יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / בחירות 2018 / הכוח הנשי של נתן בז’ה

הכוח הנשי של נתן בז’ה

'נאה דורש- נאה מקיים', שתי נשים ברביעייה הפותחת, הן הישג מעולה לרשימת 'הקול שלך' במועצת העירייה של נתן בז'ה, ולא רק לרשימה אלא לעיר כולה. 

חגית מחלב שמעוני ונתן בז'ה. תוכן מקודם
חגית מחלב שמעוני ונתן בז'ה. תוכן מקודם

חגית מחלב שמעוני וסיגלית גומבינסקי נקאש, הן פנים חדשות בפוליטיקה המקומית. במטה הן מוגדרות כ-רוח החיה במפרשים. הן לא ממש דומות מבחינה חיצונית, אבל    שתיהן פעילות, מתנדבות בקהילה, יוזמות, מעניקות ומסורות, ונדמה שהתקופה הזו לפני הבחירות עושה להן טוב במיוחד.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


החיבור בין חגית ונתן, קרה כבר לפני שנים רבות וחגית הצטרפה בשמחה לנבחרת והסכימה להיות מספר 2 ברשימה.חגית מהנדסת תעשייה וניהול העוסקת ביעוץ ארגוני, וסגן אלוף לשעבר. היא ממוקדת מאוד וביצועיסטית בשטח, ואין לה כל בעיה לעבור מדלת לדלת, ולשכנע את התושבים כי ‘נתן בז’ה הכי טוב ליהוד’.

לשאלה מדוע הצטרפה לנתן ענתה חגית: “בחרתי לקחת חלק בעשייה הקהילתית, החינוכית והעירונית לטובת העיר, בה אני גרה מעל 20 שנה. בחרתי להתמלא בעשייה משמעותית עבור הזולת. יש לי ניסיון עתיר בניהול, בעיצוב אסטרטגיה, בהובלת פרויקטים גדולים עתירי כוח אדם ומשאבים, ובעיקר יש בי אהבת האדם”.

במה תרצי לעסוק בקדנציה הבאה?

“בתחום החינוך, ביצירת תכניות חדשניות, שחלקן יהוו פיילוט במדינת ישראל, ונוכל לראות תוצאות בטווח קצר. אנו יושבים עם אנשי המקצוע המובילים בארץ בצוותי חשיבה, נשלב ידיים עם כל הגורמים שמעוניינים ורוצים לעשות בעיר. חינוך יהיה גם בתחום הגמלאים, בכיתות למידה בין דוריות בבתי הספר, במועדוני קשישים , פרויקט קהילתי ‘אמץ קשיש’, ‘קהילה לומדת’ בקבוצות המתאימות לגילאים השונים. נרצה להחיות מחדש את המתנ”ס והחוגים, להביא תרבות לעיר, מוקדי עניין לצעירים , תנועות הנוער ועוד”.

סיגלית עם נתן בזה לכוח הנשי
סיגלית עם נתן בזה לכוח הנשי

מדוע לדעתך נשים חוששות/נרתעות, מכניסה לעולם הפוליטי?

“החינוך למנהיגות נשית, הן בעולם העסקים, או במגזר הציבורי מתחיל מגיל צעיר ומשם אנו צריכים להתחיל. בשירותי הצבאי שימשתי כמהנדסת בעולם גברי, נאבקתי על תפקידים שהיו מעוז גברי, הצלחתי לשבור את תקרת הזכוכית בהצלחה. הוכחתי שעבור תפקידי ניהול או הנדסה , אין למגדר משמעות. כשאני בוחנת שוב ושוב את הנוכחות של בנות בלימודים טכנולוגיים, במגמת הנדסת תוכנה, ברובוטיקה, אפילו במתמטיקה חמש יחידות – מה אחוז הבנות? עד כמה אנחנו התקדמנו מאז שאני הייתי תלמידה…?!”.

סיגלית, מספר 4 ברשימת ‘הקול שלך’, מנהלת פרויקטים ושחקנית כדורשת בקבוצת ‘מאמא נט’. סיגלית  מכירה את נתן ומשפחתו עוד מימי ילדותה, והחיבור לדבריה, היה פשוט טבעי. ברגע שהכריז על התמודדותו- סיגלית התייצבה, מוכנה לכל עניין ומטרה ואף קיבלה את המקום הרביעי ברשימת ‘הקול שלך’.

 סיגלית: “מערכת הבחירות הראשונה שלי. אז מה למדתי בעצם… שלהיות פוליטיקאי זה מקצוע. לא מספיק לבוא מהלב. צריך להכין את הלב גם להיכוות, גם להכיל, לדעת מתי לא להיפגע, לדעת לעמוד על שלך, לדעת להגיד סליחה…. גם אני פה וגם לי יש מה להגיד.  והכי חשוב לדעת לחבור לאנשים שאת הכי מאמינה בהם, מאמינה בדרך שלהם, ב-אמת שלהם, ביושרה שלהם ובמסלול אליו הם מכוונים”.

מה היווה קושי עבורך?

“למדתי שלא כל מי שמחייך אלייך באמת מתכוון לזה (וחבל). אבל בעיקר למדתי שמי שבאמת רוצה שינוי – צריך לעבוד על זה וקשה, כי שינוי לא קורה ביום אחד. שינוי הוא תהליך לפעמים ארוך, אך בסופו  יש את מבחן התוצאה. אני מרגישה מבורכת על האפשרות שניתנה לי בכלל להצטרף- לא מובן מאליו”.

במה תרצי לעסוק בקדנציה הבאה?

 “כחברת מועצה מאוד חשובה לי התרבות לגיל השלישי ובזה ארצה להתמקד, הן במתן אפשרויות ללימודי ערב, והן לתרבות הפנאי” .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות