יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / תחקיר מותו של ששון אגבבה השוטר של אור יהודה

תחקיר מותו של ששון אגבבה השוטר של אור יהודה

ששון, שהיה אחד הסמלים של העיר, נפטר לפני כשנה בעקבות אירוע רפואי. כעת נחשף תחקיר מדא בנושא, ותלונה שהגיש סגן ראש העיר אור יהודה, עוזי אהרון. והשאלה, כיצד יש רק ניידת טיפול נמרץ אחת בכל בקעת אונו?

ששון אגבבה
צילום ארכיון -מדא

מותו של אגבבה ז”ל חשף את מספר כלי ההצלה הדחופה שנמצאים באזור בקעת אונו, ניידת טיפול נמרץ אחת נמצאת בקריית אונו, אם היא תפוסה, הצוותים האחרים של מדא מגיעים מרמת גן או פתח תקווה או כל צוות טיפול נמרץ שנמצא פנוי בבית החולים תל השומר, כך שנוצר מצב שאוכלוסיה של למעלה מ100,000 תושבים של בקעת אונו מסתמכים רק על ניידת אחת לטיפול נמרץ היכולה לבצע פעולות החייאה מתקדמות ולבצע פעילות טראומה דחופות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


עוד עולה כי במספר ערים בבקעת אונו יישנם שירותי הקפצה של אמבולנס מדא רגיל, שלא מוסמך לטפל במקרי הצלה דחופים ומורכבים, לצד כל אלה בשנים האחרונות עולים מספר מתנדבי איחוד הצלה, הנושאים במכוניתם או בביתם ציוד עזרה ראשונה להצלת חיים, ומהווים מכפילי כוח בהגעה מהירה לכל אירוע או מקרה רפואי.
ששון אגבבה

אתר אונו ניוז מביא תחקיר מדא על האירוע, בו לא מפורטות שעות הגעת כוחות ההצלה למקרה הדחוף בו קיפח את חייו ששון אגבבה ז”ל, לצד טענות קשות של מתנדבי איחוד הצלה תושבי אור יהודה, כי אם היו יודעים על המקרה היו מגיבים אליו תוך דקות, חלקם אף היו בסביבת האירוע אך לא ידוע עליו.

בין שני ארגוני ההצלה יש סכסוך ארוך על בסיס יוקרה ותקציבים, בדיקת עומק בתוצאות תחקיר המקרה מגלה תמונה מדאיגה למדיי, אין מספיק כוחות הצלה מוסמכים למקרי חירום מצילי חיים, בהם נמצא רופא ופרמדיק עם סמכות לתת תרופות, ולא ידוע עוד כמה אנשים ייאלצו לקפח את חייהם עד שהרשויות יוסיפו ניידות טיפול נמרץ נוספות לבקעת אונו.

מבדיקת אונו ניוז עולה כי בהחלטת ראשי הערים, לתקצב ניידת טיפול נמרץ בכל עיר, מי יהיה ראש העיר, בשנת בחירות שיקדם פרויקט זה למען בריאות תושביו, ימים יגידו

ששון אגבבה ז”ל, היא שוטר במשטרת מסובים שנים רבות והיה אחד הסמלים של העיר אור יהודה, בנועם הליכותיו ובדרכו המיוחדת והאנושים פתר סכסוכים רבים בין אנשים ודאג לשמור על שלטון החוק והסדר. לפני כשנה, בנובמבר 2016 נפטר בעקבות אירוע רפואי והותיר אחריו משפחה המומה ורבים מתושבי אור יהודה הרוצים לדעת האם נעשו כל המאמצים הרפואיים להצילו.

עוזי אהרון אור יהודה
סגן ראש העיר עוזי אהרון, ועוזרו ציון

מי שהתגייס לעלות את הנושא לסדר היום, ודרש משר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן לפתוח בבדיקה מקיפה של הנושא הוא סגן ראש עיריית אור יהודה עוזי אהרון. שכתב מספר מכתבים לגורמים שונים בכדי להגיע לחקר האמת, אחד הכשלים שניתן לחשוף כבר כעת מתחקירי האירוע, כי בעקבות סכסוך בין ארגוני החירום, איחוד הצלה ומגן דוד אדום לא הועברה קריאת החירום למתנדבי איחוד הצלה אשר גרים באור יהודה, וכאשר כבר הגיעו למקום עברו דרות ארוכות מאוד שנחשבות מצילות חיים במקרים שכאלה.
עוזי אהרון אור יהודה

מתוך מכתבו של עוזי אהרון לשר הבריאות בחודש נובמבר 2016 – “תלונה כנגד ארגון מדא, בליל שבת האחרון, קיפח את חייו מר ששון אגבבה ז”ל, וזאת לכאורה בשל מחדל של מד”א, ולפיכך נדרשת בדיקה באופן יסודי,.. בליל שבת האחרון בשעה 21.00 התקבלה קריאה במוקד מדא לפיה ברחוב חטיבת אלכסנדרוני 41 באור יהודה אדם בשנות ה-50 לחיו מחוסר הכרה וככל הנראה לקהה בליבו. ממועד הקריאה ועד להגעת מדא למקום האירוע חלפו 20 דקות. והניידת שהגיעה למקום, אמבולנס לבן שהצוות שבו מדרגת חובשים בלבד, כאשר הוחמצה ההזדמנות לביצוע פעולות החייאה בסיסית והיה צורך בביצוע החייאה מתקדמת על ידי מתן טיפול תרופתי תוך ורידי שהשעית אך ורק על ידי צוות טיפול נמרץ. ובשל חלוף הזמן הוחמצה הזדמנות זו.

איחוד הצלה
צילום ארכיון – איחוד הצלה

“בעירנו פועלים מתנדבים של איחוד הצלה אשר מגיעים למקרים מסוג אלה תוך חמש דקות לכל היותר ובכך פעולות החייאה בסיסיות היו מועילות בשל מתן עזרה ראשונה באופן מהיר. אך דא עקא, אף אחד מהכוננים של איחוד הצלה לא קיבל את הקריאה והגיעו אחרי מדא למקום האירוע. כאשר אחד מהכוננים קיבל שיחת טלפון מתושבי המקום, וככל הנראה בשל סכסוך בין ארגון מדא לאיחוד הצלה לא העבירו ממוקד מדא את הקריאה למתנדבי איחוד הצלה ובכך קיפח מר אגבבה ז”ל את חייו.
לאחר ניסיונות ההחייאה שכשלו ,  הזעיקו חובשי מד”א ניידת לטיפול נמרץ,על מנת שצוות הפרמדיקים יבצעו החייאה מתקדמת על ידי מתן טיפול תרופתי תוך ורידי אך גם הזדמנות זאת זו הוחמצה בשל חלוף הזמן הרב, והניידת לטיפול נמרץ הגיעה רק אחרי חצי שעה מבית החולים בלינסון. “כמו כן בעירנו כ-35,000 תושבים קיימת תחנת מדא עם 2 אמבולנסים לבן בלבד ומן הראוי כי בעיר עם מספר תושבים כה רב, בתחנת מדא יהיה גם ניידת לטיפול נמרץ”.
עוזי אהרון אור יהודה

בעקבות הפנייה לשר הבריאות, במדא בדקו את האירוע וערכו תחקיר, המתפרסם כאן לראשונה, ונשלח למשרד הבריאות על ידי ירוחם מנדולה, הממונה על פניות הציבור: בעקבות מקרה הפטירה נערך במד”א תחקיר מקיף לצורת הפקת לקחים על ידי מפקחת מוקדים ארצית שכללה עיון ביומן המוקד, בדיקת מערכת השליטה והבקרה והאזנה להקלטות ולהלן ממצאי הבירור: ביום 11.11.2016 בשעה 20.27 התקבלה קריאה במוקד מדא ירקון על מבוגר המתלונן על כאבים בחזה.
למקרה הוזנק אמבולנס בנסיעת חירום דחופה שהיה באותה השעה הזמין והקרוב ביותר לאירוע. במקביל המוקדן יצר קשר טלפוני עם הפרמדיק באט”ן (אמבולנס טיפול נמרץ) שהיה עם חולה בבית החולים על מנת לזרז את יציאתו. ברגע שזה סיים את משימתו יצא למקרה. יוער, כי מערכת השליטה והבקרה איתרה חמישה כוננים בקרבת האירוע שאחד מהם אף הגיע לאירוע וטיל בחולה. באשר להצבת אט”ן באור יהודה, מדא בהחלט נכון לבחון את הבקשה ככל שימצא מקור תקציבי מהעירייה להפעלתו. בהזדמנות זו מד”א ישמח עם סגן ראש העירייה יפעל להכשיר את עובדי העירייה כמתנדבים בפרויקט הלאומי של מד”א נאמני חיים המונה היום למעלה מ15,000 מתנדבים”.

עוזי אהרון, לא מקבל את הסברי מדא למקרה ומתכוון להמשיך ולקדם את המודעות שמקרים כאלה לא ייקרו שוב – “תשובת מדא לתלונתי מקוממת ביותר, מאחר וישנה התעלמות מוחלטת מהטענות שהועלו הן לעניין האיחור בניידת, והן לאי העברת הקריאה לכוננים של איחוד הצלה, כאשר לפחות 3 מקרים נוספים בעירנו לא הועברו לכונני איחוד והצלה. אני אבקש משר הבריאות שלא לעבור לסדר היום נוכחה התשובה השטחית ולא עניניית של מד”א אשר בעטייה נגרם אסון כבד, של אובדן חיים”.

תגובות  –
ממגן דוד אדום נמסר – “מדובר במקרה מצער, שאירע לפני כשנה, אשר נבדק והופקו ממנו כל הלקחים. עם זאת, הקשר היחיד בין תוצאותיו המצערות של המקרה ובין איחוד הצלה הוא בכך שכונן איחוד הצלה באזור לא פעל ע”פ הנחיות משרד הבריאות, ולא הוריד את אפליקציית מד”א, אשר דרכה מזניק מוקד מד”א את כלל אנשי ההצלה, מכלל ארגוני ההצלה בישראל. כוחות מד”א מונים כ-15,000 עובדים, מתנדבים, חובשים, פרמדיקים ורופאים, עם צי של כאלף אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, מסוקים ומיטב הציוד הטכנולוגי. המוקד הלאומי של מד”א נותן מענה מהיר ומקצועי לאלפי קריאות מידי יום, תוך שהוא פועל בצורה מיטבית עם כ-20 עמותות הצלה שונות בישראל. לצערנו הרב, עמותה אחת – איחוד הצלה – מנהלת מיום הקמתה קרב הישרדות על כסף ותרומות, ואינה בוחלת בשום אמצעי כדי להשיג את מטרתה, ובכלל זה קמפיין תקשורתי של השמצות שקריות כלפי מד”א ועובדיה. לא ייתכן שעמותה סרבנית אחת, המונעת משיקולים כלכליים, תסכן חיי אדם ולא תפעל על פי הנחיות משרד הבריאות. מד”א ימשיך לפעול בהצלחה עם כלל עמותות ההצלה בישראל”.

מאיחוד הצלה נמסר בתגובה:במד”א מטייחים את העובדות ומסרבים לקחת אחריות על תוצאות המקרה המצער. בניגוד לדבריהם, הלקחים לא נלמדו וגם בימים אלו מד”א אינו מעביר מידע על אירועי חירום לאיחוד הצלה, זאת בניגוד להתחייבויות הנהלת מד”א. איחוד הצלה מפעיל רשת מתנדבים להצלת חיים בפריסה ארצית הכוללת 4,000 רופאים, פרמדיקים וחובשים שמטרתם להעניק טיפול רפואי מציל חיים עוד לפני הגעת האמבולנס למקום. כל זאת בהתנדבות ובחינם כשכל מטרתנו היא מניעת מוות מיותר בזמן ההמתנה לאמבולנס מד”א. בימים אלו אנו פועלים מול משרד הבריאות על מנת לשים סוף לסאגה המתמשכת בה הנהלת מד”א מתנערת מהתחייבויותיה לחלוק מידע שיכול להציל חיים עם איחוד הצלה. אין ואסור שיהיה לאף ארגון מונופול על הצלת חיים ולכן אנו קוראים למד”א לשתף איתנו פעולה למען הצלת חיים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

6 תגובות

  1. ההתנהלות של מד”א היא בושה

  2. אין מונופול על הצלת חיים!

  3. מתי המדינה כבר תתערב???

  4. אין מונופול על הצלת חיים! הגיע הזמן שהמידע יעבןר לאילוד הצלה בזמן אמת!!

  5. למה יש עדיין מונופול על הצלת חיים ? למה אין במדינה מוקד חירום אחד שיזעיק את כלל גורמי החרום והרפואה ? זה יימנע את המלחמה של מד״א בשאר הארגונים ובכך כונני רפואה יגיעו בזמן אמת לאירועי חרום רפואיים ולא בהזנקה באיחור

  6. בושה וחרפה למדא!
    האם יש מונפול על הצלת חיים??? למה מדא לא מעביר מקרים רפואיים לשאר ארגוני החרום ?
    כוננים של איחוד הצלה פרוסים בכל הארץ ואם היו מקבלים את המידע אני מאמינה כי היה נמנע מוות מיותר !!
    מכירה את הנושא מקרוב אנא חייגו רק לאיחוד הצלה 1221

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות