שבת , אפריל 20 2024
דף הבית / משפט בן דוד – האם נרקמת עסקת טיעון

משפט בן דוד – האם נרקמת עסקת טיעון

היום המשיך שלב נוסף במשפטו הפלילי של ראש העיר לשעבר של יהוד מונוסון בו הוא מואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. השופט המליץ לצדדים לפנות להליך של גישור

יוסי בן דוד בבית המשפט
בן דוד בהארכת מעצרו - צילום ארכיון

אל בית המשפט השלום בראשון לציון הגיעו הבוקר נציגי פרקליטות המדינה ויוסי בן דוד, המועמד לראשות העיר יהוד מונוסון ביחד עם עורכת דינו אירית באומהורן. בית המשפט המליץ לצדדים על הליך גישור. השאלה הגדולה האם יודה יוסי בן דוד במסגרת עסקת טיעון, בעבירות, למרות טענתו כי הוא חף מפשע והאם הפרקליטות תוותר על עונש מאסר בפועל וקלון.
לכתבות נוספות – 
על דוכן הנאשמים – המועמד לראשות העיר יהוד
לכתב האישום המלא נגד בן דוד – 
לחצו כאן


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


במהלך הדיון המשפטי נחשף כי מתוך 51 עדי תביעה נגד בן דוד, בניהם ראש העיר יעלה מקליס, חברי מועצה, ויזמי נדלן. הודיעו נציגי הפרקליטות כי יגיעו להעיד בבית המשפט רק 20 עדי תביעה. המשמעות כי בן דוד ועורכת דינו קיבלו את הגרסות שמסרו העדים בחקירות במשטרה.

יוסי בן דוד בבית המשפט
צילום ארכיון
בן דוד גישור
פרוטוקול הדיון המשפטי

נציגי הפרקליטות ביקשו לחקור שוב שני עדי תביעה מרכזיים, קרובי משפחה של אשתו של בן דוד בעקבות סתירות שהתגלו בעדויות שלהם.
המשך משפטו של בן דוד נקבע לחודש ינואר 2019, אז יתחיל שלב ההוכחות ויחקרו עדי התביעה וההגנה בתיק. בית המשפט קבע כי תוך חודש ימים יישמעו כל העדים בתיק.

לקראת סוף הדיון המשפטי, פנה השופט שמעון שטיין, סגן נשיא בית המשפט השלום ראשון לציון אל הצדדים והמליץ להם, כי בעקבות יציאתו לפגרה שתמשך עד חודש אוקטובר 2018 עדיף כי ייפנו להליך גישור שיפוטי בו אם יש הסכמות ניתן לסיים את ההליך המשפטי בדרך מהירה יותר.
ייתכן כי בית המשפט שנחשף לחומר הראיות, לא מצא בהם עדויות חזקות לעבירה של ממש או רמז לצדדים כי עדיף לנאשם  להגיע לעסקת טיעון, אם יודה בעבירה מסוימת ואז יוכלו להימחק לו עבירות אחרות.
מקור משפטי הקרוב לנושא מסר – יש כאן סוגיה ערכית, הנאשם טוען לחפותו המוחלטת, התנאי הבסיסי לגישור, שהפרקליטות תוותר על הקלון, בגלל שמדובר בשנת בחירות. אם בן דוד יסכים להודות  בעבירה משנית של עבירות מס, לדוגמא,  אז אפשר להסתפק בעונש על תנאי עם קנס כספי. אך לא במאסר בפועל וקלון, אשר ימנע מבן דוד לשמש ראש עיר. האתגר על הפרק האם בן דוד יודה בעבירה שלטענתו לא עשה והאם הפרקליטות תוותר ציבורית על עונש הקלון ועבירות המרמה והפרת האמונים”.

בימים הקרובים צריכים להודיע הצדדים לבית המשפט על הסכמתם ללכת להליך של גישור אותו מנהל שופט, במידה והצדדים מסכימים על עסקת טיעון, יכול להסתיים משפטו של בן דוד בתוך חודשים ספורים. אם יתפוצץ הליך הגישור והפרקליטות תדרוש כתנאי בסיסי בעסקת הטיעות כי בן דוד יורשע עם קלון. אז ימשיך משפטו של בן דוד כסדרו והצדדים ייפגשו בבית המשפט בינואר 2019. והשאלה הגדולה, האם יזכה בן דוד בבירות לראשות העיר שברקע מתנהל נגדו הליך פלילי בו הוא מואשם במרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

עורכת הדין אירית באומהורן, המייצגת את יוסי בן דוד – “השופט המליץ על הליך גישור כיוון שסבר שניתן לנסות לסיים את התיק בעבירה טכנית ללא קלון, מה שיחסוך לכולם את ניהול התיק, והתוצאה החשובה היא שלא ידבק כל רבב ביוסי בן דוד. אנחנו מתלבטים כיוון שאנו משוכנעים שיוסי חף מפשע לחלוטין. ייתכן שנלך לגישור, וגם בסופו נחליט שעדיין ממשיכים לנהל את התיק, שהרי הליך גישור אינו מחייב דבר”.

בן דוד גישור
פרוטוקול הדיון המשפטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות