מסופר בתלמוד כי על קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
אדם שהיה חברו של קמצא ובעל ריב של בר-קמצא עשה סעודה.
אמר המארח למשרתו: “לך הבא לסעודה את קמצא”. הלך והביא בטעות את בר-קמצא.
ראה בעל הסעודה שבר-קמצא יושב בסעודתו. אמר לו: “מה מעשיך פה? קום וצא”.
אמר לו בר קמצא: “כיוון שבאתי, הנח לי ואתן לך תשלום עבור מה שאוכל ואשתה”. אמר לו בעל הסעודה: “לא”.
ניסה בר קמצא למנוע מעצמו בושות וניסה לשלם מעבר למה שאכל. אמר לו: “אתן לך מחיר מחצית סעודתך”. אמר לו: “לא”.
מתוך ייאוש, אמר לו: “אתן לך את דמי כל הסעודה”. אמר לו: “לא”.
לקחו בידו והוציאו מהאולם בבושה גדולה.
אמר בר-קמצא: “כיוון שהיו שם חכמים ולא מחו, הרי שהם הסכימו לכך. אלך ואסית בהם את המלך”.
ובמעשה ותחבולה גרם לכך שמלכות רומא החריבה את ביתנו, שרפה את היכלנו והגליתנו מארצנו…
נשאלת השאלה:
ברור שבר קמצא שהיה שונא הביא לחורבן – בשל שנאת חינם. אך מדוע מאשים התלמוד גם את קמצא בחורבן ירושלים, והלא הוא לא עשה שום דבר? זאת ועוד, יתכן שהוא בכלל לא ידע על המתרחש.
מהי בעצם אשמתו של קמצא שבגללו חרבה ירושלים? הרי הוא לא היה בכלל בסיפור.
והתשובה לזה:
איך יתכן שחבר כל כך טוב לא מגיע לשמחה של האוהב הכי גדול שלו?
והתשובה ברורה: הוא לא הוזמן.
חבר הכי טוב שלך פספס אותך ושכח לתת לך הזמנה, מה כבר קרה?
רק אדם רודף כבוד יכול לדעת שיש לחברו שמחה, ומעדיף הוא להישאר בבית כיוון שלא קיבל הזמנה…
גם רדיפת הכבוד של קמצא היא זו שהביאה את החורבן…
זמני היום ט’ במנחם אב
יום רביעי 26/7 תחילת הצום בשעה 19:40
יום חמישי 27/7 סיום הצום בשעה 20:02
“יהפכו ימים אילו לששון ושמחה ולמועדים טובים”
אולי יעניין אותך גם: המלצות מד”א לקראת צום ט’ באב
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]