יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / מי שומר על בני הנוער מהאלכוהול המזויף

מי שומר על בני הנוער מהאלכוהול המזויף

חגיגות סוף השנה בחטיבות הביניים ובתיכונים בשיאן, אחריהם יוצאים בני הנוער למסיבות משלהם ורוכשים הרבה אלכוהול, רובו בזול, וחלקו גם מזויף ומסכן חיים. האם ניתן לסמוך על הרשויות לשמור על בריאות בני הנוער, לא בטוח

תפיסת אלכוהול מזוייף ביהוד
בקבוקי אלכוהול החשודים כמזויפים - צילום משטרת ישראל

לפני חצי שנה נערכו פשיטות על מספר רב של בתי עסק ביהוד מונוסון ואור יהודה המוכרות אלכוהול, פקחי השיטור העירוני יצאו מכל חנות עם ארגזים של בקבוקים החשודים כאלכוהול מזויף המסכנים חיים. האם הרשויות עושות מספיק ביקורות פתע בעסקים המוכרים אלכוהול?, התשובה היא לא.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


פשיטות בבתי עסק נערכות בשיתוף מספר רשויות אכיפה, משרד הבריאות, משטרת ישראל ורישוי עסקים עירונית. חקירות נפתחות, בתי העסק נקראים לשימוע. ואחר כך, ממשיכים לעבוד כרגיל. שמות בתי העסק בהם נתפס האלכוהול המזויף לא מפורסם לציבור משיקולי משפטיים של הרשויות המפחדות מתביעות, וחלק נכבד מבתי העסק ימשיך למכור אלכוהול, גם לקטינים וגם לעיתים מזויף.

אלכוהול קטינים
צילום להמחשה

את המחיר, משלמים בהרעלות אלכוהול מסכנות חיים, בני הנוער ואף ילדים צעירים מכך, תופעת שתיית האלכוהול מתחילה כבר לקראת גילאי 10-12 בחלק מהערים בבקעת אונו, רחוק מעיני ההורים שלא מאמינים שהילדים הטובים שלהם, זרוקים על מדרכות מחוץ למסיבות, מעולפים. רק לפעמים טלפון שמגיע באמצע הלילה משוטר או נציגי סיירת הורים המבקשים לבוא לקחת את הילד המעולף.

האזרח הפשוט יוצא מנקודת הנחה שהרשויות שומרת על בריאות הציבור, בגדול זאת הצהרה נכונה, אבל כאשר מדובר בכמה רשויות חוק, הכדור נופל הרבה פעמים באמצע. ואף רשות ממשלתית לא לוקחת אחריות. משרד הבריאות טוען כי מעביר את הממצאים לרשות העירונית והמשטרה, הרשות העירונית טוענת כי מדובר בטיפול משטרתי, אלה טוענים כי זה בסמכות רישוי עסקים עירוני.

אלכוהול מזויף באור יהודה
צילום ארכיון – תפיסת אלכוהול באור יהודה

מי שמשלם את המחיר הם הילדים אשר רוצים לקנות אלכוהול, לרוב בתקציבים נמוכים וייגשו לבתי עסק המוכרים אלכוהול, שם, לרוב יימצא במקרה מבוגר המוכן לקנות עבורם, כי, אסור למכור אלכוהול לקטינים מתחת לגיל 18 ויעביר להם מחוץ לחנות את השתייה האסורה.

בפשיטות של משרד הבריאות בחודשי החורף, נתפסו בקבוקי אלכוהול מזויף ביהוד מונסון ובאור יהודה, כל בתי העסק ממשיכים לעבוד, חלק מהם כלל לא נקראו לשימוע על התפיסות, אחרים הגיעו ונשבעו לא למכור אלכוהול מזויף, אך בשורה התחתונה אף בית עסק לא נסגר כתוצאה מהפשיטות והמכירות ממשיכות כרגיל. הרשויות

אחד ההורים המתנדב בסיירות הורים בבקעת אונו – יש צביעות גדולה בקרב ההורים, רובן טומנים את הראש עמוק בחול. רובם לא מאמינים שזה ייקרה להם ושהילד או הילדה שלהם, לא יעשו זאת לעולם. וכל פעם אנחנו נאלצים להיות מבשרי האיוב, להעיר הורים בלילה כי הילדים חצי ערומים, מקיאים, זרוקים על מדרכות, חלקם מעורפלי הכרה. אלכוהול זול ומזויף נמצא בשוק, הוא מסוכן ומסכן חיים, אנחנו כמעט כל ערב, בחודשי הקיץ נתקלים בבני נוער במצבים קשים.

תגובות
מעיריית יהוד מונוסון נמסר – בעל העסק זומן לשימוע במחלקת רישוי עסקים בעירייה לאחר שנלקחו לבדיקה בקבוקים מכמה סוגים, ומספר בקבוקים מסוג אחד שהיו במחסן ולא בשטח המכירה נמצאו מזויפים. בשימוע הציג בעל העסק את שמות הספקים שמהם רכש את הבקבוקים, ונמצא שהסחורה נרכשה על ידו כחוק מספקים מוסדרים. בעל העסק הוזהר על ידי העירייה, והעירייה העבירה את שמות הספקים ומסמכי השימוע למשרד הבריאות להמשך טיפולו מול הספקים.

מעיריית אור יהודה נמסר –  יש לפנות בנושא למשטרת ישראל לגבי המשך הטיפול

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות