איתו אבל לאחר השיחה עם אחיו הוא נתן את הסכמתו ופונה באמבולנס לבית חולים תל השומר”. לאחר כשבועיים התקשרה שלום לשטינמץ על מנת לדרוש בשלומו ושמחה לשמוע כי הוא עבר בהצלחה את הניתוח, ואף זכתה ממנו למילות שבח על המקצועיות שלה והזריזות בה פעלה שהצילה את חייו.

ד”ר מנשה גבאי: “הגיבורה של הסיפור הזה היא אסתר. אני רק נתתי את ההפניה למיון והסברתי למטופל כי מפרצת זו היא פצצת זמן, ולמה חשוב שיתפנה בדחיפות לבית חולים. נתתי לו דוגמא של הזמר אריק איינשטיין שנפטר ממפרצת. אני שמח שהמקרה הסתיים בטוב ומאחל לשטינמץ רפואה שלמה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות