יום שלישי , נובמבר 19 2019
דף הבית / עיריית קריית אונו לבג"ץ – גם אנו נפגעי נתב"ג

עיריית קריית אונו לבג"ץ – גם אנו נפגעי נתב"ג

עיריית קריית אונו עתרה לבג"צ באמצעות עורך דינה, השופט בדימוס, אלון רום, כנגד משרד הפנים, שר הפנים ורשויות נוספות בנוגע לאופן חלוקת תקציב משרד הפנים לרשויות הסמוכות לשדה התעופה.

פינוי-בינוי בקריית אונו: תוכניות ל-1,620

עיריית קריית אונו עתרה לבג"צ כנגד משרד הפנים, שר הפנים ורשויות נוספות באמצעות עורך דינה, היועץ המשפטי לעירייה, השופט בדימוס, אלון רום, בטענה לחקיקה פסולה בנוגע לאופן חלוקת תקציב משרד הפנים מקרן ייעודית שהוקמה לצורך חלוקת כספים לעיריות ולרשויות הסמוכות לשדה התעופה.


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "אונו ניוז" info@ononews.co.il


למרבה הפליאה, קריית אונו אינה נכללת ברשימת הערים שיוקצה להן תקציב בשל סמיכותן לשדה התעופה, בעוד בני ברק, למשל, על אף המרחק מנתב"ג, תזכה לתקציב המיוחל.

לטענת עיריית קריית אונו מדובר בחוק פרסונלי מפלה, שאינו חוקתי והרצוף בפגמים מינהלתיים ומהותיים.

לדברי היועץ המשפטי לעירייה, מדובר בעתירה לבג"צ בהיקף כספי משמעותי, כשהטיעון המרכזי הוא שהחקיקה שקבעה למי יחולקו הכספים בהיקף של  100 עד 150 מיליון ש"ח בשנה הינה חקיקה פסולה, בראש ובראשונה, בשל העובדה שמדובר בחוק פרסונלי הקובע שמות של רשויות הזכאיות לכספים ולא קריטריונים לחלוקת הכספים.

לדבריו, יש בכך פגיעה בערך חוקתי וסטייה מנורמה משפטית מקובלת.

זאת ועוד, התקנות שהוציא שר הפנים מתחת ידיו נגועות בפסלות בשל העדר שימוע לקריית אונו טרם פרסום התקנה כאשר ניתנו לה שלושה ימי תגובה שאינם מספקים. עוד יצוין, שעל פי הדין, ממשלה יוצאת חייבת להימנע מחלוקת כספים בסדר גודל שכזה עד לאחר הבחירות מתוך חשש להשפעה על הליך הבחירות. בעתירה מוצגים נתונים מספריים ועובדתיים, המצביעים באופן חד משמעי על הבור התקציבי שחלוקה מוטית זו תגרום לעיר קריית אונו.

הקריטריונים מתעלמים ממיקומה של קריית אונו בטבלת המרחק משדה התעופה למרות היותה הקרובה ביותר לשדה התעופה מבין הערים שזוכות לתקציבי הקרן (מלבד אור יהודה, לוד ויהוד-מונסון). בנוסף, למרות ההוצאה לנפש בקריית אונו, שאינה שונה מרשויות כמו שוהם, יהוד מונסון ואזור – הן קיבלו מכספי החלוקה בעוד שקריית אונו לא קיבלה. והחשוב ביותר הוא הנתון המתייחס למידת הפריפריאליות של קריית אונו שמשמעותו היא שמגבלת הגובה לשטחי מסחר ותעסוקה תביא לאובדן הכנסות מארנונה בסך של מעל 50 מיליון ₪ לפחות בשנה.

נתון משמעותי שכן קריית אונו ניצבת במקום השני ביחס בין ארנונה למגורים וארנונה עסקית ועל אף היותה עיר מבוססת הרי שעל פי נתוני כלכלת השלטון המקומי היא מתאימה יותר להגדרה של רשות בתכנית הבראה משום שהכנסותיה שלא ממגורים (מעסקים) נמוכה מאד ומציבה אותה אחרונה מבין הערים הגובלות בשדה התעופה וכיחידה שלא זוכה לקבל פרוסה מעוגת התקציב שחולקה ברוחב לב לערים אחרות.

אלון רום, השופט בדימוס, היועץ המשפטי לעירייה:  "ייאמר שהתקנות נחזות כפסולות בכך שאינן מביאות בחשבון את מיעוט ההכנסה מארנונת עסקים בקריית אונו כאשר עניין זה מופיע במפורש בחוק כשיקול.

קריית אונו שוכנת בסמוך לשדה התעופה, יש עליה מגבלות בניה משמעותיות בשל קרבתה לנתב"ג, פועל יוצא מכך, היא הגבלה משמעותית בבניה לגובה ומכאן פגיעה בהיקפים עצומים ביכולת גביית ארנונת עסקים משטחים מסחריים שעתידים לקום בצומת סביון. אני תקוה שבית משפט העליון יקבל את העתירה ויבטל את התקנה ואת אופן חלוקת הכספים הנחזה כפוגע בעיריית קריית אונו שלא בצדק."

ישראל גל, ראש העיר: "לא ייתכן שמניעים פוליטיים יכתיבו את החוק ושקריית אונו, הקרובה ביותר לשדה התעופה, תהיה מוגבלת ביכולותיה לפתח אזורי תעסוקה ומסחר ולא תקבל פיצוי הולם כשם שמקבלות ערים סמוכות, רחוקות יותר, יציבות כלכלית ובעלות ארנונה עסקית שוטפת. אני מאמין שכל בר דעת שיקרא את העתירה ידע שאין מנוס לשנות את החוק".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אאורה בן שמן

זינוק של 135% בהכנסות אאורה השקעות