מיליארד וחצי שח קיבלה אור יהודה מהסכם הגג עליו חתמה עם המדינה לפני מספר חודשיים. לפחות 170 אלף שח הושקעו במסע יחסי ציבור בסוף שבוע אחד באילת, בכנס עיר הנדל”ן שעורך מרכז הבנייה הישראלי.
בסוף חודש נובמבר (28-30 בנובמבר 2017) נערך בעיר אילת, כמו בכל שנה, כנס “עיר הנדל”ן” שעורך מרכז הבנייה הישראלי. רבים מהנוכחים בכנס האחרון הופתעו ממספרם הנכבד של עובדי ציבור. עמותת הצלחה בראשותו של עורך הדין אלעד מן ועיתון גלובוס הצליחו להשיג את פירוט העלויות מאותו סוף שבוע באילת.
לכתבה – ועידת הנדל”ן באילת – “אור יהודה – מנסיגה לנסיקה”
כידוע דוח מבקר המדינה לשנת 2014-2016 שעסק בענייני כספים בעיריית אור יהודה מצא שורת ליקויים ואף העיר לגזבר העירייה – “מבקר המדינה העיר בחריפות לגזבר העירייה כי מתוקף תפקידו ‘כשומר הסף’ של הקופה הציבורית, עליו לבצע פיקוח ובקרה מעמיקים יותר”.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
אך הערות לחוד ובזבוז כספי ציבור לחוד, אור יהודה שנמצאת בשיא קמפיין מיתוגי – אור יהודה המרכז של המרכז. יצאה אל כנס הנדל”ן באילת עם משלחת גדולה של פקידי עירייה ונבחרי ציבור, שכללה את ראש העיר ליאת שוחט, מנכל העירייה, דובר העירייה, גזבר העירייה, היועצת המשפטית, מנהלת לשכת ראש העיר, נהג ועוזר ראש העיר ושני חברי מועצה, יוסף סבח ועופר בוזי. סך הכל משלחת של תשעה אנשים, אשר שוכנו במלונות פאר של חמישה כוכבים, רויאל ביץ וגארדן בפנסיון מלא.
לשם השוואה גם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, נסע לכנס הנדלן, אך ראש העיר נסע לבדו. עלות האירוח כ 7,562 ₪. טיסות כ 498 ₪.
עיריית אור יהודה שילמה 81,525 אלף שח לסוף שבוע אחד, בכנס נדלן באילת, עבור השתתפות ראש העיר ליאת שוחט בפאנל, הקמת דוכן מידע עם סרטוני מידע על העיר ואירוח תשעה פקידים וחברי מועצה.
אך בכך לא תמה חגיגת ההוצאות מכספי תקציב הסכם הגג שנועד לפיתוח תשתיות העיר, העירייה הוציאה עוד כ90 אלף שח עבור חומרי מיתוג ויחסי ציבור לבאי הכנס. ההוצאות הנוספות של עיריית אור יהודה עבור ימי הכנס יכולות ללמד משהו על הקלות שבה נשפכים כספי ציבור, רחוק מאוד מעיני הציבור. כך למשל, הפקת הכנס וסרטוני העירייה עלו לה עוד 17,550 שקל , 23,400 שקל לחברת יועצי המיתוג של העירייה ועוד 49,140 שקל לחברת סרטים נוספת (90 אלף שקל בסה”כ להפקת הסרטים). בנוסף יצאה גם חשבונית עבור עריכת וידאו, עיצוב ואנימציה לשלושה “סרטוני לופ”, בסך 5,850 שקל. בעירייה גם הכינו 1,000 ברושורים ממותגים, בעלות כוללת של 11,115 שקל. כדי לקשט את דוכן העירייה בכנס, הוזמנו במיוחד 213 עציצים, עם המיתוג של אור יהודה בעלות של עוד 3,106 שקלים.
אור יהודה לא לבד, ערים נוספות שופכות עשרות אלפי שקלים להאדרת ראש העיר ופועלו, עיריית ראשון לציון 95 אלף שקל, עיריית בת ים 64 אלף שח. אך יש גם עיריות נוספות שבחרו להשתתף בכנס ולא לפזר מאות אלפי שקלים, הרצליה, גבעתיים וגבעת שמואל – שראשיהן כיכבו שלושתם בפרסומים השונים של הכנס, שילמו רק עבור השתתפות בכנס. מעיריית גבעת שמואל נמסר כי ראש העירייה שילם 7,562 שקל (ועוד 498 שקל עבור טיסות), מהנדס העיר הרצליה שילם 6,297 שקל והשתתף בפאנל מהנדסי ערים, וגבעתיים שלחה לכנס את ראש העירייה ומהנדסת העיר, שהגיעו לעיר ברכב. עבור ראש העירייה שולם 6,887 שקל, “לאחר הנחה של 10%”, ועבור מהנדסת העיר שולם 7,651 שקל.
אור יהודה בשנת בחירות, נכון להיום אין מועמד נוסף לראשות העיר ונראה כי ליאת שוחט תמשיך לקדנציה נוספת, צריכים לזכור קברניטי העיר כי למרות שאין מתמודדים נוספים או אופזיציה מבקרת, הכספים אותם הם שורפים,שייכים לציבור לשנים ארוכות מאוד.
מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: “מה יוצא לעירייה מפרסום באתר ‘אונו ניוז’? התשובות לשאלה הן כמעט זהות. לפרסום עירוני יש שתי סיבות עיקריות: 1. העברת מידע לציבור בשקיפות מלאה. 2. תהליך שיווקי שבא להניע קהל יעד מסוים לבצע פעולה כלשהי. העוגן הכלכלי הגדול ביותר של העיר אור יהודה הינו אזורי התעסוקה והמסחר. בזכות אזורים אלו, יכולה העירייה להעניק סל שירותים רחב ועשיר לתושבים. לעירייה יש אינטרס שכל השטחים הללו יהיו תפוסים וישווקו במהירות.
“בשנה הקרובה, במסגרת הסכם הגג, ישווקו שטחי תעסוקה ומסחר רבים. העירייה מעוניינת ששטחים אלו ישווקו לחברות גדולות ומובילות במשק ובמהירות האפשרית. כדי להצליח במשימה זו, נמצא שוועידת הנדל”ן הינה פלטפורמה לחברות אלו והמקום לבצע מהלך שיווקי שיוביל לתוצאה הנכספת. חשוב גם להדגיש שתדמית העיר אור יהודה נפגעה קשות עד לשנת 2015, ושינוי תדמיתי הוא תהליך מורכב וארוך.
“במסגרת הוועידה, קיבלה העירייה מתחם ענק שבו יצרה הדמיה עתידית של העיר עם תכניות הפיתוח השונות וגם פאנל ייחודי בו דובר על ‘אור יהודה – מנסיגה לנסיקה’. כפי שהעירייה לא צריכה לבקש אישור מועצה על פרסום באתר ‘אונו ניוז’, כך גם כאן. לא מדובר בחופשה, אלא ביומיים של עבודת שיווק. עובדי העירייה שיצאו לאירוע עבדו במשמרות מסביב לשעון במתחם העיר והציגו אותו למבקרים.
“המספרים שהעלית בפנייתך (שוב פעם…) אינם נכונים. העירייה שילמה סכום של 81 אלף ש”ח עבור האירוע. כל התוצרים האחרים נעשו במסגרת תכנית העבודה השיווקית השנתית של העירייה. העובדה שהתוצרים הוצגו בכנס לא הופכת אותם להיות חלק מההוצאות לאירוע זה”
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
איזה סל שירותים כבר העיריה נותנת לתושבים יש לי ילדה עם צרכים מיוחדים ואין להם בעיר אפילו חוג אחד בשביל להעסיק את הילדים האלה בושה וחרפה של עיריה נתחשבן בקלפי