יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / חדשות גבעת שמואל / מקומי / ניצולי שואה בטקס בר מצווה בכותל

ניצולי שואה בטקס בר מצווה בכותל

אירוע מרגש של פעם בחיים: 55 ניצולי שואה מגבעת שמואל נסעו לכותל לחגוג בר/בת מצווה לראשונה  בחייהם

אירוע מרגש של פעם בחיים: 55 ניצולי שואה מגבעת שמואל נסעו לכותל לחגוג בר/בת מצווה לראשונה בחייהם

אנחנו רגילים לראות נערים ונערות חוגגים את בר ובת המצווה בכותל המערבי, אבל המראה שנתגלה לעיני העוברים ושבים בחמישי האחרון בכותל המערבי בירושלים לא השאיר אף עין יבשה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


55 ניצולי שואה מגבעת שמואל, חלקם עם הליכונים ובליווי עשרות מבני משפחותיהם  זכו לחגוג לראשונה  בחייהם את בר/בת המצווה, לאחר שבילדותם בשל מאורעות השואה, לא זכו לכך. מדובר בפרוייקט של “הקרן למורשת הכותל המערבי” והמשרד לשיוויון  חברתי  בשיתוף עם הג’וינט, משרד הרווחה וגופים המטפלים בניצולי שואה, וכן  רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ שליט”א.

אירוע מרגש של פעם בחיים: 55 ניצולי שואה מגבעת שמואל נסעו לכותל לחגוג בר/בת מצווה לראשונה בחייהם

הרגע המרגש ביותר של היום היה כאשר ניצול השואה אברהם אורגד בן ה 88  ביקש לברך  בשם ניצולי השואה  ולהודות על היום המיוחד  והמרגש בחייהם.  אורגד שהינו אדם מוכר בעיר ואיש רב פעלים סיפר בגרון חנוק דמעות על המעמד שזוכה לו היום. “למרות גילי מעולם לא זכיתי  לחגוג בר מצווה ולעלות לתורה” אמר אורגד .

את הדרך חזרה באוטובוס קשה לתאר במילים מספרת רכזת תחום ניצולי שואה בעירייה ורד פרץ. ” הייתה התרגשות מאד גדולה. חלקם של המשתתפים סיפרו את סיפור התלאות האישי שלהם , חלקם אמרו שעל אף שלא היה מדובר במעמד קל- נפשי ופיסי הם שמחים ונרגשים מאד שהגיעו לעת ולמעמד הזה בחייהם” עוד מספרת פרץ כי  ניצולי השואה סיפרו שלמרות שהגיעו לכותל מספר רב של פעמים, זה מעולם לא היה מרגש וטעון עבורם כמו הפעם”.

בקרן למורשת הכותל המערבי – יוזמי הפרוייקט מסבירים  “חגיגת בר ובת – היא מצוה לניצולי שואה, שלצערנו בצעירותם בגיל בר ובת – מצוה לא זכו לציין זאת כמו כל ילדי ישראל, עקב שהותם בגיל זה בשואה ברכבות המוות, במחנות עבודה ובמחנות השמדה. הכותל המערבי הוא ליבו של העם היהודי ומהווה מקום טבעי לעלות לרגל במטרה לציין את בר ובת המצוה” .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

שעון קיץ 2024

שעון קיץ 2024: זוכרים שהלילה עוברים לשעון קיץ?

תפריט נגישות