יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / בלעדי – התנועה לאיכות השלטון: בן דוד לא יוכל לשמש כראש עיר

בלעדי – התנועה לאיכות השלטון: בן דוד לא יוכל לשמש כראש עיר

בלעדי לאתר אונו ניוז - ראיון עם עורך הדין תומר נאור, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון:"מותר לבן דוד לרוץ לבחירות, אבל אם ייבחר נפנה ליועץ המשפטי לממשלה להשעות אותו"

התנועה לאיכות השלטון ממשיכה להילחם בתופעת השחיתות במגזר הציבורי

עו”ד תומר נאור, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון: “גם המחוקק לא האמין שנגיע לימים בהם אדם המבלה את ימיו בבית המשפט, כשנגדו עומד כתב אישום חמור בעבירות של טוהר המידות, מבקש לשוב לכהן במשרה ציבורית. ככל שאכן ייבחר מר בן דוד וכתב האישום יעמוד כנגדו, אנו נפנה לוועדה על מנת שתקבל את ההחלטה המתבקשת והמתחייבת על השעייתו עד לסיום ההליך בעניינו. השחיתות ברשויות המקומיות היא מכת מדינה שיש לשים לה סוף, במצב הדברים הנוכחי מוטב לו מר בן דוד יתפנה לנהל את ההליך הפלילי כנגדו בטרם יבקש לנהל את ענייני הציבור.”


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בן דוד בתגובה – “ככה מתנהגים עיתונאים שסרבתי לפרסם באתר שלהם!”

לכתבות נוספות –
כתב אישום נגד ראש עיריית יהוד לשעבר יוסי בן דוד

סקר אונו NEWS – בן דוד ממריא

כיום, הדין הנוהג לגבי ראשי ערים מכהנים שהוגש נגדם כתב אישום הוא כי ברגע שהוחלט על הגשת כתב אישום, עובר עניינם לבחינת וועדה מיוחדת שממונה על פי חוק הרשויות המקומיות. ועדה זו הוקמה בחקיקת בזק של גדעון סער, בעקבות עתירה לבג”ץ שהגישה התנועה לאיכות השלטון בשנת 2013 בעניין כהונתם של ראשי ערים תחת כתב אישום.

כזכור, הורה אז בג”ץ כי ראש עיר לא יוכל לכהן תחת כתב אישום, והתיקון לחוק של סער שינה את המצב כך שבמקום הדחה, יכלה הוועדה להורות על השעייה עד לסיום ההליך המשפטי. משום שמדובר היה בחקיקת בזק, הכנסת לא נתנה את דעתה למצב בו אדם שאינו ראש עיר יתמודד בבחירות כשמוגש נגדו כתב אישום, ולכן אם בן דוד ייבחר – זו תהיה הפעם הראשונה שהוועדה תצטרך להתמודד עם ראש עיר שמגיע עם כתב אישום “מהבית”.

לכתב האישום המלא מדינת ישראל נגד יוסי בן דוד  – לחצו כאן

עורך דין תומר נאור, מהתנועה לאיכות השלטון – “אם בן דוד ייבחר תעשה פנייה אל היועץ המשפטי לממשלה שיורה על הקמת ועדת השעיה וסביר להניח שהיא תורה על השעייתו של בן דוד עד לסיום ההליכים. כך נוצר מצב אבסורדי שראש עיר נבחר ובן רגע מושעה מתפקידו. בדיוק בשביל למנוע מצב אבסורדי זה, פועלת התנועה בשנתיים האחרונות בקריאה ובדרישה מרשויות אכיפת החוק לזרז הליכים בעניינם של נבחרי ציבור לפני מועד הבחירות”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. הגיע הזמן שיהוד תצא מהמשבצת של עיירת פיתוח מדרג ג.
    בחירה ביוסי בן דוד המואשם בפלילים ומנהל את פיו באופן
    מחפיר בישיבות העיריה,
    איננה הגיונית ואיננה מתאימה לעיר שרוצה להפוך לעיר מתקדמת
    ונורמלית עם הנהגה ערכית.
    קשה להאמין שיש תושבים נורמטיביים שתומכים ביוסי בן דוד.
    ולא מובן מדוע יוסי חושב שמישהו יבחר בו.
    נפלאות דרכי הבורא.

    • מעניין מאוד שמר יוסי בן דוד חושב את עצמו יותר חכם מכולם!!! הוא לא מגיב לזה ולא לזה….אסור לבחור בו הוא אבוד תם זמנו מיזמן… למי הוא רוצה להוכיח לנו כתושבים… עץ עקום נישאר עקום. מה ישתנה? ואנחנו לא יודעים על יוסי בן דוד הרשע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות