יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / הורים סולקו מגן ילדים

הורים סולקו מגן ילדים

15 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים ושני גני הילדים של הציבור הדתי נמצאים בתוך אתר בנייה, עיריית יהוד מתחייבת כי הגנים ייפתחו במועד עם כל האישורים, ההורים קצת סקפטיים

הורי הגנים הדתיים כרכום ותמר נאבקים על זכותם לחינוך ראוי לילדיהם כבר שלוש שנים רצופות, הגנים המקוריים היו סמוך לאתר בנייה מרכזי בעיר, הפכו עם הזמן למקום מוזנח, לצד רעשי המשאיות, הפטישים וצעקות העובדים נאלצו הילדים כמעט לא לצאת אל חצר הגן מחשש לנפילות חפצים מאתר הבנייה ומהאבק של המשאיות. אך בכך לא תמו, היסורים של ילדי הגנים הדתיים, בימי החורף הפכה הכניסה אל הגן לשלולית ענקית והורים לא יכלו להביא ולהוציא את הילדים מהגנים. ביקורת בטיחות אש מצאה ליקויים רבים, וביקורת של משרד החינוך מצאה כי הגדר מסוכנת ויכולה להיות סכנה לילדים. ועדי ההורים שמתחלפים כל שנה מנסים לפנות לכל גורמי העירייה, ונתקלים בהבטחות ובתיקונים קוסמטיים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מספרת אחת האמהות – אין אגף חינוך ביהוד ואין מי שאחראי על גני הילדים, מדובר בפקידים שרק מבטיחים בעל פה, שום דבר לא מגובה במסמכים. אנחנו שבעי הבטחות ופגישות עם ראשת העיר וכל אחד מהמנכלים שהתחלף כאן, בסיום כל פגישה הובטח לנו שהדברים יתוקנו והילדים יזכו, כמו הילדים בסביונים ובמונסון לקבל חינוך ראוי חם ואוהב. עד עכשיו, הכל הבטחות כמו חול. הכאוס באגף החינוך בעיריית יהוד כל כך גדול, בשנה שעברה חייבו הורים מהגן בכרטיסי האשראי מבלי שנתנו את אישורם, נלחמנו לקבל אישורים של בטיחות, שהגן בטוח, פקידי העיריה וראש העיר, רק עסוקים בלפזר הבטחות וחיוכים. בלי התערבות ההורים, הילדים שלנו היו נשארים בגנים המוזנחים הישנים.

ואכן, אחרי שלוש שנים של הבטחות להעברת הגן, קיבלו ההורים הודעה כי הגנים יעברו למקום חדש ומשופץ. בסוף שנת הלימודים, כבר מיהרה העירייה לפנות את הגנים הישנים ולשכן שם את תנועת בני עקיבא, כדי לכבות שריפה פוליטית, ולהורים הובטח כי ב1 בספטמבר יגיעו ילדיהם לגנים חדשים מאובזרים ובטיחותיים.

קבוצת הורים שהגיע הבוקר לבקר בגן, 15 ימים לפני פתיחת השנה, נדהמה, הגן נמצא באתר בנייה, עם עבודות פיתוח בתוך הגן, בורות פתוחים, ברזלים ובטון, אין גישה לגן מהרחוב, והכל בתהליכי פיתוח ובנייה.

פורית סעדה שובלי, נציגת ההורים, מלווה את המאבקים בגן כבר שלוש שנים – “אנחנו פשוט לא מאמינים לעירייה, עברנו איתם כל כך הרבה, יש ספר שלם של סיכומי פגישות והבטחות לילדים שלנו וכלום לא קרה, כמה עוד אפשר לאמלל את הילדים שלנו???, הם רוצים לבוא לראות את הגן שלהם לקראת פתיחת השנה ועצובים לראות אתר בנייה, רוצים לפגוש את הגננות כמו בכל גן נורמלי. הגנים האלה היו נטושים שנתיים, למה להיזכר בחודש האחרון ולעשות הכל בלחץ, אנחנו מבהירים לעירייה כי אם ב1 בספטמבר הגנים לא יהיו מוכנים כולל דרכי גישה, מתקני חצר ואישורי בטיחות של כל הגורמים, הילדים לא ייכנסו לגן מסוכן ונעבור ללשכת ראש העיר, שם יש מקום מרווח ומשם יפעל הגן.”

באתר הבנייה פגשו ההורים את רועי כהן, מנכל החברה הכלכלית שהתחייב כי עד תחילת השנה הגנים יהיו מוכנים ויעמדו בתקנים, אך ההורים מביעים ספק רב. “אנחנו לא אנשי בינוי, אבל כל התשתיות מסביב לגן בשלבי פיתוח, אין אפילו מדרכה ללכת בה בצורה בטוחה לגן”. האם ילדי הגנים הדתיים ייפתחו את השנה בגן חדש, העומד בתקני בטיחות ואש עם מתקני חצר וצעצועים, בעוד 15 ימים נדע את התשובה.
תגובת עיריית יהוד  – שנת הלימודים עבור ילדי הגנים “כרכום” ו”תמר” תיפתח כסדרה. אנו עובדים במרץ בכדי שילדי שני הגנים ייהנו מגן חדש ומאובזר וסביבה לימודית מיטבית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הכיתוב במעלית ביהוד. צילום באדיבות הדיירים

מזעזע: צלב קרס וכתובת “מוות ליהודים” רוססו במעלית בניין ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות