יום שישי , אפריל 26 2024
דף הבית / יהוד מונסון / הפרקליטות מודיעה – אין תהליך גישור, המשפט הפלילי נגד בן דוד נמשך

הפרקליטות מודיעה – אין תהליך גישור, המשפט הפלילי נגד בן דוד נמשך

בפרקליטות המדינה נדהמו לקרוא מודעות בחירות של המועמד לראשות העיר יהוד יוסי בן דוד, שנמצא במשפט פלילי, כאילו המשפט בעינינו הסתיים. משרד המשפטים - "כנגד בן דוד הוגש כתב אישום בעבירת מרמה והפרת אמונים. דיוני הוכחות בתיק נקבעו לחודש ינואר"

יוסי בן דוד בבית המשפט
בן דוד בהארכת מעצרו - צילום ארכיון

נלחמים בשחיתות הציבורית – משפטו הפלילי של יוסי בן דוד, המועמד לראשות העיר יהוד מונוסון ממשיך כרגיל ואין בו תהליך של גישור, כפי שגורמים בעלי אינטרס מנסים להציג, כך מוסרים מפרקליטות המדינה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


במשרד המשפטים הגיבו בנחישות בעקבות  מידע לא אמין, פרסום מודעות בחירות, המופצות ומבלבלות את הציבור, כאילו סעיפי האישום נגד בן דוד נסגרו ומשפטו הסתיים.

בפרקליטות מציינים בקול ברור- נגד בן דוד מתנהל משפט פלילי והמשך הדיונים בו נקבעו לחודש ינואר, בהודעה זו נסתם הגולל על הצעתו של השופט ללכת להליך של גישור, הצעה שירדה לטימיון והמשפט הפלילי נמשך.

חוקרי המשטרה יוסי בן דוד
צילום ארכיון, חומרי החקירה נגד בן דוד

פועל יוצא מהודעה זו, כי אל יום הבחירות יגיע בן דוד עם כתב אישום פלילי, דבר שיפסול אותו, ככל הנראה, מלכהן בפועל כראש עיר אם יזכה בבחירות. על פי הנחיות משרד הפנים, ראש עיר שנבחר אשר הוגש נגדו כתב אישום,מתכנסת ועדה מיוחדת בראשות שופט, אשר תחליט על תקופת השעיה עד לסיום הליך המשפטי נגדו ובינתים ימונה ממלא מקום מקרב חברי המועצה.

בן דוד בחירות
מודעת הבחירות שפורסמה

מודעת הבחירות שפורמה על ידי מטה הבחירות של בן דוד והוצגה ככתבה בעיתון ידיעות אחרונות בה נכתב –  ” כיום נותר משלל האישומים נגדו רק התלונה על ניגוד ענינים, אבל גם במקרה זה לדברי בן דוד, הדבר נמצא בהליך גישור כהמלצת השופט שדן בתיק. תלונות אחרות נגדו נסגרו מהיעדר ראיות”.

מפרקליטות המדינה נמסר –  כנגד בן דוד הוגש כתב אישום בעבירת מרמה והפרת אמונים. דיוני הוכחות בתיק נקבעו לחודש ינואר, כיום התיק אינו מצוי בהליך גישור. כל חומרי החקירה הועמדו לעיונה של הסנגורית והיא אף הוזמנה לצלמם.”

לכתבות נוספות

כתב אישום נגד ראש עיריית יהוד לשעבר יוסי בן דוד

התנועה לאיכות השלטון: בן דוד לא יוכל לשמש כראש עיר

כזכור, ב- 30 לאוגוסט 2018 , הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט השלום בראשל”צ כתב אישום כנגד יוסי בן דוד, ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים ועבירת מס. כתב האישום הוגש באישורו של פרקליט המדינה שי ניצן, לאחר שנדחו טענותיו של בן דוד בהליך שימוע שנערך לו, על פי המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה.

לפי כתב האישום, במהלך השנים 2009- 2013, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכיושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל בן דוד לקדם את ענייניו של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בניה במתחם מלון אוויה בעיר יהוד, זאת כשבין השניים שוררת תלות כלכלית מהותית.

