יום חמישי , אוגוסט 22 2019
דף הבית / קריית אונו: חשבונות ארנונה מתעכבים – חלקן מגיעות עם דרישת חוב

קריית אונו: חשבונות ארנונה מתעכבים – חלקן מגיעות עם דרישת חוב

תושבת העיר הציפה בעיה בה נתקלים תושבים רבים, מאחר ואין אפשרות לשלם במייל. חלק מהחשבונות מגיעים באיחור רב אם בכלל

חשבונות. אילוסטרציה
קריית אונו - הארנונה לא מגיעה
תושבים בקריית אונו מלינים על כך שאינם מקבלים חלק ניכר מחשבונות הארנונה בדואר, וכאשר הם מקבלים – לרוב מדובר בדרישות חוב, מאחר והמועד האחרון לתשלום עבר.
בעידן הטכנולוגי כיום, מרבית החברות  מאפשרות  תשלום חשבונות באתר או בדוא"ל, אך כאמור, עיריית קריית אונו אינה מאפשרת את הצעד הזה.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות קריית אונו  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה  –
 אתר החדשות של בקעת אונו


בפוסט שהעלתה רויטל רשף-משה, תושבת קריית אונו היא תיארה את הבעיה: "העירייה בוחרת לשלוח דרישות תשלום ארנונה באמצעות דואר ישראל. בשנה האחרונה לא קיבלנו כמחצית מהחשבונות ולמדנו על קיומם בחלק מהמקרים כשהגיעה דרישת חוב (מעניין שאלו כן מגיעות, לפחות בחלקן) או כששמנו לב שלא התקבל חשבון. מבחינת העירייה, הפתרון הוא תשלום בהוראת קבע.
רעיון נחמד אם היינו יכולים לקבל לפני כן את דרישת התשלום ולבדוק אותה – אך אלו כאמור אינן מגיעות. העירייה אינה מאפשרת לקבל חשבוניות במייל. לא ברור מדוע, מדובר בצעד שיבטיח קבלת דרישות התשלום במועד. כמו כן מדובר בצעד אקולוגי".
בנוסף, ציין תושב אחר, כי העירייה מבקשת להעביר את הוראת הקבע בפקס או מייל, והוא אינו מוכן לחשוף את פרטי כרטיס האשראי שלו באופן הזה.
 
תגובת עיריית קריית אונו: "כ- 50% מבתי האב ומהעסקים בעיר חתומים על הוראת קבע, מהלך המקל מאוד על תשלום הארנונה בזמן. כמו כן, מי שמשלם באמצעות הוראת קבע בבנק מחויב 12 פעמים בשנה (במקום שש פעמים בשנה כחוק), דבר המאפשר חלוקה יותר נוחה של התשלומים.
יצוין, כי את חשבון הארנונה ניתן לשלם באמצעות אתר העירייה, באמצעות האפליקציה העירונית באמצעות נציג בשיחה טלפונית ובאמצעות מענה קולי. בעירייה קוראים לתושבים ולבעלי העסקים לחתום על הוראת קבע בבנק וכך להקל על עצמם בתשלומים נוחים וכן בהבטחת התשלום ומניעת חיובים מיותרים בשל אי תשלום במועד. בעירייה נערכים בימים אלה להטמעת משלוח חשבוניות במייל למי שיעדיף זאת, על מנת לשפר את השירות ולנקוט בצעדים למען הסביבה".

2 תגובות

  1. תגובת העיריה נכונה מאד, רק שהיא לא קשורה בשום דבר לשאלה שנשאלה.
    שאלה – למה לא ניתן לקבל את החשבון עצמו לפני התשלום על מנת לוודא שהוא נכון ולהבין על מה משלמים?
    תשובה – אתם יכולים לשלם בכל מיני צורות.
    אולי כדאי להחליף את דובר העיריה אם הוא לא מבין שאלה פשוטה ויכול לענות תשובה ברורה הקשורה לשאלה.

  2. זה נכון כל שנה אני לא מקבלת את החשבון לתשלום.כל פעם התרוץ שזה נשלח מבית דפוס ואין להם קשר לזה שזה לא הגיע.אני מבקשת העתק של הדרישה והם תמיד אומרים אין לנו.ומחייבים על ריבית של איחור
    אני דורשת שיתקנו את העוול הזה אני רוצה לראות על כמה מטרים משלמת ואין שום העתק דרכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

הרב שמעון יהוד

200 ערכות לבית ספר חולקו על ידי הרב שמעון ביהוד