יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות חמות / בשורה משמחת לטבעונים – נפתחה חנות חדשה ביהוד

בשורה משמחת לטבעונים – נפתחה חנות חדשה ביהוד

כמה טבעונים חיים בנינו? ומה הם באמת רוצים מאיתנו? מה הסיכויים שהבן שלי יהיה טבעוני? ומה הם אוכלים בכלל? באנו לעשות לכם קצת סדר.

אוכל טבעוני
אוכל טבעוני

תל אביב כבר מזמן מוכרת כאחת מהיעדים היותר ידידותיים לטבעונים בעולם, יש המגדירים אותה כ”בירת הטבעונים העולמית”,  אך התופעה נמצאת לא רק בתל אביב אלא כמעט בכל מקום בישראל, רק לאחרונה נפתחה החנות הטבעונית הראשונה ביהוד, במתחם טופ רסקו – נורני אורגני.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


טרנד חולף? על פי העמותה הטבעונית Vegan Friendly ישנם כ-236,000 טבעוניים בישראל, והקהילה רק הולכת ומתרחבת. לאור הביקוש והעלייה של אחוז הטבעונים בישראל גם צה”ל הכניס למתכונת שלו מנות קרב טבעוניות.

אוכל טבעוני
אוכל טבעוני

יש האומרים שאורח החיים הטבעוני החל לצמוח בישראל עם זכייתה במקום הראשון של פעילת זכויות בעלי החיים טל גלבוע בתכנית “האח הגדול”, אחרים יאמרו שדווקא גרי יורופסקי שאף ביקר מספר פעמים בישראל הוא זה שהביא את הבשורה.

לאור הביקוש ההולך וגובר למוצרים טבעוניים, כיום בכל מכולת או סופר ממוצע תוכלו למצוא מגוון רחב של תחליפים טבעוניים שאינם מכילים מרכיבים מהחי, החל מגבינות טבעוניות ועד ל”דבש” טבעוני.

כמעט כולנו כבר נחשפנו לסרטוני הזוועות שמתרוצצים ברשתות החברתיות על אותן השחיטות השנויות במחלקת מצד המון גורמים: משפטיים, הלכתיים, בריאותיים וכמובן רגשיים, כך שניתן להבין מהיכן באה הטענה של הטבעונים –  שאכילה וקנייה של מוצרי בשר גורמת לצער בעלי החיים ושכדאי להימנע ממנה.

לטענת רוב האנשים שעשו את השינוי בתזונה ועברו לטבעונות, הימנעות מאכילת בשר לא הייתה קשה עבורם כלל כאשר הם עשו את התהליך בהדרגתיות, בטח עם כל התחליפים המעולים הקיימים היום בשוק, שרק צומח ומתרחב. אז מה בכל זאת אוכלים הטבעונים? מסתבר שישנם תחליפים מעולים כמעט לכל מוצר מן החי: שניצלים, המבורגרים, נקניקים, גבינות, חלבים ואפילו קיימים “סטייקים טבעונים” במסעדות מסוימות.

אוכל טבעוני
אוכל טבעוני

רבות הטענות או יש לומר הדעות הקדומות שאומרות שתזונה ללא בשר היא תזונה לקויה עם מחסור בויטמינים חיוניים לגוף שעלולה להביא לחולשה ולמקרים גרועים יותר לקריסה של הגוף, אך מבדיקה של הדברים, טענות אלו נשללות לגמרי.

רק בשבוע האחרון התפרסם שהאיש החזק בישראל, שייצג אותנו בתחרות ה-Strongman העולמי הוא בכלל טבעוני. ידוע שקהילת העבריים מדימונה גם היא קהילה טבעונית שלא צורכת בשר כלל ומפי אדם המשתייך לקהילה נמסר: “אין אצלנו מושג כזה קופת חולים”.

אוכל טבעוני
אוכל טבעוני

זה נכון שיש המון סגולות בריאותיות למזון מהצומח, ועם זאת, עצת תזונאים ומומחים נוספים בעת שינוי באופן התזונה במקרה של מעבר לטבעונות, או כל שינוי אחר בתזונה, הוא שכן להיות מלווה בבדיקות ומעקב וזאת על מנת לבדוק שאכן התזונה החדשה מתאימה לגוף שלנו ומייצרת את פעולת הספיגה כפי שצריך על מנת שלא יווצרו חוסרים בגוף שלנו שעלולים להביא לבעיות רפואיות. ניתן להשיג ויטמינים ומינרלים, חלבונים, סידן וברזל מן הצומח, עם זאת חשוב לבדוק שהאוכל נספג בגופנו כראוי.

לאתר האינטרנט של החנות – “חנות אורגנית טבעונית”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות