יום שישי , מאי 3 2024
דף הבית / לקראת מופע היחיד שלו בסביון – ראיון מיוחד ובלעדי עם אורי בנאי

לקראת מופע היחיד שלו בסביון – ראיון מיוחד ובלעדי עם אורי בנאי

בסוף החודש ייערך במרכז התרבות בסביון מופע של הזמר והיוצר אורי בנאי שנקרא "אורי שר ומספר בנאי". אורי מספר על ייחודיות המופע, ועל החוויה, וגם הציפיות של לגדול במשפחה הכי מפורסמת בישראל

אורי בנאי. צילום : שירן אנטבי
אורי בנאי. צילום : שירן אנטבי

הזמר והיוצר אורי בנאי מגיע לסביון במופע יחיד, המשלב שירים שלו ושזור בסיפורים על ההיסטוריה הענפה של משפחת בנאי.

המופע יתקיים במרכז התרבות בסביון ב-31.08 בשעה 21:00 בערב. לקראת המופע מספר בנאי (54) בראיון מיוחד ובלעדי ל”אונו ניוז” על המופע איתו הוא רץ כבר 7 שנים, על הילדות במשפחה עם השם הכי מחייב בתרבות הישראלית, וגם על האבהות המאוחרת.

אורי לפני שנתחיל, איפה אתה ממוקם בתוך אילן היוחסין הזה שנקרא משפחת בנאי?

“נגעת כבר בשאלה הראשונה בסיפור של ההופעה. היא מתחילה בזה שאני מספר שכל הזמן עוצרים אותי ברחוב ושואלים אותי מי זה אבא שלי ומי הבן של מי במשפחה שלנו. אני למעשה יצרתי את המופע כדי לעשות סדר בבלאגן”.

ואם כבר שאלת, אז אבי הוא גברי בנאי, ממקימי הגשש החיוור. חלק מההופעה עוסק בסיפור של הגשש, איך השלישייה הזו קמה, תוך שימוש בתמונות וקטעי ארכיון נדירים”.

אז תן לנו באמת נגיעה בכמה מילים על המופע?

“בגדול במופע אני מספר איך המשפחה התגלגלה להיות מה שהיא. משפחה דתית מסורתית שגדלה בשכונת מחנה יהודה בירושלים, שהפכה להיות משפחה שיצאו ממנה לפחות עשרה אם לא יותר שחקנים וזמרים מובילים בישראל. סך הכל זה די לא נורמלי שממשפחה אחת יצאו כל כך הרבה שחקנים וזמרים”.

 זה מופע יחיד שלך?

“המופע הספציפי בסביון יהיה מופע יחיד. לעיתים אני מארח את אבא שלי ואת אחי בועז, אך בסביון זה יהיה מופע יחיד. אני מלווה את עצמי בגיטרה ובשירים שלי, והמופע משולב גם במצגת ובוידאו עם קטעים של המשפחה מכל מיני תקופות”.

מתי הבנת על עצמך שגם אתה הולך לעולם הבמה?

“אני גדלתי על ברכי הגשש החיוור. הייתי הולך עם אבא להופעות וחזרות. בהתחלה לא ממש הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, רציתי בכלל להיות כדורגלן.

מתישהו במהלך הילדות קלטתי שאני פתאום גם כותב שירים ושר. הייתי מתופף על הסירים בבית וממציא מילים לשירים, עד שאבא אמר לי “אורי עזוב את הסירים בשקט ובוא תלמד לנגן על גיטרה”.

הוא הביא את בן דוד שלי, אולי אתה מכיר אותו, קוראים לו אהוד. עוד לפני שהוא התפרסם הוא היה מלמד נערים לנגן על גיטרה ומזה הוא היה מתפרנס”.

להקה או זמר שהשפיעו עליך? שיר ספציפי?

“הרבה מאוד. אני גדלתי בארץ על הגשש החיוור, כוורת, אריק איינשטיין וחבורת לול, להקת תיסלם.

אמא שלי מאוד אהבה וודסטוק ומוזיקה אמריקאית. היא חשפה אותי למוזיקה הזאת כמו סיימון וגרפינקל, קאט סטיבנס וכאלה.

בשלב מאוחר יותר, אחרי הצבא, הייתי שומע הרבה נירוונה ומוזיקת גראנז’ כזו. בסך הכל שילוב של הרבה סגנונות מוזיקליים שנחשפתי אליהם”.

יש לך ילדים כבר גדולים, איפה הם בעולם הזה של הבמה?

“הבת הגדולה שלי בת 21. היא בכלל כרגע מדברת על ללכת לפוליטיקה. יש לי בן 16 שנורא אוהב מוזיקה ויכול להיות שהוא יום אחד יפתיע את כולם.

יש לי עוד שני ילדים צעירים, אחד מהם ממש צעיר, בן חודש. יהיה מעניין לראות איזו מוזיקה הוא יאהב וישמע בעתיד, כרגע אני משמיע לו מוזיקה קלאסית”.

אורי תודה רבה

“תודה לכם, ומחכה כבר להגיע לאולם בסביון, ששמעתי שהוא אחלה אולם, ומחכה לראות את תושבי האזור בהופעה”.

להזמנת כרטיסים למופע במרכז התרבות סביון לחצו כאן

מרכז התרבות סביון באנר השכרה רוחבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

זיכרון בסלון (תמונת ארכיון). צילום לי דניאל

זיכרון בסלון ביום השואה – היכן ניתן להתארח בגבעת שמואל?

תפריט נגישות