יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / גן חינוך מיוחד מוזנח ביהוד

גן חינוך מיוחד מוזנח ביהוד

גן התקשורת "נופר" ביהוד הוא הגן היחידי בעיר בו נמצאים ילדים על הספקטרום האוטיסטי. אך מדוע גן החינוך מיוחד נמצא מוזנח ולא מוכן עבורם? העירייה- "רק בשנה הבאה יוכנס הגן לסל הבריאות". משרד החינוך - "מותר לעובדת הוראה להיכנס להריון"

גן חינוך מיוחד ביהוד

הזנחה בגן חינוך מיוחד היחיד ביהוד – הורים לילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי טוענים כי אין בגן אנשי צוות מקצועיים, תחלופה גבוהה של סייעות, והזנחה רבה בחצר הגן. בנוסף טוענים ההורים כי הגן לא נמצא בסל בריאות מקדם אשר מקנה לילדים טיפולים פרא רפואיים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


גן נופר ביהוד, גן לחינוך מיוחד לתשעה ילדים על הספקטרום האוטסיטי, הילדים שצריכים את הכי הרבה טיפול ותשומת לב של כלל מערכות החינוך, נמצאים בהזנחה מתחילת השנה. מבדיקת אתר אונו ניוז עולה כי הגן לא מוכר לקבלת סל שירותים אשר מתקוצבים ממשרד החינוך ובהם טיפולים של קלינאי תקשורת, מרפאה בעיסוק ועוד טיפוליים פרטניים לילדים הצעירים אשר זקוקים לאנשי מקצוע ודמויות מטפלות קבועות.

גן נופר ביהוד

בנוסף טוענים ההורים כי מתחילת השנה יש תחלופה גבוהה של אנשי צוות טיפוליים לצד סייעות וגננות שלא עומדות בעומס ועוזבות את העבודה. לילדים על הספקטרום האוטיסטי קשה מאוד להתחבר לכל אדם ולוקח המון זמן עד שהם מתרגלים ונותנים אמון, התחלופה הגבוהה בגן מכניסה את הילדים לחרדות ולחצים, ומספר אמהות החליטו להשאיר את הילדים בבית.

מספרת אחת האימהות, מדובר על גן לחינוך מיוחד, היחיד ביהוד ובו תשעה ילדים שנמצאים עם לקויות תקשורת שונות, בגן מסוג זה על פי החוק חייבות להיות מספר מטפלות פרא רפואיות שייתנו מענה לצרכי הילדים כגון: קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ופיזיותרפיסטית, בנוסף זכאים הילדים על פי “סל בריאות בסיסי” לקבל 3.4 שעות שבועיות של טיפולים פרא רפואיים. וזה לא קורה במציאות.

אך מה באמת קורה בפועל ?
הילדים לא מטופלים על ידי המטפלות הפרא-רפואיות, וכאשר כן היו מטפלות הן נעדרו רבות והחסירו לא מעט טיפולים אשר ממילא נמנעו מילדי הגן. התקן בגן זה הוא בסך הכל 8 ילדים עם אוטיזם וכיום בגן נמצאים 9 ילדים, אחד נוסף מחוץ לתקן. הזמן במקרה הזה הוא קריטי עבור הילדים מפאת גילם ( 3.5 עד 7 ) והוא מוגדר כחלון הזדמנויות להתקדמות ושיפור ההתפתחות.

גן נופר
גן נופר

“מתחילת השנה אנחנו מבקשים עזרה וסיוע ואין אף אחד שמקשיב לנו, הגיעה עובדת סוציאלית, שיצאה לחופשת לידה, המחליפה שלה גם בחופשת לידה. המרפאה בעיסוק גם בהריון, כל הזמן שולחים ממלאי מקום וסטודנטים , הילדים שלנו לא הפקר”.

הורי הגן פנו אינספור פעמיים אל הרשות המקומית ומשרד החינוך  עם השאלה המתבקשת מדוע גן “נופר” ביהוד היחידי בעיר לילדים עם בעיות בוויסות החושי המעוכבים בהתפתחות לא ניתן “סל בריאות מקדם”?

גן נופר
גן נופר

אמא אחרת לילדה בגן – “כאשר הורי הגן התעקשו לקבל תשובות והסברים ובעיקר מול משרד החינוך העלתה המפקחת אופציה שלא נפתחה לדיון מול ההורים של הכנסת סטז’רים מאוניברסיטת אריאל כמטפלים במסגרת הסל המקדם. גורם חשוב בעבודה עם ילדים אלה הוא ניסיון טיפולי של 3 שנים לפחות מפאת לקותם שלא לומר הקשיים המנטלים והקוגניטיבים. נכון לעכשיו הגן אינו מתפקד כגן שיקומי וטיפולי ״רב מקצועי״ על פי הנדרש ועל פי הגדרתו בחוק.

גן נופר
גן נופר

אבא לילד בגן – מתחילת השנה הגן היה במצב של הזנחה, מפגעים בטיחותיים וחצר גן מוזנחת, אל זה הצטרפו הבעיות של הצוות הלא קבוע בגן. אין המשכיות של טיפולים, אין יציבות בגננות המתחלפות, אין דמויות טיפוליות קבועות, אין תוכנית לימודית אישית (תל״א) המיושמת בפועל באופן מקצועי ואיכותי לילדים, אין וודאות ואין בטחון ושקט לגבי הילדים שגורלם ממילא במצב מורכב ובעייתי.

גן נופר
גן נופר

תגובת משרד החינוך – גן נופר הינו גן חינוך מיוחד שנתן ונותן  לאורך השנים מענה  מיטבי עבור התלמידים עם הלקות התקשורתית. משרד החינוך מתקצב את הגן בטיפולים פארארפואי מעבר לשעות שהמשרד דורש.

כמו בכל מקום עבודה, לעובדת סוצי קיימת הזכות להרות וללדת. למרות המצוקה הארצית בעובדים ממקצועות הבריאות (קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק) דאגנו מבעוד מועד לקלינאית אשר יצאה לחל”ד, מ”מ גם נקלטה להריון ויצאה לצערנו מיד לשמירת הריון, המרפאה בעיסוק לדאבוננו עברת תאונת דרכים בה כף רגלה נפגעה (גם בהריון) ונצטוותה להשאר בשמירה בביתה.

בשיחה אשר התקיימה עם הורי הגן הבטחנו להמשיך ולעשות כל מאמץ לחפש צוותים במקומם של אלה שנעדרים ובנוסף דאגנו כי כל מדריכה מהתחום הנ”ל ומדריכה של פיזותרפיסטי, ומדריכת לתחום התקשורתי תכנס ליום עבודה בגן, תעבוד ותנחה סייעת אחת כדי שתמשיך לעבוד לפי הנחיותיה במהלך השבוע (מדריכה של קלינאיות, מדריכה של מרפאות בעיסוק, מדריכה של פיזיותרפיסטים, מדריכה ורכזת גנים תקשורתיים),  נמצאה קלינאית אשר תגיע בשעות הצהריים כדי לעבוד עבודה פרטנית עם כל ילד, יומיים נוספים נכנסת בוגרת מסלול הפרעות בתקשורת . ופיזיותרפיסטית ליום עבודה .

בנוגע למקדם הבריאות, כל התקשרות בנושא ההחלטה (בחירת הגורם ) הינה של הרשות. בשיתוף מלא עם הרשות ומתוך רצון ההורים התקיימה פגישה עם מקדם הבריאות של אוניברסיטת אריאל העושים עבודה מצויינת בגנים באריאל ומתוך ידיעה כי הם נותנים את כל היקף התמיכה המגיעה לילדים עם אנשי מקצוע מעולים ולא מדובר בסטודנטים . כידוע הרשות תפגש עם גורמים נוספים ותבדוק בהתאם לקריטריונים המופיעים בחוזר מנכ”ל ותקבל החלטה הטובה ביותר בעבור ילדי הגן. משרד החינוך והרשות עושים את כל המאמצים לאיוש אנשי המקצוע, בסיטואציה הקיימת לטובת קידום ילדי הגן.

מעיריית יהוד-מונוסון נמסר: “גן נופר הינו גן איכותי במערכת החינוך של יהוד-מונוסון הקיים כעשור ומספק מענה מיטבי עבור התלמידים עם  הלקות התקשורתית. הגן ידוע כמוצלח ובעל הישגים רבים. החל מהשנה הקרובה יקבלו ילדי הגן סל מקדם בריאות במסגרת הגן ולא במסגרות חיצוניות, לבקשת ההורים. העירייה מצויה בהליכים מתקדמים לסגירה עם העמותות הפועלות מטעם משרד הבריאות, ובעקבות כך כאמור, הילדים יקבלו כבר מהשנה הקרובה סל מקדם בריאות.

בגן מועסקים אנשי צוות אחראיים, מקצועיים ומסורים. ע”פ החוק מחויבות להיות בגן במהלך שעות הפעילות שלו שתי סייעות בנוסף לגננת. העירייה מספקת כוח אדם נוסף, מקצועי ומסור וברוב שעות פעילות הגן נמצאות במקום ארבע סייעות וגננת. הסייעות העובדות בגן נופר הינן קבועות, אשר עבדו בו גם בשנה שעברה וגם בזו שלפניה. בנוסף, משרד החינוך בהובלת המתי”א מכניס לגן אנשי מקצוע פרא-רפואיים לטיפול בקידום ילדי הגן.

כמו כן, אמש התקיימה ישיבה בה היו אמורים לדון גם בעניין סל מקדם בריאות ע”פ בקשת ההורים שלצערנו בחרו שלא להגיע לישיבה שמטרתה קידום הנושא והיערכות לשנת הלימודים הבאה. בישיבה אליה זומנו ההוריםנ כחו המפקחת האזורית מטעם משרד החינוך, מנהלת מרכז התמיכה ישובי-אזורי, מנהלת אגף החינוך בעירייה ומנהלת מחלקת גני ילדים בעירייה. עיריית יהוד-מונוסון תמשיך ותספק את שירותי החינוך ברמה הגבוהה ביותר, הן בבתי הספר והן בגני הילדים למען תושבי ותושבות העיר יהוד-מונוסון ולמען ילדינו”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. אלה “החדשות הכי טובות בעיר”?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות