יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / גיבורי העל של מתנ”ס יהוד

גיבורי העל של מתנ”ס יהוד

400 מילדי העיר יהוד לוקחים חלק ברשת הצהרונים שמספק מתנס יהוד. כחלק מתוכנית העשרה בצהרונים מופעלת התוכנית גיבורי העל, בהם נחשפים הילדים לערכים של נתינה, התחשבות וסובלנות. ראיון עם חווה כרמי,מנהלת תחום הגיל הרך כבר 26 שנה

מתנס יהוד

הידעתם כי ‘גיבורי העל’ הגיעו כבר ליהוד? מדובר ב-גרי הבנאי, ‘מילי- מילה טובה’ ב-‘נדי הנדיב’, וב-‘שימי השמחה’, דמויות שקמו לתחייה, באמצעותם מקנים לילדי הצהרונים, ערכים חברתיים, כמו נתינה, נדיבות והתחשבות. ‘גיבורי העל’, נכללת במסגרת התוכנית השנתית של החברה למתנסים, באגף לגיל הרך.
לכתבות נוספות – 
מתנ”ס יהוד מחזק את הקשרים בין הורים וילדים
ההצגה ‘סבתוש’ זוכה להצלחה


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


“זו תוכנית מקסימה בעיני”, כך אומרת חוה כרמי, מנהלת תחום הגיל הרך במתנ”ס יהוד, כבר 26 שנה. כרמי מסבירה את הרעיון העומד בבסיס התוכנית: “יותר מ-400 ילדים, שוהים בצהרונים אצלנו, בין השעות 14:00-17:00.המטרה היא להמשיך את הרצף החינוכי של שעות הגן, עם רעיון השמירה על הסביבה הטבעית של הילדים. בתוכנית ‘גיבורי העל’ הילדים לומדים, בין השאר, כיצד לחיות ביחד, כיצד לפתור סכסוכים, כיצד לחלוק עם אחרים וכיצד לשמור על עצמם”.
מתנס יהוד

כרמי מציינת כי לבד מהצהרונים, ישנן פעילויות נוספות לילדים במסגרת פעילות מחלקת הגיל הרך, ביניהן שעת סיפור, כאשר לדבריה הפעילות זוכה להצלחה רבה, ועובדה שכמות המשתתפים בפעילות זו רק הולכת וגדלה. “אנו מקפידים על אוירה חמה ועל מספרי סיפורים מקצועיים”.

תוכנית נוספת, ייחודית להפליא, מתקיימת בשיתוף משרד החינוך, נקראת: ‘מזוודות נפתחות’. מדובר בתוכנית שנועדה להעשיר את זמן האיכות של ההורים עם ילדיהם, וגם לתרום לקירוב לבבות בקהילה. מדובר ביומן מסע לכלל המשפחות בגן. המשפחות מתבקשות לספר על עצמן במלל, בציורים ובתמונות.

כרמי: “שני גני ילדים ביהוד נבחרו כפיילוט לתוכנית זו: גן אילן וגן ערבה. במסגרת התוכנית- שתי מזוודות עוברות בין המשפחות, במהלך כל השנה. במזוודות מניחים פריטים המאפיינים כל משפחה, מעין תעודת זהות. משפחות  לומדות להכיר זו את זאת, באמצעות הפריטים שהניחו במזוודה. המזוודה מכילה תמונות, ציורים, שאלות המופנות למשפחה כגון: מה היא עושה בזמנה הפנוי. במסגרת התוכנית, הילדים והוריהם מתארחים אצל המשפחות. הגננות אחראיות על העברת המזוודה ממשפחה למשפחה, בצורה רציפה. מבחינת המחלקה שלנו במתנ”ס, אנו מפקחים שהפרויקט ינוע הלאה. בסביבות חג הפסח, יתקיים אירוע שיא במסגרתו תערך פגישה בין כל המשפחות שהשתתפו במיזם”.
מתנס יהוד

תחום נוסף של המחלקה הגיל הרך, המשפחתונים. כרמי:”אנו שואפים להרחיב את המעגל  וכרגע אנו מעוניינים בצירופם של משפחתונים נוספים למערך שלנו. המתנ”ס מעניק ליווי הדרכה ופיקוח בבתים שבהם מתקיימים משפחתונים. בנוסף, יש לנו מיזם נוסף שנקרא  ‘בוגרון’– אח בוגר למשפחתונים לגילאי שנתיים-שלוש. גם כאן אנו מעניקים ליווי ופיקוח כאשר בגן נמצאים לא יותר מ-25 ילדים.’הבוגרון’ פועל בהצלחה רבה בניהולה של יהודית רביבו והצוות המסור. ומי שעוד לא מכיר אותנו- נשמח אם יצטרף לפעילותנו“.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות