מתכנן ערים ותחבורה ציבורית, אלון סיגלר, הגדיר את קו 41 העובר בקריית אונו כאחד המוצלחים בגוש דן. בפרסום ב-X (טוויטר לשעבר), ציין סיגלר כי הקו מאפשר לחצות את קריית אונו ופתח תקווה תוך 20 דקות גם בשעות העומס, זאת הודות לנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית."הקו מקבל את הציון 8/10 אבל עם קצת מאמץ הוא יכול להיות מושלם", הוא מסביר.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
לדבריו, בעוד נהגים ברכב פרטי מבלים בפקקים בין 30 ל-40 דקות ברחוב לוי אשכול, נוסעי קו 41 חוצים את העיר בעשר דקות או פחות."על האוטובוס אפשר לראות חיילים ועובדים בתל השומר, תלמידים, קשישות, וסתם אנשים שנוסעים לעבוד באזורי התעסוקה הגדולים בפתח תקווה", מתאר סיגלר.
הנתונים מוכיחים את יעילות הקו במספרים – ברחוב לוי אשכול בשעות הפקקים, בעוד מכוניות נוסעות במהירות של 10 קמ"ש בלבד, האוטובוסים עוקפים את הפקק בנתיב הייעודי ללא עיכובים. הקו משרת מספר מוקדים מרכזיים, כולל בתי חולים גדולים ושני קניונים פופולריים באזור".
לפי סיגלר, שבדק את הנתונים שנתיים לאחר פתיחת נתיב התחבורה הציבורית, אמינות ומהירות התחבורה הציבורית בקריית אונו השתפרו משמעותית, מה שהוביל לעלייה במספר המשתמשים בקו. עם זאת, הוא מדגיש כי הגדלת תדירות הקו לכדי נסיעה בכל 10 דקות לאורך רוב שעות היום עשויה להכפיל את מספר הנוסעים.
עם זאת, המומחה מצביע על מספר חסרונות: תדירות נמוכה בשעות השפל – שלוש נסיעות בלבד בשעה, והעדפה חלקית בלבד בתל אביב. בנוסף, סיגלר מותח ביקורת על מיקום נתיב התחבורה הציבורית בצד שמאל של הכביש בקריית אונו. "הרחוב נפגע והופך לקצת פחות בטוח ונעים עבור הולכי הרגל בעיר", הוא מציין.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי קו 41, הפועל משנת 2009, מבצע 127 נסיעות מדי יום ו-678 נסיעות בשבוע לאורך מסלול של 26 קילומטרים. בממוצע נוסעים בכל נסיעה 41 נוסעים, וסך הכל משתמשים בקו כ-5,500 איש מדי יום. בשעות השיא מתקיימות חמש נסיעות בשעה, בתדירות של אחת ל-12 דקות.
בשעות השיא של ימי שישי, בין השעות 12:00 ל-14:59, נרשם שיא של למעלה מ-80 נוסעים בנסיעה בודדת. הקו, המופעל על ידי חברת דן, עוצר ב-60 תחנות לאורך מסלולו בין פתח תקווה לתל אביב-יפו, כשהוא מכסה מרחק שבועי של יותר מ-17 אלף קילומטרים.
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל [email protected] או בוואטסאפ
אולי יעניין אותך גם:
קריית אונו: הילדים הגיעו לבית הספר וגילו שההורים החליפו את המורים
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
אני חושבת שניסחפתם.
קו 41, מהיר בזכות הנתצ? קן שנוסע 20 קילומטר הפך יעיל בזכות הנתצ?
יש את זה ביותר צ'יזבטי. אולי גם כיף לגור בעיר מאז הנתצ והמחירים ירדו מאז הנתצ.
מישהו פירסם בפיסבוק שמשהו כמו שליש מקווי האוטובוס בעיר עוברים לאורך כל הנתצ. כל השאר לא.
מתי היה פקקים בקרית אונו
ראש העיר גם להיות עם פקקים כל היום בשביל אוטובוס של פעם בשעה
שברתם את העיר הזו עם הנתצ
נכשלתם !
כביש שמתחילת צומת סביון ועד סוף קריית אונו היינו נוסעים ועוברים בדיוק תוך 7 דק' .
לאור השינוי שביצעתם בכבישים ,ביטלת את הכיכרות ,הוספתם רמזורים שגורמים לכולם סבל ועומדים בפקק בזדון , סיכנתם ואתם מסכנים עוברי אורך להגיע לתחנות באמצע הכביש ) הדבר הכי דיבלי שהיה במדינה הזאת ). פשוט כישלון .
לגמרי נכון כך גם הגבתי
כתה שלא מחוברת למציאות.
פעם רכבים ואוטובסים היום נוסעים מקצה לקצה 12 דקות.
היום האוטובוס נוסע 10 דקות
והרכב 40 דקות .
הפער נוצר בגלל טמטום מוחלט…של הריסה מוחלטת של נתיב התחבורה של הרכבים…רמסו אותו.
אגב אוטובסים מתפוצצים רכבים לא
מאז שחנקו את העיר במגדלים וחוסר נתיבים בכבישים אני לא מתקרב לעיר הזו. כל כניסה לעיר נגמרת בפקק ענק של 40 דק לפחות, לא תודה.
עיר שפעם הייתה תענוג של מקום לחיות בה הפך לסיוט, צפיפות, בונים בניינים אחד על השני, בקיצור, להתרחק.
ביזיון שלא מגדילים לו את התדירות. כל בוקר תראו חיילים נדחסים לקו עד אפס מקום , לפעמים גם צריכים לחכות 20+ דקות עד שמגיע אחד נוסף
מצחיק מאוד, מגוחך, יצרתם סיבוב של פקק אז בטח שיקח 40 דקות לסיים את לוי אשכול, קודם הייתי מסיים אותו בחמש דקות עם הרמזורים. היום זה הפך להיות בלתי נסבל וכעת המתכנן מתהדר בבעיה שהוא יצר. תחלס רעיון לא חכם שכולם בכלל נוסעים ברכבים, הורדתם את מחירי הנדלן באזור ועד כל מיני השפעות והגבלות שלא שווה לגור שם כשוכר או בעל דירה. בהצלחה אני ביהוד
אחלה קו. מגיע מהר לתא. בגלל שכל הנהגים שלו חושבים שהם על האוטו הפרטי שלהם נוהגים כמו פסיכים אני מרגישה כמו בתאגאדא בלונה פארק כואב לי הכל אחרי ואם אני עומדת ולא מחזיקה ממש חזק אני עפה לקיבינימט
התחבורה בקרית אונו הינה בושה וחרפה לראשי הערים. הקודם הודח בגלל שהתכנית שאישר הגדילה את המצוקה של לצאת מהעיר בבוקר או לחזור בערב אף בהרבה יותר מהמצב הבלתי נסבל שכבר היה. למי שנוסע ברכב פרטי זה אסון. יש צמתים שהיציאה לרחוב הראשי היא מלחמה. ראש העיר הנוכחית הבטיחה הרבה שבינתיים כנראה שמה שעשתה מצתמצם לכתבה שיקרית זאת. כנראה שגם תזכה לקדנציה אחת בלבד, חבל שיש עוד כמה שנים לסבול ממנה.