שבת , מאי 4 2024
דף הבית / בחירות 2024 / בחירות 2023: הכר את המתמודד – מי אתה ליאור גלבוע?

בחירות 2023: הכר את המתמודד – מי אתה ליאור גלבוע?

הוא בן 52, מתגורר ביהוד מילדותו, נשוי ואב ל-שלושה בנים. לפני מספר חודשים הכריז חבר המועצה ליאור גלבוע כי ירוץ לראשות עיריית יהוד-מונוסון בבחירות 2023. בראיון לאונו ניוז מספר גלבוע על הסיבות לבחור בו, והדברים שלדעתו חייבים לשנות ("אפעל להחזיר את יהוד-מונוסון לעיר מובילה בחינוך ובתרבות, כפי שהייתה בתקופת נעוריי")

ליאור גלבוע. צילום: ציון בלחסן.
ליאור גלבוע. צילום: ציון בלחסן.

המרוץ לראשות עיריית יהוד-מונוסון מתחמם ועולה שלב. לפני מספר חודשים הכריז חבר המועצה ליאור גלבוע כי יתמודד לראשות העיר בבחירות 2023. בכך מצטרף גלבוע לאמנון סעד ויובב גוניקמן שהודיעו אף הם על התמודדותם במרוץ. בראיון ל’אונו ניוז’ מציג גלבוע את משנתו ומספר באילו תחומים יפעל לשנות.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ליאור ספר לנו קצת על עצמך

“שמי ליאור גלבוע. בן 52. נשוי 15 שנים לשופטת אביטל אמסלם-גלבוע ואב לשלושה – נועם (13), אדם (11) וזוהר בן ה-7.

בתפקידי אני מנכ”ל חברת הביטחון “בר 1″ לפיתוח אמצעי לחימה כנגד טרור, עורך דין, עם השכלה רחבה בכלכלה וחשבונאות- אוניברסיטת בר אילן. בעבר שימשתי כחבר בדירקטוריון מועצת הקולנוע וכן בדירקטוריון מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. וכמובן, חבר מועצת העיר יהוד-מונוסון”.

כמה זמן אתה מתגורר ביהוד-מונוסון?

“הגעתי לעיר כילד בשנת 1977 יחד עם אח ואחות ואם חד הורית, עולה חדשה מברית המועצות, מינה גלבוע, שהייתה במשך 40 שנה אחות בקופת החולים הכללית, בבית הספר “הרצל” ובתיכון המקיף. גדלתי ברחוב ששת הימים 22, בויצמן 46, ובכצנלסון 5.

תחביבים מסוימים? משהו שאף אחד לא יודע עליך?

“הייתי הגיטריסט של תזמורת ג’ של יהוד, בניצוחו של יהודה כהן. בנעורי הייתי שחיין “חזה” עטור מדליות, בקבוצת “מכבי קריית אונו”. בנוסף אני מרצה לקולנוע ומדריך בהתנדבות ילדים בתיאטרון,

מדריך טניס בוגר “ווינגיט” ומאמן בהתנדבות ילדים עם צרכים מיוחדים.

דבר שלא יודעים עליי זה שאני מסייע ומייעץ תחום תקשורת בהתנדבות של “ארגון תורמי דם בישראל” ותורם דם אובססיבי”.

למה לבחור בליאור גלבוע? איזה ניסיון ורקע אתה מביא עמך לתפקיד?

“אני תמיד השתדלתי בכל מקום להיות חלק מקבוצת האיכות הטובה ביותר. השתדלתי להצטיין גם כתלמיד בבית הספר, גם זה כחייל בקומנדו הימי וביחידת “עוקץ”, גם כסטודנט למשפטים, לכלכלה ולחשבונאות, גם כאיש תרבות מצליח, תסריטאי, מחזאי, כעורך דין, כמרצה, לא רק בזכות הכישרון, אלה בעיקר בעבודה קשה והתמדה.

אני מאמין שאדם שעוסק והוכיח שהוא טוב בכל התחומים האלה בחייו הפרטיים, יקדם אותם מהלב והנשמה גם כראש עיר ויידע לעשות את זה טוב יותר מאחרים, והוכחתי פעמים רבות בחיי כמנהל, שאפשר להיות ראש עיר שמצד אחד הוא לא “פראייר”, אבל במקביל הוא גם בן אדם מכבד, אנושי וחם”.

מה הדבר הראשון שאתה הולך לטפל בו באם תיבחר?

“חברי יהודה ברקן ז”ל היה מספר שכילד בבית הספר, הוא היה תלמיד ביינוני-מינוס. כל הציונים בתעודה שלו היו “מספיק”. אבא שלו, שלא ידע עברית, היה מאוד מרוצה. כי חשב שאם כתוב בתעודה “מספיק”, אז סימן שמספיק. לא צריך יותר.  זה בדיוק הסיפור של העיר שלנו.

יהוד-מונוסון היום היא עיר של שינה. עיר שרק מתוחזקת ולא יותר. עיר שלא קורה בה כלום. עיר של “מספיק”. מגיע לנו עיר של “מצוין”.

על מנת לבדוק מה צריך לעשות, לצערי לא צריך להתאמץ מדי. כל מה שצריך זה להרים עיניים ולראות איך מתנהלות הערים סביבנו.

יהוד-מונוסון של נעורי הייתה העיר המובילה בכל האזור בתחומי החינוך, בתרבות בספורט, ביצירה, במוזיקה, בחיי הקהילה, באיכות השירות לתושב.

מספיק שניכנס לבניין העירייה בקרית אונו, ניראה את איכות המקום ורמת השירות, ונבין שמגיע לנו גם.

כדי שנהפוך לעיר מצוינת, חייבים להשקיע הרבה יותר בחינוך, ובעיקר להעניק לדור הצעיר שלנו כלים להצטיין. במקביל צריכים להשקיע יותר משאבים בתרבות, אני אפעל להחזרת הקונסרבטוריון כפי שהיה בעבר, ולהקים בית תרבות שירכז סביבו חוגים ופעילויות בכל התחומים, וכפי שיש בכל הערים סביבנו.

במקביל לכל אלה, קידום ההתחדשות העירונית בעיר הוותיקה זו עבורי משימה בדחיפות העליונה. ההתחדשות העירונית ביהוד הוותיקה צריכה להיות אינטרס משותף לכל מי שגר בעיר.

המחקרים מוכיחים כי התהליך מביא איתו קידמה לכל העיר, מושך משפחות צעירות ואיכותיות, שמעלות את איכות העיר ואת ערך נכסים שלה”.

עמדה פוליטית שאתה מזדהה איתה?

“כאדם פרטי, דעתן ופעיל, יש לי דעות פוליטיות כמו לכל אחד אחר, אבל אסור בתכלית האיסור שזה יתערבב בצורה כלשהי במועמדות שלי לרשות העיר. ראש עיר צריך לפעול להיות אהוד ומקובל על כולם, בלי קשר לייחוס מפלגתי כזה או אחר. אני אנצל את הדלת הפתוחה שלי בכנסת על מנת לפעול מול כל מי שהסמכויות והתקציבים בידו. ימין, מרכז ושמאל”.

מלון אוויה – מה צריך להיעשות בשטח לדעתך?

“המאבק על מתחם מלון אוויה הוא מאבק חשוב מאין כמוהו, אבל הוא בעבורי חלק מעיקרון-על שאני דוגל בו לכל חלקי העיר: כל עוד אני ראש העיר, לא אתן את ידי לבנייה ביהוד-מונוסון של שום בניין מגורים או מסחר חדש, במקום בו לא עומד כרגע בניין מגורים ישן. בניה חדשה של מגורים ומסחר צריכה להיעשות רק בשכונות החדשות שיקומו בעתיד.

זה נכון למתחם מלון אוויה, וזה נכון לגנים התלויים, לרחוב מקלב וחתוכה, לרובע מונוסון, ולכל מקום אחר בעיר”.

כבר גיבשת רשימה? מי נמצא אצלך ברשימה?

“לסיעה שבראשותי קוראים “הנבחרת הצעירה” ואבל הפעילים בה הם מגיל 17-85. שם הסיעה מייצג חשיבה צעירה ועדכנית. מדובר בטובי בנותינו, בננו והורינו שצמחו בעיר הזאת. איכותיים. ישרים. חרוצים ומובילים בתחומם.

במהלך סוכות תלינו על דלתות העיר, ברושור ובו תמונות ופרטים של 15 חברים, מתוך כמאה חברי הסיעה, וסדר הרשימה ייקבע לקראת מועד הבחירות”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

זיכרון בסלון (תמונת ארכיון). צילום לי דניאל

זיכרון בסלון ביום השואה – היכן ניתן להתארח בגבעת שמואל?

תפריט נגישות