יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / אנשי השבוע: קהילה מבשלת – מתנדבים בקריית אונו מבשלים עבור קשישים

אנשי השבוע: קהילה מבשלת – מתנדבים בקריית אונו מבשלים עבור קשישים

לראשונה בעיר, פרויקט קהילתי למען אוכלוסיות נזקקות מתוך כוונה לא להשאיר אף תושב רעב. חלק מהמבשלות הן מטופלות של מחלקת הרווחה 

קהילה מבשלת
קהילה מבשלת
פרויקט חדש יצא לדרך בקריית אונו לפני כשלושה חודשים, “קהילה מבשלת” שמו. הפרויקט החברתי-קהילתי שם דגש על תרומה לקהילה.
המיזם התהווה בעיצומו של קמפיין הבחירות בעיר ביוזמת אגף הרווחה בעיר. מנהל האגף הוא עידו זולטי, כאשר רחלי רביב היא מנהלת המחלקה להתנדבות. רביב גייסה 30 משפחות שהתנדבו לבשל ארוחות לקשישים ובודדים. רחלי סקלר, המפעילה פרויקט דומה בגבעתיים, סייעה גם בקריית אונו.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות קריית אונו  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה  –
 אתר החדשות של בקעת אונו


המיזם בקריית אונו מתקיים בשיתוף עם “עמותת אורנשטיין”, עמותה הפועלת למען אוכלוסיות החסרות ביטחון תזונתי. העמותה עוזרת באספקת מוצרים טריים ויבשים למתנדבים, ובכלל מספקת מוצרי מזון לפרויקט.
הפרויקט כולו מופעל על ידי מתנדבים ומתנדבות, שמוצמדים לקשישים שאינם מסוגלים לבשל בכוחות עצמם. כל שני מתנדבים ומתנדבות משודכים לקשיש אחד, אותו הם מלווים במשך חצי שנה לפחות, במהלכה הם מגיעים לאסוף את המזון שמספקת ‘עמותת אורנשטיין’, ממנו הם מבשלים ארוחות חמות ומזינות, שנמסרות, באריזות שקיבלו לשם כך, עד לפתח בית הקשיש. הארוחות מספיקות ל-4 ימים ולפעמים אף יותר.

לכל מתנדב יוצא לבשל פעם בשבועיים עבור אותו אדם, אוכל עם נגיעה אישית, שמספיק לקשיש לארבעה ימים ואף יותר.
בחלק מהמקרים, כל המשפחה, כולל ילדים, לוקחים חלק בהכנת הארוחות, והדובדבן שבקצפת הוא היוזמה הפרטית של כל אחת ואחד מהמבשלים והמבשלות, שעל דעת עצמם, דואגים לפנק את הקשישים בהפתעות קטנות, כגון אבטיח חתוך או עוגיות, עוגות וחלות מעשה ידיהם.
הערך המוסף שנוצר, הוא יצירת קשרים בין המתנדבים לקשישים, בעת מסירת הארוחות.
בנוסף, מרגש במיוחד למצוא בתוך חבורת המתנדבים, מבשלות שהן מטופלות של האגף לשירותים חברתיים, שבחרו לבשל עבור קשישים כדי להחזיר לחברה ולקהילה בקריית אונו על השנים הרבות בהן הן זוכות לליווי ולתמיכה אישית מטעם אגף השירותים החברתיים בעירייה.

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סופר פארם סניף פארק אונו. צילום באדיבות סופר פארם

סופר פארם מגייסת עובדים/ות לסניף פארק אונו

תפריט נגישות