יום שלישי , אפריל 30 2024
דף הבית / “לא רצויה ביהוד” – העירייה וההורים נגד מנהלת בית הספר

“לא רצויה ביהוד” – העירייה וההורים נגד מנהלת בית הספר

מנהלת בית ספר הרצל יצאה לחופשה לפני כשנה וכעת מבקשת לחזור לעבודתה. ההורים והעירייה מנהלים מאבקים לא להחזירה לבית הספר. נציגי ההורים נפגשו לישיבת חירום בעירייה - "נצא למאבק חסר פשרות, למען עתיד ילדינו".

בית ספר הרצל יהוד
צילום ארכיון - ראש העיר מקליס והמנהלת שטרמר. לילדים אין קשר לנכתב בכתבה

כך פוגעים משרד החינוך והסתדרות המורים באיכות החינוך של ילדי בית ספר הרצל ביהוד – אחד מבתי הספר הגדולים ביהוד זוכה בשנים האחרונות, לחוסר יציבות ניהולית, אשר פוגעת ישירות בתלמידים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בשנת 2015, הוצנחה לבית הספר מורה מאיזור השרון שהפכה למנהלת חסרת כל ניסיון ניהולי ואנושי.

ההורים יצאו למאבקים נגד המנהלת, עיריית יהוד בצעד חריג שיגרה מכתב למנכ”ל משרד החינוך נגד הישארותה של המנהלת בתפקיד. לפני כשנה בעקבות בעיות אישיות ביקשה המנהלת לצאת לחופשה. כעת, היא מבקשת לחזור למקום עבודתה מאחר ויש לה קביעות בבית הספר למרות התנגדות ההורים ועיריית יהוד.

אחד ההורים – “מי רוצה לחזור למקום עבודה שלא רוצים אותה. ההורים נגדה, ראש העיר נגדה, על דרגת האטימות הזאת אנחנו נלחמים. לילדים שלנו מגיעה מנהלת בית ספר שהיא דוגמא חינוכית, מנהיגה, ולא אחת שבאה לשבת על הכסא, כי היא זכתה בו, אנחנו ממליצים לה לא לחזור ליהוד”.

זו לא הפעם הראשונה, שעל גבי התלמידים, מנהלים משרד החינוך והסתדרות המורים מאבקים פרסונליים, על זכויות עבודה של מנהלים. על פי הנוהל, מי שעבר מכרז לבית ספר מקבל בו קביעות. כמו פקיד בנק, לא משנה איכות המנהל, הציונים של התלמידים, בעיות אלימות במוסד החינוכי ויחסים אנושיים של המנהל, כמו פקיד, זכה במכרז, המקום שלו.

לפני כשנה, בעקבות בעיות אישיות, הודיעה מנהלת בית הספר כי יוצאת לשנת חופשה. במקומה הגיעה אל בית הספר, עדי מינץ, מנהלת מוערכת ועתירת ניסיון שביצעה מהפך בו בשנה אחת. מינץ, קיבלה גיבוי מלא מראש העיר יעלה מקליס, שנלחמה להדיח את המנהלת הבעיתית.

בית ספר הרצל
ראש העיר יעלה מקליס משחקת כדורסל על ילדי הרצל

כעת, אחרי חופשה של שנה, מבקשת המנהלת לחזור אל עבודתה, בידיעה שלא תזכה לשיתוף פעולה עם ראש העיר וההורים המבקשים בתוקף שלא תתקרב לשערי בית הספר.

יעלה מקליס, ראש העיר יהוד מונוסון מסרה – “פניתי למנהלת המחוז מספר פעמים בעבר ואף שוחחתי עמה ארוכות בניסיון להשפיע על החלטת משרד החינוך להשאיר את המנהלת הנוכחית עדי מינץ בתפקידה, במטרה להמשיך ולקדם את בית הספר ותלמידיו. פעלתי ואמשיך לפעול כשטובת תלמידי בית הספר ניצבת לנגד עיניי. יחד עם זאת, חשוב לזכור שההחלטה היא בתחום סמכותו הבלעדי של משרד החינוך. הנהגת ההורים של בית ספר הרצל מתכנסת כעת לישיבה דחופה בבניין העירייה ואני מייחלת למציאת פיתרון שיבטיח את הישארותה של עדי מינץ כמנהלת בית הספר ואת פתיחת שנת הלימודים כסדרה.

הנהגת ההורים בבית הספר הרצל פירסמה להורים את ההודעה הבאה – “הורים יקרים, הערב התקיימה ישיבת חירום של הנהגת הורי בית ספר הרצל, והורים מעורבים נוספים, בעקבות הודעה על חזרתה של הגב’ יעל שטרמר לתפקיד מנהלת בית הספר.
מתוך דאגה ליציבות ניהולית של בית הספר, וראייה עתידית לטובת חינוך ועיצוב עתיד ילדינו. אנו רואים חשיבות עליונה לשמר ולהמשיך את תפקידה של עדי מינץ כמנהלת בי”ס הרצל.
לילדי בי”ס הרצל הזכות הבסיסית ליציבות ניהולית, וזו חובתנו, כהורים, לדאוג לכך בצורה מאוחדת ובחזית אחידה! על כן הוחלט בישיבת החירום לצאת למאבק, חסר פשרות, למען עתיד ילדינו.
יום שני הינו יום קריטי ובו ייקבע השיבוץ הסופי. אנו קוראים להורים, שלהם קשרים רלוונטים אשר יכולים לסייע מול הגופים הרגולטורים אשר מכתיבים את עתיד ילדינו, להצטרף ולתת תמיכה וגב למאבק, אליו כולנו שותפים.
ישנה חשיבות גדולה מאוד באחידות המסר היוצא מול ההורים, ככל שנשכיל לדבר בקול אחד, כך יגבר כוחנו וננצח במאבק. אנו מבקשים לשמור על שיח הדוחף להישארותה של עדי. יש להדגיש כי הנהגת ההורים העירונית תומכת במאבקנו הצודק.
פרטי דרכי המאבק ימסרו בהמשך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

6 תגובות

  1. למה לא מתחשבים בתלמידים ובהורים,
    בעיקר אם יש תוצאות עם המנהלת החדשה..
    למה להחזיר את המנהלת הכושלת ולגרום שוב למחול השדים???

    • לא מסכימה בכלל עם הכתבה!
      הבעייה היא לא יעל אלא משרד החינוך / עירייה שלא נותן מספיק תקציבים או משאבים לטובת בית הספר תפסיקו להאשים את יעל
      תמיד עם דלת פתוחה ואוזן קשבת
      אין לי מילה אחת רעה להגיד עליה !! אישה חזקה מאוד!
      עברה שנה בריאותית לא קלה ואחרי כל טיפול היתה מקפידה להגיע לבית הספר שלא ירגישו בחסרונה
      מאמינה שעכשיו אחרי שנה של מנוחה תחזור בכל הכוח!
      המון בהצלחה !!

  2. יעלה מקליס,
    אנחנו סומכים עליך, שתעשי את הטוב ביותר עבור הילדים העתיד שלנו, היקרים לנו מכל. אנחנו נלחם ביחד וננצח גם במערכה הזאת.
    ★★★ כל הכבוד לראשת העיר יהוד, יעלה מקליס ★★★

  3. תלמידת הרצל לשעבר

    לכבוד המקומון עם “החדשות הכי טובות בעיר” – אפשר בבקשה לדעת מה עשתה המנהלת הקודמת פרט לעובדה שהיא “חסרת ניסיון”?, כי זו לא סיבה מספקת לצאת עם קלשונים ולפידים לציד מכשפות. ההורים וגברת מקליס יחרפו את נפשם כדי שתוחלף?, על מה?, למה? אפשר בבקשה הסבר, פירוט ונימוק???.
    מקווה שיש לכם סיבה באמת טובה כי הכתבה הזו היא פשוט לעשות שיימינג לכל דבר לעניין. זו לא תופעה חדשה בה הורים לוקחים על עצמם את תפקיד ממליכי מנהלים ומורים… וכמובן שראשת העיר תלך אחריהם עם לשון בחוץ… פוליטיקאית. איזו הגזמה פראית, באמת… אני בטוחה שאם פסיכולוגים או עובדים סוציאלים היו נכנסים לבתים שלכם היה להם דבר או שניים להגיד על החינוך שאתם נותנים. על זה צריך לעשות שיימינג. אבל ככה נראית המדינה שלנו – כולם רודפי צדק ומחפישי אדם. אחלה חינוך.

  4. ראש העיר נכשלה בחינוך ומאשימה את המנהלת ..
    ומה קורה עם שאר בתי הספר…

  5. חיים כחלון לראשות העיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

שוק הדירות בבקעת אונו בחודש מרץ- איפה נמכרה דירת 4 חדרים ב 1.79 מיליון?

תפריט נגישות