יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / אור יהודה / אור יהודה: מאות חגגו את ה”פסטישבט”

אור יהודה: מאות חגגו את ה”פסטישבט”

חגיגת ה"פסטישבט" המסורתית של שבט הצופים יהודה באור יהודה נערכה במוצ"ש האחרון בהיכל הספורט, ונטלו בה חלק חניכי התנועה מכל שכבות הגיל, ראשי השבטים, חברי הנהגת הצופים והורי החניכים

אור יהודה מאות חגגו את ה"פסטישבט" של צופי יהודה

כל חניכי התנועה נטלו חלק במופע הענק שנערך בהיכל הספורט שבסיומו חולקו הפרסים השונים לגדודים על חלקם באירוע. בזה אחר זה עלו הגדודים השונים כדי להציג את המופע שנסב סביב הנושא “מסע חובק עולם”. ליאת שוחט, ראש העיר: “ההפקה המדהימה הזו משקפת היטב את שאיפותיכם הגדולות ויכולותיכם להוציא אותן לפועל. אתם מקור גאווה לעיר כולה”


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לכתבות נוספות:
אור יהודה – המתעמלת האולימפית נטע ריבקין עם בנות הנבחרת
פותחות עונה רביעית: מאמאנט אור יהודה אור יהודה מאות חגגו את ה"פסטישבט" של צופי יהודה

חגיגת ה”פסטישבט” המסורתית של שבט הצופים יהודה באור יהודה נערכה במוצ”ש האחרון בהיכל הספורט, ונטלו בה חלק חניכי התנועה מכל שכבות הגיל, ראשי השבטים, חברי הנהגת הצופים והורי החניכים. באירוע כיבדו בנוכחותם ראש העיר ליאת שוחט, סגנה ויו”ר הנהלת המתנ”ס, אפי גוטמן, מנכ”ל העירייה, עופר תודר, ומנהל אגף קהילה, נוער וצעירים, יסף זית.

הפסטישבט הוא אירוע מסורתי יחיד במינו שמתרחש אחת לשנה כאשר תהליכי ההכנה מתחילים כחודש וחצי לפני המופע הענק. מדובר באירוע השיא השנתי של תנועת הצופים בעיר, וכל יצירתו והפקתו הם פרי יצירתם של חניכי השבט, מהקטנים ביותר בכיתה ד’ ועד הבוגרים בכיתה ט’, כשתומכים ומסייעים להם חניכי השכבות הבוגרות – י’ עד י”ב. הצופים היא תנועת הנוער הגדולה ביותר בעיר, כשהשבט שלה, שבט יהודה, מונה כ-600 חניכים וחניכות מכיתות ד’ עד י”ב. עוד בטרם תחילת המופע, בירכה ראש העיר, ליאת שוחט, את החניכים, וציינה: “ההפקה המדהימה הזו משקפת היטב את שאיפותיכם הגדולות ויכולותיכם להוציא אותן לפועל. אתם מקור גאווה לעיר כולה”.

אור יהודה מאות חגגו את ה"פסטישבט" של צופי יהודה

הפסטישבט השנה עסק בנושא “מסע חובק עולם”, כאשר כל אחד מ-12 הגדודים בשבט בחר מדינה מסוימת והתמקד בה לאורך כל התהליך. במהלך הפעולות בתקופה זו למדו החניכים בכל שבט על המנהגים, התרבות וההיסטוריה של המדינה שבחרו. המדינות שנבחרו היו סין, יוון, טקסס, ברזיל, דרום אפריקה, מצרים, הוואי, ג’מייקה והודו. מעבר לכך, נערכו חזרות מעבר לימי הפעילות השגרתיים, שהפכו את השבט לפעיל ומלא בחניכים בכל יום בשבוע במהלך התקופה האחרונה. במהלך החזרות, החניכים דאגו להכין לעצמם תפאורה, תלבושות וקטעי ריקוד ושירה לקראת המופע. המופע שנערך במוצאי שבת גרף מחמאות בלתי פוסקות, כשלכל אורכו נשמעו קריאות התרגשות והתלהבות מהקהל. בסוף המופע זכה כל גדוד בפרס באחת מהקטגוריות: מעורבות חניכים, תפאורה, תלבושות, ריקוד, שירה וחביב הקהל.

אור יהודה מאות חגגו את ה"פסטישבט" של צופי יהודה

לקיום הפסטישבט היו מספר מטרות: ראשית, חשיפה לקהילה ולתושבים בעיר. שנית, מטרה שהושגה כתוצאה מעצם תהליך ההכנה לאירוע היא גיבוש החניכים וחיבורם לשבט. כמו כן, האירוע אפשר לחניכים להרחיב אופקים בנושא שהם לא היו עוסקים בו בשגרה ולכן גם אתגר אותם בבחירת הנושא שבו יעסוק האירוע, שכן הוא צריך להיות מעניין ומתאים למגוון החניכים בשבט, אך המטרה החשובה ביותר היא הפקת האירוע כולו על ידי החניכים עצמם, באמצעות שימוש בעיקר ביצירתיות שלהם, מנקודת הפתיחה של המחשבה על תוכן האירוע ועד ליישומו בביצוע המרהיב שהציגו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות