יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / ראש עיריית אור יהודה תובעת את עיתון דה מארקר: “נפלו בפח של גורמים פוליטיים”

ראש עיריית אור יהודה תובעת את עיתון דה מארקר: “נפלו בפח של גורמים פוליטיים”

העיתון פרסם לפני כשבוע תחקיר על התנהלות העירייה לגבי מכרזים. כעת מגישה ראש העיר תביעה של 300 אלף שח כנגד העיתון. כתב דה מרקר - "זאת תביעה לצורך יחסי ציבור, הם יודעים שהכל אמת"

תביעת דיבה אור יהודה

ליאת שוחט הגישה באמצעות עו”ד רון לוונטל תביעת דיבה בגובה 300 אלף שקל בעקבות כתבה שפורסמה בעיתון וביקרה את התנהלותה ואת התנהלות העירייה על דרך זכייה במכרזים. שוחט: “מצופה מעיתון ועיתונאי להיות אחראים לפרסום ולבדוק היטב את הדברים בטרם הפרסום, דבר שלא קרה במקרה הזה”


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


גור מגידו כתב העיתון  דה מרקר- “אין אפילו קצה של ספק שהם הולכים להפסיד, הם הסתירו מבית המשפט מסמכים רבים שיש בידנו ומטרת התביעה היא יחצנית בלבד. כי ראש העיר לא יכולה להראות שהנתונים שפורסמו בכתבה מקובלים עליה. אז היא מגישה תביעה למרות שהיא יודעת שכל מילה בכתבה היא אמת.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות אור יהודה  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה  – חדשות אור יהודה


ראש עיריית אור יהודה, עו”ד ליאת שוחט, הגישה היום (שני) באמצעות עו”ד רון לוונטל תביעת לשון הרע כנגד עיתון “דה מארקר” וכתב העיתון גור מגידו בגובה 300 אלף שקל. התביעה מגיעה כתוצאה מכתבה שפורסמה בעיתון בשבוע שעבר שהעלתה טענות קשות כנגד שוחט וכנגד התנהלות העירייה.

בכתב התביעה מסבירה שוחט כיצד הסיפור שפורסם, מתחילתו ועד סופו, שגוי ומתבסס על טענות שהעירייה הוכיחה כלא נכונות בעליל. בכתב התביעה מסבירה שוחט כי בהליך המדובר לא התקיים מכרז אלא התמחרות פטורה ממכרז. כמו כן, יועץ התקשורת לא התמודד מול עצמו ולא התמודד באותו מכרז בשתי חברות, ובוודאי לא גרף מאות אלפי שקלים, כפי שנטען.

בעיריית אור יהודה טוענים, כי גם אחרי שהעירייה העבירה לעיתון לאחר פרסום הכתבה מסמכים רבים המעידים כי הן ראש העיר והן העירייה פעלו ללא דופי בנושא התקשרות מול ספקי גרפיקה, ניהול תוכן ומיתוג העיר, עמד העיתון על סירובו לבצע תיקון של הכתבה. יש לציין כי הגורם שהעביר את הפרטים לעיתון הוא עובד שעבד בעבר בשירות העירייה ופוטר.

גורמים בעיתון דה מרקר שנחשפו לחומרי התחקיר דוחים את טענות העייריה ומדגישים שלפי במידע שיש ברשותם מדובר על מכרז תפור, כולל סמס של מזכירות חצי שנה לפני המכרז עם השמות של הזוכים. המטרה של העירייה בתביעה היא יחסי ציבור בלבד, הם רוצים להראות לתושבים שהכתבה שקרית, ולכן הן תובעים. ולמרות התביעה שלהם, הכתבה עדיין באוויר כי כל מה שנכתב שם מבוסס ומוכח. כך טוענים בדה מרקר.

עו”ד ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, מציינת: “לצערי הרב דה מארקר פרסם כתבה שכוללת נתונים לא בדוקים וחצאי מסמכים שבינם לבין המציאות אין כל קשר, כל זאת דווקא בשיאה של מערכת בחירות כשברור שיש לכך משמעויות רבות. צר לי שגורמים פוליטיים הפילו את העיתון והכתב בפח, ומן הראוי, בוודאי בתקופה כל כך רגישה, לבדוק את הדברים בהתאם לסטנדרטים עיתונאיים ראויים בטרם הפרסום”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות