יום חמישי , יולי 4 2024
דף הבית / נלחמים באנטישמיות במציאות מדומה: הכירו את המשלחת הישראלית והפרויקט יוצא הדופן

נלחמים באנטישמיות במציאות מדומה: הכירו את המשלחת הישראלית והפרויקט יוצא הדופן

מאז ה-7 באוקטובר סובלת הקהילה היהודית ברחבי העולם מגילויי אנטישמיות שהולכים ומתעצמים. עמותת 'ישראליז', שחרטה על דגלה להילחם באנטישמיות הגואה, מצאה את עצמה בחזית מאבק ההסברה של ישראל. בשבוע שעבר יצאה משלחת מטעמה לאוסטרליה, בהובלת אביב קורנס יליד קריית אונו, עם פרויקט VR חדשני המספר את סיפורים של חמישה שורדים מהתופת באותה שבת שחורה. "הפרויקט מוצג למשפיענים וחברי פרלמנט מקומיים ומאפשר להם לחוות את אירועי התופת כאילו הם היו שם", מסביר אביב

ישראליז. צילום: עדן סעדה
ישראליז. צילום: עדן סעדה

“מאז שהחלה המלחמה עמותת ישראליז שינתה את פניה ושמה בפרונט את המלחמה באנטישמיות הגואה”. כך מסביר אביב קורנס, יליד קריית אונו ומוביל משלחת ישראליז לאסוטרליה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


עמותת ישראליז הוקמה בשנת 2017, לאחר ששלושת מייסדי העמותה טיילו בעולם, והבינו לראשונה את התדמית השלילית שיש על ישראל לצעירים מארצות אחרות. מטרת העל של העמותה הייתה אז לשנות את התדמית השלילית הזו שיש לישראל, בעיקר באמצעות המטיילים אחרי צבא בארצות דרום אמריקה או המזרח הרחוק, תוך כדי הבנה שיש להם השפעה רבה על איך נתפסת ישראל בעיניי צעירי העולם.

מאז החלה המלחמה, מצאה עצמה עמותת ישראליז בחזית ההסברה הישראלית בעולם. בחודשים האחרונים ייסדה החברה פרויקט VR (מציאות מדומה) חדשני, המדמה לכל מי שצופה בו את אירועי ה-07.10 כאילו הוא לקח בהם חלק.

כעת נמצאת המשלחת באוסטרליה, ואותה מוביל אביב קורנס. בראיון מיוחד ל’אונו ניוז’ מספר קורנס על חשיבות הפרויקט ועל השינוי שעברה העמותה בשנה האחרונה.

אהלן אביב, ספר לנו קצת על עצמך

“שמי אביב קורנס, בן 25, נולדתי וגדלתי בקריית אונו, משפחתי עדיין גרה שם. אני בישראליז כבר שנתיים וחצי, והתפקיד שלי שם הוא מנהל השותפויות הבינלאומיות”.

ספר על השינוי שעברה עמותת ישראליז מאז הקמתה

“העמותה הוקמה לפני 7 שנים שמטרת העל שלה הייתה שינוי התדמית שיש על ישראל בעולם, באמצעות מתן כלים למטיילים בארצות השונות כאשר הם יישאלו על ישראל.

מאז אירועי השביעי באוקטובר הארגון שינה את פניו בצורה מסוימת, תוך התאמה למצב החירום בו היינו.

אחרי מספר חודשים, בהם אני באופן אישי הייתי במילואים, ייסדנו בעצם את הפרויקט הזה שנקרא “שרדתי כדי לספר”.

זה התחיל כעמוד אינסטגרם בו העלינו עדויות רבות של ניצולים, מהנובה, מהקיבוצים או של כוחות הביטחון.

בהמשך נוסף לעמוד גם הממד הפיזי, שאלו בעצם משקפי VR, מהמתקדמות בעולם, אשר נותנות לצופה את התחושה שהוא נמצא ממש באירועים של אותה שבת שחורה, ולחוות את המסע שעברו השורדים”.

אילו סיפורים ניתן לראות דרך משקפי ה-VR?

“לרוב יוצאים אתנו למשלחות השורדים עצמם, אשר מופיעים בסרטוני המציאות המדומה שניתן לראות דרך המשקפיים.

אתנו פה באוסטרליה נמצאים מזל תזזו, עובדת סוציאלית שהייתה במסיבת הנובה ושרדה את התופת, כשהיא פצועה קשה ומעמידה פני מתה, וכך בעצם לא נחטפה לעזה.

נמצא אתנו גם רמו סלמאן אלהוזייל, שוטר בדואי שהיה מהראשונים להגיע למסיבת הנובה וסייע בהצלת מאות בני אדם.

גם סיפורו של מנכל ישראליז, נמרוד פלמח ניתן לצפות דרך פרויקט ה-VR באוסטרליה. נמרוד הוקפץ כבר בשעות הבוקר של ה-07.10 והשתתף בקרבות בקיבוץ בארי תוך שהוא מחסל מחבלים רבים.

למי מיועדות המשקפיים?

“הפרויקט מוצג לקהילות היהודיות ברחבי העולם, כדי לעזור להם להבין מה קרה בישראל באותו היום מבלי להגיע פיזית לפה. הדרכות והצפייה ב-VR נחשפו כאן למשך שבוע לחברי הקהילה, לסטודנטים, בתי הספר, תחנות משטרה מקומיות, חברי פרלמנט ודמויות מרכזיות במדינה”.

 

אולי יעניין אותך גם:

מרכז התרבות סביון ורון פוגל מציגים: סרט בטרום בכורה והרצאה

שוק הנדל”ן בבקעת אונו בחודש מאי – בכמה נמכרה דירה באזורכם?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מנופים. צילום אילוסטרציה canva

הרשות להתחדשות עירונית הכריזה על מתחם פינוי-בינוי חדש בקריית אונו

תפריט נגישות