יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / חדשות חמות / “מאמינים” שאפשר: האנשים שרוצים “ים” בנווה רבין

“מאמינים” שאפשר: האנשים שרוצים “ים” בנווה רבין

מה משותף לאיש הייטק, מורה בתיכון ומאמן כושר? שלושתם פעילים קהילתיים ותושבי שכונת נווה רבין, התומכים בסיעת 'מאמינים באור יהודה', בראשות אברהם בורוכוב

מאמינים באור יהודה. מימין איציק שפירא באמצע מתן סנדר ואלי בורוכוב
מאמינים באור יהודה. מימין איציק שפירא באמצע מתן סנדר ואלי בורוכוב. תוכן מקודם

תכירו את הבן של ראש הסיעה – אלי בורוכוב (42) עובד בתחום הרכב ומאמן כושר, נשוי ואב לחמש בנות, שרתם את חבריו לשכונה: מתן סנדר (39), מורה לאנגלית ב-‘יובלים’ ואב לילדה, ואת איציק שפירא (52), איש הייטק ואב לשניים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


יחדיו הם רוקמים תכניות ‘להעיף’ את השכונה, ובעיקר לשמור על תחושת הקהילתיות וגאוות היחידה. רק בורוכוב, יליד אור יהודה, סנדר הגיע מגבעתיים ואילו שפירא עבר לכאן מקריית אונו. על דבר אחד יש הסכמה כללית כבר מראש- אין על שכונת נווה רבין.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות אור יהודה  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה  – חדשות אור יהודה

נפגשנו לשיחה משותפת במטה ‘מאמינים’ בכדי לשמוע, מה חסר בשכונה, מה כבר  יש, ומה היו רוצים שיהיה, כבר בקדנציה הקרובה. יש לציין כי השלושה חברים קרובים, שהכירו במסגרת קורס בניית קהילה שעברו יחדיו, במכון ‘יוספטל’, ביוזמת העירייה. “זו יוזמה מבורכת של ליאת שוחט”, הם אומרים.

במסגרת פעילותם, הספיקו להקים עם חבריהם, משמר שכונה, אירוע של ‘יום ללא אלימות’, אירוע שכונתי בל”ג בעומר, הקרנת סרט בפארק, תחרות ‘הסוכה היפה’ שהתפשטה גם לאור יהודה רבתי, ועוד היד נטויה. כבר כמעט שנתיים שהם תורמים מזמנם  לקהילה, ובימים שנותרו עד הבחירות, הם נרתמים לתנועת ‘מאמינים באור יהודה’, אם בדברי הסבר ושכנוע לחבריהם, ברמה האישית, אם בחוגי בית, בפרסום ובשילוט על הבניינים, בכדי להכניס למועצה כמה שיותר נציגים.

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – אונו  ניוז
ישירות למייל – כל מה שקורה בעיר – להרשמה

מה חסר מבחינתכם בשכונה?

“בגדול, נדרש לשפר את התשתיות ולשמר את הקיים. כיום מתגוררים בשכונה יותר מ- 3,000 תושבים”

שפירא: “לדעתי נדרש תהליך מיתוג עירוני, כי יש תחושה שאור יהודה היא החצר האחורית של בקעת אונו, מספיק לבדוק את פערי המחירים בין דירה במונוסון, לבין דירה בנוה רבין. הפער לא נתפס ועומד בין 600-800 אלף שקל! זה אותו הנוף ואותו המיקום- השאלה היא: למה?!. יש לעודד הגירה חיובית של אנשי אקדמיה ואוכלוסייה צעירה. אישית, מצאתי יופי של שכונה, קרובה לנתב”ג, יציאה קלה בבקרים ללא פקקים. מיקום גיאוגרפי – אידיאלי ונוף יפה”.

סנדר: “בגדול –חינוך, כי התחום קרוב לליבי. לדעתי, חסרים לנו חוגים בשעות אחר הצהרים. אמנם יש חוגים באולם הספורט, אבל לא מספיק, צריך לעשות את זה ממוסד. הייתי שמח אילו היו מתקיימים חוגי שחמט, מבוכים ודרקונים, פעילות לגיל הרך שאין, עובדה שכיום אני לוקח את הילדה שלי ליהוד לפעילות”.

 מדוע בחרתם לתמוך ב-מאמינים באור יהודה? מה הציפייה שלכם בתמורה?

בורוכוב: “לאבא שלי יש את הניסיון המוניציפלי לעבוד מול  גופים שונים, יש לו את ההצלחות שרשומות על שמו כחבר מועצה וכסגן ראש העירייה לשעבר. אמרתי לו שעם כל הכבוד שהוא רץ -השכונה שלי חשובה לי. רתמתי גם את מתן, כדי שיבינו שהתנועה של אבא שלי היא תנועה מגוונת, ומתן גם בשל היותו מורה, יש לו תפיסה חינוכית שעל פיה בנינו את תכנית העבודה בשכונה”.   

 שפירא: “החיבור שלי עם ‘מאמינים’, מגיע בדיוק ממקום שאני מחפש השלמה, כי ידוע שראש העיר עסוק.. יש פה פנינה של שכונה שלא מספיק מקבלת לדעתי. ראיתי את המצע של התנועה והתכניות שלהם לגבי העיר בכלל ולגבי נווה רבין בפרט, מצאו חן בעיני. יש שם רעיונות ופתרונות יצירתיים לבעיות שאף אחד לא עוסק בהן”

בימים אלו נראים ניצנים של תחילת בניית המרכז המסחרי- קהילתי והשלושה שואלים וגם עונים: “מדוע בשכונה שקיימת כבר 15 שנה, לא נבנה עד כה מרכז שכזה? כנראה יש דחיפה מצד ראשת העיר ואנו מצפים שהיא תגביר את הקצב… אנו מחזקים ותומכים במי שיהיה בעל אינטרס ברור, להעניק תשומת לב- לשכונת נוה רבין”.  

השלושה מדגישים כי רוב האוכלוסייה בשכונה  צעירה, אך אין בה  את כל המתקנים המתאימים. בנוה רבין מתגוררים גם בני הגיל השלישי וגם להם צריך לדאוג לפעילות. “אנו מעוניינים בשיתוף הציבור לגבי מה שיקרה בשכונה שלנו, בה אנו רואים ובכל אור יהודה כמעין כור היתוך, בדיוק כמו שקורה היום בסיעת ‘מאמינים’. זה לא משנה אם הוריך עלו מאיזה ארץ, או באיזה שפה מדברים בבית, לא משנה אם אתה חילוני או שומר מצוות- כי כאן כולם שווים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות