יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות חמות / בלעדי – בית קברות משותף לאור יהודה וקריית אונו

בלעדי – בית קברות משותף לאור יהודה וקריית אונו

עיריית קריית אונו אישרה 250 אלף שח לתכנון משותף של בית עלמין ליד מושב חמד

אור יהודה וקריית אונו מקדמות הקמת בית עלמין משותף

בשורה לתושבי קריית אונו , במסגרת שיתוף פעולה עם עיריית אור יהודה להקמת בית קברות משותף, התקבל אישור מרשות מקרקעי ישראל על הקצאת 50 דונם של קרקע חקלאית, סמוך למושב חמד, שם יוקם בית קברות אזורי לתושבי קריית אונו ואור יהודה, ובקרוב תיפסק הקבורה בבית העלמין ירקון


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כזכור לפני מספר שנים, נחתם הסכם בין אור יהודה ליהוד על השימוש בבית הקברות ביהוד לתושבי אור יהודה, אך ההסכם התפוצץ, ולא יצא לפועל.

זכי וגימה מועצה דתית יהוד
זכי וגימה,יושב ראש המועצה הדתית ביהוד נעצר בחשד לשוחד

מאז עלה שמו של בית הקברות ביהוד לכותרות בעקבות חשדות כבדים למכירת חלקות קבר לתושבי אור יהודה במאות אלפי שקלים, חקירה משטרה כנגד בכירים במועצה הדתית ביהוד שנמצאת בעיצומה.

מאז כניסתה של ליאת שוחט לתפקיד ראש העיר אור יהודה, נושא בית העלמין נמצא בראש סדר העדיפויות, שר הפנים, אריה דרעי ביקר בעיר מספר פעמים, והבטיח לקדם את הנושא. גם משה כחלון, שר האוצר, פועל בצורה נמרצת לקידום הנושא, ולאחרונה אף ביקר באור יהודה מספר פעמים, אחרי חתימת הסכם הגג עם אור יהודה.

כעת נחשף לראשונה, כי ישנו תכנון משותף של קריית אונו ואור יהודה להקמת בית עלמין משותף, סמוך למושב חמד, עלות התכנון חצי מיליון שח, את הסכום יחלקו הרשויות במשותף. לא ברור איזה מועצה דתית תטפל בנושאי הקבורה, מי האנשים שיעמדו בראש בית העלמין, איזה מנגנון כספי ארגוני יוקם.

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, מציינת: “אחרי שנים רבות של ציפייה מצד תושבי אור יהודה לראות את בית העלמין מוקם, סוף סוף יש התקדמות משמעותית בזכות שיתוף הפעולה עם עיריית קריית אונו וראש העיר ישראל גל שרואה עין בעין את הצורך החשוב בקידום פתרון. במהלך השנתיים האחרונות גייסתי כמעט כל שר וחבר כנסת והסברתי את החשיבות של פרויקט מהסוג הזה, ואני שמחה שאנחנו נהנים מרוח גבית של כל הגורמים שנרתמים לסייע בכך. אני מקווה שהפרויקט ימשיך להתקדם במהירות גבוהה ושנוכל להניח כמה שיותר מהר את אבן הפינה במקום ולהעניק נחת לתושבינו”.

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, מדגיש: “הציבור בקריית אונו דורש הקמת בין עלמין בקרבת העיר שיאפשר קבורת שדה לתושבי העיר במקום הקבורה בקומות הנהוגה בבית העלמין ירקון. הקרקע העומדת לרשות קריית אונו ואור יהודה תשמש לקבורת שדה לתושבי שני היישובים ב-50 השנים הבאות. לאחר שסיימנו את בדיקות ההיתכנות והתחלנו בתכנון, נותר כעת לסגור את נהלי התפעול בין הרשויות השותפות. אני מברך על השותפות עם ליאת שוחט ראש עיריית אור יהודה. מחובתנו לפעול להאצת ההליכים התכנוניים והקנייניים במהירות האפשרית ואני סמוך ובטוח שליאת שוחט ואנוכי נעשה זאת במהרה כך שנוכל בהקדם להתחיל בעבודות ההקמה של בית העלמין”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

צילום טבקוס ואלכוהול אור יהודה

פסח שמח: ההמלצות של טבקוס ואלכוהול אור יהודה

תפריט נגישות