לקריאת כתב האישום המלא – לחצו כאן

כך, במסגרת פעולותיו של בן דוד בעסקת נדל”ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבניה, העמיד עזרא לבקשת בן דוד ערבות בנקאית לפירעון חובת הלוואה בסך של כ- 2 מיליון ש”ח, שיועדה להשלמת קניית שני הבתים באותם מקרקעין לטובת בן דוד. בנוסף, חרף מגעים שונים של בן דוד עם בעלי הזכויות בקרקע לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבניה, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן דוד. בהמשך נמכרו זכויותיו של עזרא במקרקעין לקרובי משפחתו של בן דוד, בתמורה לכ- 1,900,000 ש”ח. עד מועד הפתיחה בחקירה לא הועברו כל התשלומים המוסכמים בחוזה המכירה לעזרא.

יוסי בן דוד בבית המשפט
צילום ארכיון – בן דוד ועורכת דינו בבית המשפט

על אף ניגוד העניינים שנבע מקשריו האישיים של בן דוד עם עזרא והתלות הכלכלית ששררה ביניהם על רקע עסקת המקרקעין, פעל בן דוד במסגרת תפקידו כראש העירייה לקידום ואישור פרויקט הבנייה במתחם מלון אוויה ביהוד בפני הועדות לתכנון ובנייה, מנהל מקרקעי ישראל, היועץ המשפטי לממשלה וגופים רשמיים נוספים, מבלי שדיווח על ניגוד העניינים המהותי לאף אחד מן הגורמים מולם פעל לקידום הפרויקט, ותוך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל.

כמו כן, במהלך הצהרת הון שהוגשה על ידו, לא הצהיר בן דוד לרשות המיסים על ארבעה נכסים שנמצאו בבעלותו, שהוא מיופה כוח בהם או משמש כנאמן בעניינם”.

תגובות –

עורכת הדין  אירית באומהורן, המייצגת את יוסי בן דוד – אכן, כפי שנאמר על ידי יוסי בן דוד שוב ושוב, רוב רובן של הטענות נגדו התבררו כלא-היו, ונותר אישום אחד בגין ניגוד עניינים שהעבירה לצידו היא הפרת אמונים, עבירה מסוג עוון, שנדונה בבית משפט שלום ולא בבית משפט מחוזי. יוסי בן דוד לא הואשם מעולם בהלבנת הון, ורמיזות בעניין הינן שקר מוחלט. האישום בעבירת המס הטכנית, אין מקומו בכתב האישום, ומכל מקום הינו זניח ביותר. שופט בית משפט השלום בהחלט המליץ על גישור, אך נכון לעכשיו התיק עדיין אינו מצוי בהליך גישור, שכן טרם התקבל כל חומר הראיות, וכן הוגשה לבית המשפט בקשה מטעמנו לחומר חקירה נוסף, שעדיין לא נתקבלה בה החלטה.

יוסי בן דוד  – המועמד לראשות העיר –  שוב פעם הדר כהן והאתר שלו נו ניוז מעלים כתבות מכפישות כנגדי בפעם שעברה כי לא העברנו תקציב פירסום והפעם כנראה שהם שמעו על אולפן החדשות החדש שאנחנו מעלים ביום ראשון הקרוב. הקהל ייבחר במי לצפות ותושבי יהוד מונוסון החכמים רק הם יבחרו מי יהיה ראש העיר שלהם.

מפרקליטות המדינה נמסר –  כנגד בן דוד הוגש כתב אישום בעבירת מרמה והפרת אמונים. דיוני הוכחות בתיק נקבעו לחודש ינואר, כיום התיק אינו מצוי בהליך גישור. כל חומרי החקירה הועמדו לעיונה של הסנגורית והיא אף הוזמנה לצלמם.”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

קניון פרנדלי סביונים יהוד. צילום: פרנדלי סביונים

פסח לילדים בקניון סביונים יהוד מונוסון

תפריט נגישות