יום שני , נובמבר 25 2024
דף הבית / דו”ח מבקר העירייה בעניין הנת”צ פורסם – עו״ד גיל מיכלס: “הדו״ח שטחי”

דו”ח מבקר העירייה בעניין הנת”צ פורסם – עו״ד גיל מיכלס: “הדו״ח שטחי”

יו"ר הוועדה לביקורת בעיריית קריית אונו בחר להגיב לדו"ח מבקר העירייה בנושא קבלת ההחלטות על הקמת הנת"צ בלוי אשכול, וטען כי הדו"ח לא צלל לעומקם של דברים. בביקורת טען מיכלס כי ראש העיר ישראל גל הוא היחיד שידע לאורך כל הדרך על הנת"צ השמאלי, וניסה להסתיר זאת מחברי המועצה וממנו. גל טען בתגובה: "בהסכם שמיכלס תמך בו כבר ב-2016 נקבע שהנת"צ יתוכנן וייבנה בצד שמאל"

ישראל גל. צילום: יונתן בלום ועו”ד גיל מיכלס. צילום: שרון אלדר
ישראל גל. צילום: יונתן בלום ועו”ד גיל מיכלס. צילום: שרון אלדר

דו”ח הביקורת והסערה שחולל. בשבוע שעבר דיווחנו כי וועדת הביקורת בעיריית קריית אונו התכנסה, כדי לשמוע את דו”ח מבקר העירייה בעניין בדיקה אודות דרך קבלת ההחלטות בנושא נת”צ לוי אשכול.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כזכור, הדו״ח מעורר סערה עקב היותו של הנת”צ בנתיב השמאלי, דבר שיצר ויכוח בין הצדדים בשאלה כיצד אושר, והאם עו״ד מיכלס ידע כי הנת״צ יתוכנן וייבנה בצד שמאל או לא.

דיווח עומק בנושא חיכה לישיבת מועצת העיר בנושא הדו״ח שהתקיימה ביום שני השבוע, ובה נדון הדו״ח. כעת אנו מרחיבים בנושא.

ביום שני השבוע הוצג אם כן הדו”ח בישיבת מועצת העיר. הדו”ח, בן 25 עמודים ונספחים, סוקר את כל הפגישות הידועות שהתקיימו בנוגע לנת”צ, דרך הפרוטוקולים שהתקבלו אצל המבקר (ומוגבל לפרוטוקולים שנתקבלו אצלו בהתאם).

סלע המחלוקת לאורך השנים מאז החלו הדיונים בנושא, הוא כל הקשור לתהליך הבחירה בנת”צ שמאלי שהוקם בסופו של דבר.

מחד עו”ד גיל מיכלס, כיום יו”ר האופוזיציה, הטוען כי ב-2016 אף אחד בעירייה, כולל המקורבים ביותר לראש העיר ישראל גל, לא ידע כי בהסכם שנחתם דובר על נת”צ שמאלי.

מאידך, ראש העיר ישראל גל טוען כי מיכלס ידע גם ידע כי המדובר בנת”צ שמאלי, וחתם ואישר את ההסכם כבר ב-2016.

ומה אנו למדים מבדיקת מבקר העירייה?

מהדו”ח עולה כי הפעם הראשונה שבה אוזכר נת”צ שמאלי, הייתה בחודש אפריל 2016, בהסכם “מהיר לעיר”, הסכם אשר נחתם בין עיריית קריית אונו, חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה.

לפי הדו”ח והנספחים שצורפו, לא ברור מי מנציגי העירייה נכח באותה פגישה, שבה נחתם ההסכם.

עוד עולה מהדו”ח, כי להסכם צורף נספח שנקרא “תכניות תנועה”. מנספח זה עולה כי הנת”צ העתידי שאמור היה להיסלל בלוי אשכול אכן הנו נת”צ שמאלי.

כחודש לאחר מכן, ב-23.5.2016 אושר ההסכם כחלק מישיבת סיעות הקואליציה, בה היה חבר אז גיל מיכלס.

כשבועיים לאחר מכן, ב-8.6.2016 , התקיימה ישיבת מועצה, בה נידון כחלק מסדר היום סעיף לאישור ההסכם. הסעיף עבר ואושר ברוב קולות, גם בתמיכתו של מיכלס.

עו”ד גיל מיכלס טוען במכתבו כי את נספח “תכניות תנועה”, אשר צורף לדו״ח המבקר כמסמך שהיווה חלק מההסכם אשר נחתם, הוא לא ראה מעולם עד לדו”ח המבקר.

אל טענתו של מיכלס מצטרפים חברת המועצה ליאת ארבל, לשעבר חברת קואליציה ומחזיקת תיק התחבורה בעיר, וגם חבר המועצה והאופוזיציה דאז, איציק ציזר.

השניים הצהירו בתצהיר לאחר ישיבת המועצה, כי בעת אישור ההסכם ב-2016, הן בישיבת הקואליציה (בה הייתה חברה רק ליאת ארבל) והן בישיבת המועצה שלאחריה (בה נכחו ארבל וציזר), לא הוצג בפניהם כל מסמך או נספח להסכם ובו רשום על כוונה או תכניות לבנות נת”צ שמאלי בלוי אשכול.

בהמשך הדו”ח מובאת השתלשלות האירועים עד לקבלת האישור הסופי לבניית נת”צ שמאלי, רק ב-17.5.2020 נקבע סופית כי הנת”צ יהיה שמאלי לאחר אישור כל הגורמים המוסמכים לכך, כולל משטרת ישראל ומשרד התחבורה.

במכתב התגובה ששלח מיכלס למבקר העירייה ציין מיכלס כי קרא את הדו”ח “באכזבה ותדהמה”, וכינה את הדו”ח “שטחי”, כלשונו.

“למרבה הצער לא מצאתי בדו”ח את השאלות, החקירות והבדיקות של המסמכים שאספת. היכן הבקרה?”, שואל מיכלס.

“אין ולא יכול להיות ספק שעד 2018 איש מחברי מועצת העיר, ובטח שב-2016, איש מחברי מועצת העיר לא ידע ולא אישר בניית נת”צ שמאלי/מרכזי ו/או ביטול פניות שמאליות ברח’ לוי אשכול כנטען בדו”ח”, דברי מיכלס.

בתגובה למכתבו של גיל מיכלס, נמסר מטעמו של ראש העיר המכהן ישראל גל:

“גיל מיכלס אינו מצטיין בזיכרון טוב או באמירת אמת. העובדות מצביעות על כך: גיל מיכלס תמך בהקמת הנת”צ והעברת התכנון והביצוע לחברת נתיבי איילון כבר בשנת 2016. באותו ההסכם שתמך בו נקבע כבר אז שהנת”צ יתוכנן ויבנה בצד שמאל.

עמדותיו של גיל מיכלס השתנו והוא החל להתנגד לדברים שבהם תמך והצביע בעבורם, רק לאחר שראש העיר העביר אותו מתפקידו כאחראי על המתנ”ס בגין יחסי אנוש קשים וכישלון ניהולי. אז התפטר גיל מיכלס תוך שהוא מעלים את סיפור ההדחה שלו.

במהלך תכנון הנת״צ וקבלת האישורים במשרד התחבורה, המשטרה העלתה הסתייגויות בטיחותיות. בשנת 2017, נתיבי איילון ומהנדסי התחבורה ניהלו דין ודברים עם המשטרה ורק בשנת 2019 המשטרה אישרה את הנת״צ השמאלי, לאחר שהתקבלו כל האישורים הבטיחותיים.

כל עוד המשטרה הייתה חלוקה על נתיבי איילון והתנגדה להקמת נת”צ שמאלי, ראש העיר תמך בעמדת המשטרה, מתוך אמונה כי הבטיחות היא הנושא החשוב ביותר. רק לאחר שהמשטרה אישרה כי נת”צ שמאלי בטוח כמו כל כביש אחר, ראש העיר אפשר להמשיך בתכנון המקורי”.

אולי יעניין אותך גם: קריית אונו: לקתה בדום לב בנהיגה וחייה ניצלו בזכות המפעםשבעה אתרי טבע מהצפון ועד הדרום- הכניסה בחינם

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיכון מקיף יהוד. צילום אונו ניוז

עקב חוסר המיגון בבית הספר: הורי מקיף יהוד השביתו את הלימודים הבוקר לשעה

תפריט נגישות