יום חמישי , מאי 2 2024
דף הבית / יהוד-מונוסון: בת שנה וחצי אושפזה לאחר שהורעלה מהרדוף הנחלים

יהוד-מונוסון: בת שנה וחצי אושפזה לאחר שהורעלה מהרדוף הנחלים

הפעוטה ביקרה יחד עם הוריה את סבתה תושבת העיר, כשבמהלך הביקור היא הכניסה לפיה את הצמח הרעיל לאחריו נזקקה לאשפוז. "הצמח הזה גדל פרא בכל העיר, בכלל לא ידעתי שהוא רעיל", מספרת הסבתא

הרדוף הנחלים. צילום באדיבות המשפחה
הרדוף הנחלים. צילום באדיבות המשפחה

הרעלה שהסתיימה בנס. ביום שישי שעבר ביקרה פעוטה בת שנה וחצי יחד עם הוריה את סבתה אשר גרה ביהוד-מונוסון.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


במהלך הביקור יצאה הפעוטה לטיול בשכונה עם סבתה, נתקלה בצמח וקטפה ממנו פרח ושמה בפיה. רק כשהגיעו הביתה אבי הילדה שם לב שילדתו אוכלת את הצמח המסוכן.

“יצאנו אני ונכדתי לטיול ברחוב אשכנזי”, מספרת הסבתא. “פתאום שמעתי אותה אומרת סבתא הנה פרח, וקטפה אותו. בכלל לא ייחסתי לכך חשיבות כי לא היה לי מושג שמדובר בצמח רעיל ומסוכן. כשהגענו חזרה הביתה הורי הילדה הסבו את תשומת לבי ומיד לקחנו ממנה את הפרח והגבעול שהחזיקה”.

הורי הילדה מיהרו לקחת אותה לבית החולים שניידר לרפואת ילדים.

למרבה המזל, לאחר סדרת בדיקות התגלה כי אחוז הרעלים בגופה קטן באופן יחסי ולא נדרשה כל התערבות רפואית והילדה נשארה להשגחה ללילה אחד ולאחריו שוחררה לביתה.

“לנו קרה נס, מסכמת הסבתא. “לי לא היה מושג לגבי המסוכנות של הצמח הזה ולכן אני מניחה שלהרבה הורים צעירים אין מושג גם. הייתי מציעה להציב שילוט או אזהרות כלשהן ליד הצמח הזה כדי להעלות את המודעות, הוא צומח פרא בכל רחבי העיר באין מפריע ולילדים זה עלול להיות קטלני”.

מעיריית יהוד-מונוסון נמסר: “ראשית, נאחל החלמה מהירה ומלאה לפעוטה. לרוב, שותלים את הרדוף הנחלים במרחב הציבורי כגדר חיה, חציצה באיי תנועה או בצדי כבישים. ההמלצה המקצועית הינה להימנע משתילת הצמח בגני ילדים ובבתי ספר.בשל אחריותנו ודאגתנו לשלום ובריאות הציבור, עיריית יהוד-מונוסון, בשבע השנים האחרונות, לכל הפחות, אינה שותלת את צמח הרדוף הנחלים במרחב הציבורי העירוני. נציין, כי חרף צבעוניות ויופי הפריחה והיות ההרדוף צמח חסכני במים, השרף הנוטף ממנו שמגן על הצמח מאכילה של בעלי חיים – רעיל לאכילה לבני האדם. בעיר, ניתן ליהנות מיופיו של הרדוף הנחלים בעיקר במרחב הפרטי ומיעוטו מצוי במרחב הציבורי, מזה שנים רבות. לא זכור לנו דיווח קודם בעיר על פעוט או בוגר שהכניס לפיו את עלי ההרדוף ואנו ממליצים לכלל הציבור להימנע מכך.”

אולי יעניין אותך גם: מה קורה במלון אוויה ביהוד?בקעת אונו: איזה יישוב מדורג במקום ה-1 בזכאות לבגרות לשנת תשפ”א?הצצה ראשונה לקצביית השף אהרוני במתחם צים אורבן גני תקווה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

זיכרון בסלון אור יהודה. צילום ארכיון: נפגשים מרכזים קהילתיים

זיכרון בסלון ביום השואה – היכן ניתן להתארח באור יהודה?

תפריט נגישות