יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / קריית אונו: וותיקי העיר זוכים לדירות חדשות

קריית אונו: וותיקי העיר זוכים לדירות חדשות

פרויקטים של התחדשות עירונית הם קרש ההצלה לוותיקי העיר הגרים 50 שנים באותה הדירה. בלב העיר קריית אונו מוקמת שכונה חדשה, יצאנו לפגוש את וותיקי העיר ולשמוע על השינוי בחייהם.

אונו ואלי

הבתים המתפוררים שנשארו עדיין במתחם שכונת אונו ואלי הם עדות לקשיים של תושבי העיר הוותיקים שגרו בבניינים בני שלוש קומות. רובם מבוגרים שהגיעו לקריית אונו לפי עשרות שנים, חלקם גרו 40 שנה באותו בניין מוזנח.
מספר אחד מתושבי המקום, יש כאלה שיש להם ממון ויכולים לקנות דירות חדשות ומפוארות ויש כאלה שלא שפר עליהם מזלם ונשארו באותם בתי רכבת ישנים, רק פרויקט של פינוי בינוי יכול להיות נקודת אור עבור וותיקי העיר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אונו ואלי

אהרון דרזי, מוותיקי השכונה מספר“גרתי עם משפחתי 42 שנה בבניין, לא היה לי קשה לעזוב, כי אני יודע שאני הולך לקבל בית חדש. הדירה בבניין  הקודם התפוררה, ורוב הדירות בבניין היו באותו המצב. מי שבנה את הבניין בזמנו לא השתמש בחומרים הכי טובים. הקירות היו עשויים מחול. מדובר על בנינים מוזנחים וישנים בלב עיר מרכזית בישראל, אין לבעלי הדירות כסף לשפץ ולהקים תשתיות, איך אפשר לבנות משהו חדש על קירות שמתפוררים. חלמנו על הפינוי בינוי הזה שנים, ולראות שזה קורה זה חלום שמתגשם, גם לנו מגיע דירה חדשה כמו הרבה תושבי העיר שמתנגדים לפרויקטים של פינוי בינוי, הם כבר יושבים בדירות חדשות, גם לנו מגיע.

שמחת על ‘הפינוי בינוי’?
“כשהרסו לנו את הבניין בשכונה הישנה, הרגשתי שפרק בחיי עבר ומתחיל פרק חדש. אני בן אדם אופטימי, אמנם השקעתי פעמיים בשיפוצים את כל החסכונות שלי אבל היו בדירה פיצוצים ובאלגנים. לא היה לנו סיכוי לקנות דירה חדשה, אנחנו לא אנשים עשירים, וזה היה הסיכוי שלנו לקבל מגורים יותר טובים, ממה שהיו לנו עד עכשיו. כבר שנים שדיברו על כל מיני אפשרויות של פינוי המקום, ואני שמח שזה כבר קרה”.
אונו ואלי

היכן גרים המפונים היום?
כל מי שהתפנה, חברת אאורה דאגה להם לבתים ומשלמת את השכירות, קיבלנו יחס מצוין, לא מדובר בחברת נדל”ן, היחס לדיריים הוא כמו משפחה. כולם עוזרים לכולם, יש כאן סיפורים אנושיים קשים, לא פשוט לפנות אנשים מבוגרים מהדירות שלהם, אבל באאורה יודעים לעשות זאת בליווי צמוד ורגיש, אין בעיה שלא נפתרה.

תחזרו להתגורר בשכונה לאחר סיום הבנייה?
“כן, הייתה הגרלה ואני אפילו יודע איפה תהיה הדירה החדשה שלי.. בדיוק עם נוף לפארק כמו שהיה לי נוף לגינה קודם”.

אונו ואלי הדמייה
אונו ואלי הדמייה

פרויקט אונו ואלי, הוא מגה פינוי בינוי אותו מבצעת חברת אאורה בקריית אונו, הפרויקט  יכלול 672 יח”ד חדשות ב-8 בניינים, לצד 1,115 מ”ר שטחי מסחר, מבני ציבור וכן שטחים פתוחים אשר יצרו פארק עירוני ענק בלב השכונה. אחד החסמים הגדולים בפרויקט פינוי בינוי הוא חתימת הדירים והסכמתם לתנאי המשא ומתן. בפרויקט המדובר כל 216 הדירים שפונו מהמתחם נתנו את הסכמתם המלאה ללא כל התערבות של בתי משפט ועורכי דין, מה שהניע את הפרויקט קדימה.
אונו ואלי הדמייה

רוני גור, דייר וותיק נוסף מספר על החיים לפני הפינוי בינוי – פינו את כל המתחם, אחרי 20 שנה שמתעסקים עם קירות דפוקים אינסטלציה רקובה, סתימות כל הזמן, אני לא מדבר על רעידות אדמה שאף אחד לא יודע שזה משהו לא כלכך מוחשי, הצפות כל הזמן צינורות שמתפוצצים או בבניין או שבחצר כל הזמן היו שם הצפות ואלפי שקלים על התיקונים כל פעם, זה פשוט היה משהו שהתבקש להרוס ולבנות חדש.

