יום רביעי , מאי 1 2024
דף הבית / מרכז התרבות סביון / “פנים לאהבה” – ראיון עם ענת עצמון לרגל המופע במרכז התרבות בסביון

“פנים לאהבה” – ראיון עם ענת עצמון לרגל המופע במרכז התרבות בסביון

עצמון מספרת בראיון ל'אונו ניוז' על המופע הייחודי, המשלב את שתי האהבות הגדולות שלה: משחק ושירה. "זה מופע שמתאר בצורה הומוריסטית את סיפורי האהבה האישיים והפיקנטיים של גדולי המשוררים והסופרים בארץ, ושוזר בתוכם שירי אהבה בני זמננו". המופע יתקיים ב-18.04 במרכז התרבות סביון

ענת עצמון- פנים לאהבה- מרכז התרבות סביון. צילום: רינת הלון
ענת עצמון- פנים לאהבה- מרכז התרבות סביון. צילום: רינת הלון

מביאליק ועד אלתרמן – ענת עצמון במופע שנון על חיי האהבה של גדולי המשוררים והסופרים בארץ, וגם בעולם.

עצמון (65), כיום בת זוגו של הזמר והיוצר דני סנדרסון, נכנסה לתודעה הציבורית בשנת 1978 כשגילמה את נילי בסרט ‘אסקימו לימון’, תפקיד אשר סלל את הדרך לקריירת המשחק הענפה שלה, עם הופעות בסרטים ‘דיזינגוף 99′ ו’כביש ללא מוצא’, שם זכתה עצמון לשחקנית הטובה ביותר.

בשנת 1989 החלה עצמון בקריירת שירה, כאשר אלבומה הראשון ‘בחלום’ זכה להצלחה גדולה, בעיקר שיר הנושא מתוכו בעל אותו שם, איתו התמודדה בקדם אירוויזיון וזכתה במקום ה-4.

בשנים האחרונות מופיעה עצמון עם המופע ‘פנים לאהבה’. המופע הייחודי מגיע כעת למרכז התרבות בסביון, ולרגל האירוע מספרת עצמון בראיון ל’אונו ניוז’ על איך נולד הרעיון למופע, שמשלב למעשה את קריירת המשחק שלה עם קריירת השירה.

שלום ענת. ספרי לנו קצת על המופע במרכז התרבות סביון.

“זה מופע שמתאר בצורה הומוריסטית וקלילה את סיפורי האהבה האישיים, וגם המאוד פיקנטיים של גדולי הסופרים והמשוררים בישראל וגם בעולם. חיי האהבה הסוערים של אלתרמן, ביאליק, טשרניחובסקי ועוד.

המופע שוזר בין שלל הסיפורים שירי אהבה של אותם משוררים או סופרים, אך גם של זמרים בני זמננו כמו רונה קינן, יוני רכטר ודני סנדרסון, הקשורים בדרך כזו או אחרת אל אותם סיפורי אהבה”.

ענת עצמון- פנים לאהבה. צילום: רינת הלון
ענת עצמון- פנים לאהבה. צילום: רינת הלון

תני לנו דוגמא לסיפור פיקנטי כזה

“חיפשתי את הסיפורים המעניינים והמיוחדים בסיפורי האהבה. אני מספרת למשל על איך נתן אלתרמן הצליח לחיות עם שתי נשים בחייו, או על כך שחיים נחמן ביאליק גר במשך כל חייו יחד עם אשתו ושני הוריה, סיטואציה שנותנת משמעות חדשה לשירו “לא ביום ולא בלילה”…

איך נולד הרעיון למופע כזה?

“אני הייתי מופיעה הרבה עם מאיר עוזיאל. במופעים שלו עוזיאל הוא היה לוקח משורר אחד ומספר על חייו, תוך כדי שילוב שיריו. שמתי לב שהסיפורים האלה תמיד ריתקו אותי. משם עלה לי הרעיון לקחת מספר יוצרים ולספר את סיפורי האהבה המעניינים שלהם, שלא תמיד ידועים לכלל הציבור.

עוזיאל עזר לי באיסוף חומרים ולכתוב אותם בצורה קלילה, אך עדיין ניתן להסיק ממנו מסקנות על איך נתפס המושג “אהבה” לפני 50 שנה ומאה שנה”.

מתי המופע התחדש לאחר המלחמה?

“חזרנו עם המופע חודשיים בערך לאחר שפרצה המלחמה המזעזעת הזו. אני זוכרת שנורא התרגשתי ולא ראיתי את עצמי עולה על הבמה, אך היה ביקוש רב מהאנשים שביקשו מעט לברוח מהמצב הנורא.

פתחתי את המופע ההוא במונולוג שיצא לי ממש מהבטן, ואמרתי שדרך התרבות הנפלאה שלנו, עם השירים המיוחדים והיפים שיש רק לנו, ניתן לשאוב כוחות ולקבל מחדש תקווה כדי שנדע שיש לנו על מה לשמור פה”.

המופע ‘פנים לאהבה’ יתקיים ביום ה’, ה-18.04.24 בשעה 20:30 במרכז התרבות סביון.

להזמנת כרטיסים: לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בשביל הנופלים קרדיט בשביל הנופלים (14)

בשביל הנופלים: לצעוד ולהכיר את הארץ דרך סיפור חייהם של הנופלים

תפריט נגישות