יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / אור יהודה / עופר בוזי: “מי כמוני יודע שהצד השני מסוכן לאור יהודה”

עופר בוזי: “מי כמוני יודע שהצד השני מסוכן לאור יהודה”

עופר בוזי, שהתמודד בעבר נגד ליאת שוחט, בראיון ראשון מאז החלטתו להצטרף לרשימה. אומנם ללא כל התחייבות לתפקיד ובמקום מספר שלוש, אבל נראה שהשניים, תמימי דעות בהרבה סוגיות. עופר בוזי התנתק כמעט ממרבית האנשים שהקיפו אותו אז, ואומר היום: "כשאני רואה מי נמצא בצד השני, אני ממש חרד לעתיד העיר"

עופר בוזי
תוכן מקודם

עופר בוזי, 49, אבא לאיתי- לוחם בהנדסה קרבית, לעידו- תלמיד ביה״ס יובלים ולרועי- תלמיד ביה״ס אהוד מנור. בוגר תואר ראשון בחינוך ומדעי המדינה אונ׳ בר-אילן. בוגר תנועות הנוער בעיר, מזכ״ל ארצי של תנועת ״מכבי צעיר״, מנהל מחלקת הנוער ברשות הארצית למלחמה בסמים, יו״ר הנהלת המתנ״ס, חבר מועצת העיר מזה 25 שנים, סגן ומ״מ ראש העיר, יו״ר הוועדה לבניין עיר, אחראי להובלת רפורמות חינוכיות בעיר, ממונה על מחלקות וועדות העירייה השונות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לעופר קריירה ציבורית הענפה ורחבה והוא אחד מחברי המועצה המנוסים ביותר בעיר אור יהודה. אבל אי אפשר לברוח מהעובדה שעופר אף שימש בעבר כסגן ראש העיר של ראש העיר הקודם אשר נמצא במעצר דוד יוסף והחליף אותו בתפקידו לאחר שזה נכנס למעצר. עופר התמודד מול ליאת שוחט בבחירות המיוחדות שנערכו לפני שלוש שנים.

אז למה ליאת ? הרי התמודדת נגדה בעבר?

“בעבר התמודדתי נגד דוד יוסף וכמעט ניצחתי אותו בבחירות. חשבתי שאני יותר מתאים ממנו לתפקיד, אבל אז הבנתי שהציבור בחר בו והתיישרתי עם ההחלטה של הציבור. באופן עקרוני אני מאמין גדול בחכמת ההמונים וחושב שיש לה משמעות.  גם פה התושבים בחרו, ואני אומנם נשארתי באופוזיציה, אבל נתתי הזדמנות וכיבדתי את ההחלטה של הציבור.

צריך להבין, העיר ותושביה חוו משבר קשה ומערכת בחירות סוערת לפני כ-3 שנים. ראש עיר נכנס למעצר אחרי פרשה סוערת ומערכת בחירות רוויה ביצרים. במהלך השנתיים וחצי האחרונות השתתפתי בכל ישיבות המועצה וראיתי את הנכונות והמוטיבציה של ליאת לשדרג ולקדם את פעילות העירייה בכלל ואת נושא החינוך בפרט עם השקעות גדולות ומשאבים רבים. ראיתי גם את נושא ההתחדשות העירונית שמקבל מינוף חכם עם שליטה עירונית אמיתית והסכם הגג שנחתם צובר תאוצה ומביא תקווה חדשה לאלפי תושבים ותיקים ולזוגות צעירים.

אז, רחוק מהבחירות, החלטתי כי אתן כתף ואתמוך בכל מה שטוב לעיר ללא שיקולים פוליטיים זרים. ליאת הובילה מהלכים עתידיים גדולים לטובת העיר והתושבים וראיתי עצמי שותף טבעי לקידום העיר למען כלל התושבים. לא חשבתי על שיתוף פעולה פוליטי ובכלל לא זו הייתה הכוונה, אבל ברגע ששני הסגנים שמקבלים שכר ציבורי, הפכו להיות לעומתיים ושילבו אינטרסים פוליטיים בקבלת ההחלטות, הדבר ממש הפריע לי. הציבור לא צריך להיפגע משיקולים פוליטיים זרים ולכן נתתי יד, ודבר הוביל לדבר. אני באמת מאמין שליאת המתאימה ביותר לתפקיד כיום והציבור אוהב ומעריך אותה. היא מייצגת משהו חדש ונקי וזה מאוד חשוב לאור יהודה היום”.

האם קיבלת הצעות ממועמדים אחרים?

“בוודאי. אין מועמד שלא ישב איתי והציע לי שיתוף פעולה. אבל לא זו הייתה המטרה. החיבור שלי עם ליאת הוא לא לצורך תפקיד כזה או אחר, הוא לצורך מטרה משותפת – קידומה של העיר אור יהודה. לראיה הצטרפתי לא במיקום מסוים וללא כל התחייבות לתפקיד. אנו הולכים יחד למען אור יהודה”.

התמודדת מול ליאת במערכת הבחירות הקודמת. איך אתם הולכים עכשיו יחד?

“המערכת הפוליטית רצופה אתגרים ומזמנת התמודדויות כל הזמן. אכן התמודדנו בבחירות הקודמות והציבור קבע כי ליאת תכהן כראש העיר. למרות ההתמודדויות לאורך השנים, תמיד ליאת ואני ראינו עין בעין את הנושאים החשובים והמרכזיים בעיר ובעיקר את נושא החינוך שקרוב אלינו מאוד. שנינו ילידי העיר וצמחנו מתוך מערכת החינוך שלה. אני סמוך ובטוח שהגיע הזמן לשיתוף פעולה שרבים מהתושבים רוצים בו, בוודאי אלו שהפצירו בנו משך הרבה שנים לחבור לטובת מטרה עליונה אחת, להביא את אור יהודה למקום הכי גבוה שיש. אני בטוח כי בשיתוף פעולה פורה ואמיתי כולנו בדרך לשם”.

היית סגן ראש העיר בתקופתו של דוד יוסף ואומרים שאתה קרוב לפוליטיקה הישנה שליאת מנסה להוציא מאור יהודה ועוזי אהרון מוצף בה. מה תגובתך לעניין הזה?

“ראשית, מי שמכיר אותי וישנם רבים כאלה, יודעים שאני לא פוליטיקאי מהסוג הזה. נהפוך הוא. במשך כל 25 שנות כהונתי במועצת העיר החלטותיי היו תמיד ענייניות ומקצועיות לטובת התושבים, גם בהיותי חבר מועצה וגם בכהונתי כסגן ראש העיר. שיקולים זרים ובעלי אינטרס אף פעם לא השפיעו עליי בקבלת ההחלטות. היושר, ההגינות הציבורית וראיית טובת התושבים היו נר לרגליי לאורך כל השנים. את הפוליטיקה הישנה, האינטרסים הצרים, את התככנות והווכחנות אני משאיר לאחרים.

אכן כיהנתי שבע שנים כסגן ראש העיר בתקופתו של דוד יוסף ועסקתי במגוון נושאים ותפקידים מורכבים ורגישים בעירייה. חשוב לי לציין כי למרות שמרבית הגורמים העירוניים נחקרו, אני לא נחקרתי אף לא פעם אחת בכל הפרשה שטלטלה אז את כל העיר. על רקע היותי סגן ראש העיר בתקופה זו, אני חושב שזוהי עדות חזקה וניצחת לעובדה שלא הייתי מעורב באף סעיף ועניין מכל הפרשה.

אבל אני שהייתי שם יודע עד כמה הצד השני באמת מייצג את הפוליטיקה הישנה ועד כמה הפוליטיקה הישנה מסוכנת לעיר אור יהודה. לא בכדי ניתקתי כמעט את כל מערכות היחסים שהיו לי עם האנשים הללו. כשאני רואה היום את כל מי שנמצא סביב עוזי אהרון, אני מבין כמה טוב עשיתי בבחירה. אין באמת מה להשוות בין עוזי לליאת. סביב עוזי התקבצו כל אנשי דוד יוסף, ואין יותר טוב ממני להעיד עד כמה החבורה הזו מסוכנת לעיר. המעורבות שלהם סביב עוזי כל כך עמוקה ובעייתית שאני ממש חרד לגורל העיר אם חלילה עוזי יבחר. יש כאן עירוב של אינטרסים זרים ואנשים מפוקפקים. זה דגל אדום בתולדות העיר שלנו. אבל אני מאמין שהציבור שלנו חכם ומבין את ההבדלים וההשלכות של הבחירה החשובה הזו לעתיד שלנו ולילדנו”.

כיצד אתה רואה את שיתוף הפעולה בינך לבין ראש העיר ליאת ?

“כפי שאמרתי, ליאת ואני מכירים שנים רבות עוד מהימים בהם היינו פעילים בתנועות הנוער בעיר. שנינו אנשי חינוך וזהו ללא ספק הנושא החשוב והמרכזי שבו נעסוק. אתן את כל כוחי וניסיוני למען קידום המטרות העירוניות החשובות ולמען האתגרים שלפנינו תוך שיתוף פעולה מלא בינינו. אני בטוח שהנהלת העיר בהנהגתה של ליאת תוביל את העיר שלנו קדימה אל עבר הישגים משמעותיים בכל התחומים”.

ממטה הבחירות של עוזי אהרון נמסר בתגובה לדבריו של בוזי – “מי שהתמודד מול דוד יוסף הפסיד וחבר אליו. התמודד מול ליאת שוחט הפסיד וחבר אליה. מחפש רק את מנעמי השלטון, כסא, משכורת, כסף ונוחות על חשבון התושבים.
אוי לאדם כזה שיטיף על צוות שהלך איתו במשך בנאמנות . נציין שבחודשים האחרונים פנה עופר לכלל הפעילים במטה עוזי אהרון בתחנונים להצטרף יחד איתו למטה ליאת שוחט . משנענה בסירוב במקום לכבד את חבריו בחר עופר יחד עם יועצי ראשת העיר להשתלח בדברי הבל ושטנה באנשים שעד לא מזמן היו חבריו”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מי שיקמה היערכות לשעת חירום באור יהודה. צילום: מי שיקמה

מי שיקמה ממשיכים לתרגל כדי להיות מוכנים בזמן אמת

תפריט נגישות