יום רביעי , מאי 1 2024
דף הבית / בהסכמת העותרות: נדחתה העתירה להקמת בית ספר דתי בבית בפארק

בהסכמת העותרות: נדחתה העתירה להקמת בית ספר דתי בבית בפארק

פסק הדין ניתן אתמול בפני כל הנוכחים. כזכור בתחילת החודש הגישו מספר הורים בשכונה עתירה נגד העירייה ומשרד החינוך, בדרישה לפתיחת בית ספר דתי בשכונה, בטענה שישנה היתכנות לפתיחת בית ספר כזה

בית ספר ממלכתי חדש בבית בפארק אור יהודה. הדמיה: אלתרמן שפריי אדריכלים
בית ספר ממלכתי חדש בבית בפארק אור יהודה. הדמיה: אלתרמן שפריי אדריכלים

סוף הסיפור – לא יוקם בית ספר דתי בשכונת בית בפארק באור יהודה. אתמול (ג’) קבע בית המשפט לעניינים מנהלתיים בתל אביב, כי בהסכמת העותרות, נדחתה העתירה נגד עיריית אור יהודה, אשר תחייב אותה להקמת בית ספר דתי בשכונת בית בפארק כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשפ”ה).


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


את העותרות, תושבות השכונה, ייצגו עורכי הדין בני משה, אליעזר קיזמן ומריאטה פנחסוב. את עיריית אור יהודה ייצגו עו”ד איילת אלה ועו”ד שולמית שפינדל, מהמחלקה המשפטית בעירייה.

בדיון אמר בא כוחם של העותרות לשופט קובי ורדי, כי הבקשה שלהם הייתה או לייחד את בית הספר החדש בשכונה, ע”ש אריק איינשטיין, כבית ספר דתי, או לחילופין לייצר בבית הספר שתי כיתות שישויכו לחינוך הדתי.

מצד העירייה נאמר כי לשלב בית ספר ממלכתי וממלכתי דתי זה דבר חריג ביותר, אשר לא קיים באור יהודה או בכלל בארץ.

עוד אמרו באי כוחה של העירייה, כי בעתיד כל החינוך הממלכתי דתי בעיר ילמד בבית ספר יסודי חדש, אשר ייפתח בשכונת נווה איילון, מרחק נסיעה של כשבע דקות מבית בפארק, לטענת העירייה.

בסופו של דבר, ולאחר ששמע את טענות הצדדים, הבהיר השופט ורדי לצדדים כי העתירה עומדת להידחות. לאחר דין ודברים החליטו העותרות ובאי כוחן לקבל את עמדת ביהמ”ש לדחיית העתירה, ללא חיוב הוצאות.

העותרות בחרו להגיב להחלטה ומסרו: “אנחנו המומות ומאוכזבות מעיריית אור יהודה ומאגף החינוך וכן מהנהלת החמ״ד שיישרה קו עם העירייה שלמרות שליוותה אותנו לאורך כל הדרך ותמכה בהקמת הכיתות, פתאום התהפכו והתנגדו לעתירה וירו בנו בתוך הנגמ״ש.

לאחר התנהלותן של המשיבות בעתירה, חלק מההורים קיבלו החלטה לרשום את ילדיהם לבתי הספר הממלכתיים בשכונה מפאת חוסר יכולת להתנייד בחלק ניכר מהיום לאיסוף מהגנים ומבתי הספר מחוץ לשכונה.

אין לנו אלא להצטער על ההחלטה, העירייה שמחה על כך שהיא ניצחה את התושבים, אבל הניצחון הזה הוא הפסד לעם ישראל ולא נותר לי אלא לקוות שמשהו ישתנה בעיר הזאת.

העיריה סירבה בתוקף מעורר השתאות, לבצע בדיקת עובדות, בצורת פתיחת רישום על תנאי וללא התחייבות, זאת על אף בקשת העותרות ועל אף הצעת ב”כ המשיבה משרד החינוך”.

אולי יענין אותך גם: צפו: שלוליות ענק בכביש 461 סמוך לבית בפארקקרפור ישראל פותחת סניף סיטי בקניון קריית אונושוק הנדל”ן לחודש דצמבר: בכמה נמכרה דירה באזורכם?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. איזו הצלחה! יגרמו לילדים קטנים כל בוקר לנסוע רק 7 דקות ולא קרוב לבית ולמה? כי הם דתיים. הצדק פה ממש זועק לשמים! כל הכבוד עיריית אור יהודה! יש שווים ויש שווים יותר חמישה בתי ספר חילונים ואפילו לא אחד דתי.
    בהצלחה בבחירות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בשביל הנופלים קרדיט בשביל הנופלים (14)

בשביל הנופלים: לצעוד ולהכיר את הארץ דרך סיפור חייהם של הנופלים

תפריט נגישות