אונו ואלי

יש שם שאנשים שחיים 40 50 שנה, מחכים לשינוי הזה. אז כולם קיוו שזה יקרה לפני הרבה שנים, עכשיו מקווים שזה יקרה מהר ויהיו בניינים חזקים ויפים יותר בעיקר שיהיו בניינים הרבה יותר בטוחים ומסודרים. אם שכן למעלה בקומה השלישית או הרביעית היה עושה כלים זה היה אצלך במטבח, מישהו עושה כביסה זה מציף, אני חושב שאינסטלטורים הרוויחו הרבה מאוד מהמתחם. לא תנאים נורמליים, זה היה מצב מאוד גרוע.

אונו ואלי הדמייה
אונו ואלי הדמייה

מה דעתך על התוכניות החדשות שהציעו?

נתחיל מהבסיס שמקבלים דירה חדשה, זה אומר תשתיות חדשות, וכל אחד מקבל דירה חדשה. אנחנו אנשים צנועים ולא מחפשים פאר למרות שיש לובי מפואר, כל אחד רוצה את המקום המסודר שלו, בלי צרות. כל אחד מקבל דירה יותר גדולה. לנו היו 3 חדרים ואנחנו מקבלים 4 ולמי שיש 4 חדרים מקבלים דירה של 5, אבל מהבחינה הכלכלית זה שדרוג לכולם.

זה כמו לזכות במפעל הפיס, נפטרים מהצרות של הבתים הישנים ונשארים על הפארק היפה. המיקום המצוין שצמוד לקניות וצמוד לתיכון ועכשיו פותחים חטיבה צמוד לזה וגני ילדים חדשים בתוך המתחם ברחוב שטרן. זה משדרג את העיר, וגם החזות, התווספו גם חנויות. אני יודע שבמסגרה הפרויקט החברה התחייבה לבנות גני ילדים חדשים ובנוסף שיפצו את רימונים שמשרת את כל האזור. לא רק אותנו.

אונו ואלי

אביבה קובו, דיירת וותיקה נוספת במתחם מספרת –  אני שייכת לפינוי הבינוי הראשון. לי יש שתי דירות בפרויקט הזה, דירה 1 בבר יהודה 2 שפיניתי בדצמבר 2016 ומאז אני בדירה שכורה, והדירה השניה שהייתה בשכירות ופיניתי אותה בינואר 2018. אנחנו בתוך הפרויקט הזה משנת 2004, אז היו כל מיני יזמים וסיפורים. עד שנכנסה אאורה לתמונה, פגשנו עם הבעלים של החברה. כולם בלי יוצאים מהכלל נתנו את הסכמתם וזה התחיל לקרום עור וגידים.

אונו ואלי

מה היו הבעיות?
הבתים הישנים היו בתים של רכבות דירות קטנות . סך הכל כל דייר רוצה להשתדרג לדירות הרבה יותר גדולות. בן אדם שהיה לו 65 מטר מקבל 100 מטר, הכל היה ישן, הכל היה רקוב, וכל בר דעת יודע שפינוי ובינוי זה דבר מעולה.

אונו ואלי

אני נתתי מיד את הסכמתי, מחליפים  דירה ישנה של  3 חדרים עם כל הבעיות שלה, התשתיות ישנות, אין מעלית, את צריכה לעלות ברגל והכל ישן, את מקבלת דירה מפוארת, זה מכפיל את הערך אם לא משלש, מקבלים מחסן,  בניין חדש לגמרי, איפה בכלל אפשר  להשוות בין מה שהיה.

לפנות אנשים מדירות בהם הם נמצאים 40 שנה ולהבטיח להם על הנייר שיקבלו עוד כמה שנים דירות חדשות, זה תהליך מאוד קשה, במיוחד למבוגרים. אני חייבת להוריד את הכובע בפני אאורה שהם יודעים להיות קשובים לכל דבר ומלווים את הדיריים בכל דבר.

השירות שהם נתנו לדיירים, על חשבונם היו חברות הובלה, הם דאגו לקחת שמאי לבדוק את הערך של הדירות. דואגים לתשלומי שכירות לכולם, אני לפחות לא נתקלתי בשום בעיה, ורוב האנשים לא נתקלו בשום בעיה, ומתוך 100 איש תמיד ימצא אחד שיהיה לו בעיה, זה לגיטימי ונורמלי לחלוטין. והתנהלו יפה מול הבנקים. כל הזמן נותנים זכות ראשונה למפונים, לדיירי הבניין, אם זה הנחה ושדרגו כל דבר שלא היה קודם כל נותנים זכות ראשונים לדיירים, למפונים.

לצד בניית השכונה החדשה בקצב מהיר שוקדים אנשי התפעול גם לדאוג למבני הציבור שאמורים לקום עם הפרויקט, בניית גני ילדים ואגף רווחה, חטיבות ביניים ושיפוץ בית הספר רימונים, שזכה לאחרונה בציון 100 במבחני המיצב של משרד החינוך.

אונו ואלי הדמייה
אונו ואלי הדמייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. כתב יקר. כדאי לך להגיע גם לרחוב הדרור בקרית אונו לא רחוק מהפרויקט כנ״ל שם גרים הורי הבוגרים כ 40 שנים בבניין ללא מעלית וקירות מתפוררים חדר אמבטיה שאינו בר שימוש.
    ותמא 38שתקוע בתהליך כבר 10 (!!) שנים עקב בעיות בירוקרטיה של העיריה
    נשמח לשוחח איתך.
    עינב 0542490925

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות