יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / חדשות חמות / בלוג – מחלה כהזדמנות לצמיחה

בלוג – מחלה כהזדמנות לצמיחה

המחלה מכניעה אותנו למיטה ובעצם מאפשרת לנו לעשות הפסקה ממירוץ החיים. אם נסתכל לאחור נוכל לראות שלרוב אנחנו נעשים חולים בתקופות לחוצות בחיינו או בתקופות שאנחנו פחות שמחים/מרוצים.

מחלה כהזדמנות לצמיחה

נשמע לכם מוזר המשפט הזה? מי רוצה להיות חולה ואיפה הצמיחה?


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בעיצומה של עונת השפעות אני מאמינה שלרובנו יצא לשכב במיטה עם חום, כאבים בגוף וחוסר חשק ויכולת לעשות כלום. המצב הזה בעצם מכריח אותנו לשכב במיטה ולנוח! מה זה לנוח בכלל? כולנו במרוץ החיים אחרי הילדים, העבודה, הקניות, הנקיונות, הסידורים. מתרוצצים מבוקר עד ערב בלי רגע לנשום. אבל כשאנחנו חולים בלית ברירה אנחנו שוכבים במיטה, יש גם כאלה ששוכחים לצערי את עצמם, לוקחים מוריד חום בבוקר והולכים לעבוד תחת השפעה של תרופות ולא מבינים מדוע הם לא מצליחים להחלים וסוחבים את השפעת חודש שלם.

המחלה מכניעה אותנו למיטה ובעצם מאפשרת לנו לעשות הפסקה ממירוץ החיים. אם נסתכל לאחור נוכל לראות שלרוב אנחנו נעשים חולים בתקופות לחוצות בחיינו או בתקופות שאנחנו פחות שמחים/מרוצים.

ממליצה לכם לנסות בפעם הבאה שאתם שוכבים במיטה בזמן מחלה, לחשוב עם עצמכם מה קרה לי בחודש האחרון שגרם לי להיות חולה? מה השפיע עלי כל כך? איפה היו הנקודות החלשות שלי ולמה זה הגיע דווקא עכשיו?

כשאני שואלת מטופל שמגיע אלי לקליניקה עם מחלה אקוטית כמו שפעת, למה אתה חושב שחלית, לרוב הוא יענה שנדבק ממישהו בעבודה או מאחד הילדים. אז בואו נחשוב ביחד עם באמת אנחנו חולים כתוצאה מהדבקה. למה דווקא אנחנו נדבקנו? איך זה שלא כל המשרד נדבק בשפעת למשל ורק שניים-שלושה אנשים?

כנראה שאין קשר להדבקה אלא לחולשה נקודתית וחוסר איזון של אותם אנשים שנדבקו. כנ”ל לגבי ילדים, לדוגמא לכיתה יגיע ילד עם וירוס בטן לא כל הילדים ידבקו אולי ילד או שניים. למה דווקא הם ולא כולם אם זה כל כך מדבק?

המחלה נוצרת כתוצאה מחוסר איזון בדרך שבה אנחנו תופסים ומפרשים את המציאות שלנו וכפועל יוצא חוסר איזון במערכת החיסון.

סיפור מקרה מהקליניקה- מטופל בן 35 הגיע לטיפול בעקבות שפעת קשה, היה לו חשוב מאד שאתן לו רמדי הומאופתית (תכשיר הומאופתי) שתעזור לו לצאת מהשפעת תוך יומיים כי הוא היה לפני ראיון עבודה מאד חשוב.

“אני חייב להיות בריא בראיון, כי אם אהיה חולה לא אצליח להגיע ולא תהיה הזדמנות אחרת”.

אתה יודע למה חלית?

“נראה לי שנדבקתי מאישתי”

במה מפריעה לך השפעת?

“אני מרגיש חלש, אני לא רגיל להרגיש חלש ואני צריך להיות חזק בשביל להצליח בראיון”

פה יש לנו דוגמא לכך שכל אחד מתייחס למחלה בצורה שונה. כלומר, לכל אחד יש פרשנות שונה למציאות אחד יגיד שהוא מרגיש חלש, השני יגיד שהוא חייב להחלים כי הוא לא יכול לפספס ימי עבודה כי יפטרו אותו, השלישית תגיד שהיא חייבת להחלים כי לא יהיה מי שיטפל בילדים. לכל אחד מאיתנו פרשנות שונה למציאות בהרבה מאד רבדים. בצורה שאנחנו מתרגמים את המציאות של היום יום וגם בצורה שבה אנחנו מתרגמים את החולי.

המטרה של הטיפול ההומאופתי לשנות את תפיסת המציאות, לשנות את צבע המשקפיים שדרכן אנחנו מביטים על העולם. ברגע שהתפיסה משתנה כך גם ההוויה כולה משתנה.

אותו מטופל עם שפעת קיבל תרופה הומאופתית שתוך פחות מעשר דקות העלתה את רמת האנרגיה שלו. ממקום שלא הצליח לזוז מהמיטה הוא התרומם, אכל ושתה. יום למחרת כבר היה ללא חום וכאבים.

להבדיל מטיפול תרופתי שבאמצעותו אנחנו מעלימים את התסמינים הפיזיים, הטיפול ההומאופתי מעורר את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף וכך מגיעים לריפוי פנימי, טיפול בשורש הבעיה ולא בתסמין החיצוני. תוך התמקדות במצב הרגשי שהמטופל נמצא בו ובהבנה עמוקה של הדרך שבה הוא תופס את המציאות. המטרה לא רק לרפא את השפעת אלא להביא את המטופל לרמת הבנה גבוהה יותר של המציאות. ולצאת מהשפעת מחוזק בצד הרגשי ובצד הפיזי.

אצל תינוקות הרבה פעמים אנחנו רואים שאחרי מחלה יש קפיצת גדילה משמעותית, המחלה עזרה למערכת החיסונית להתחזק ולהיבנות ולאחר מכן המשאבים עוברים להתפתחות וגדילה. כך גם אצל מבוגרים, תמיד יש לנו לאן לצמוח ולגדול ברמה הרוחנית רק השאלה אם אנחנו מצליחים להבחין בקרש הקפיצה גם במצבים שקשה לנו כמו חולי או משבר.

קצת עלי….

שמי שירי פלדמן, תושבת נווה -מונוסון נשואה +3 -הומאופתית קלאסית.

בוגרת תואר ראשון (BA ) בתקשורת וניהול מהמכללה למנהל. עסקתי בתחום יחסי ציבור במשך 10 שנים ולאחר לידת התאומות שלי ורילוקיישן לחו”ל, במסגרת עבודתו של בעלי, החלטתי לעשות שינוי קריירה ולהגשים חלום באמצעות לימודי הומיאופתיה. הוסמכתי כהומיאופתית באנגליה מהקולג’ להומיאופתיה CHE והנני חברה באגודה הישראלית להומיאופתיה קלאסית. מטפלת בתינוקות, ילדים, בני נוער ומבוגרים

הומיאופתיה היא דרך חיים שלי ושל משפחתי. הטיפול ההומיאופתי פועל על פי העיקרון של דומה בדומה מרפא ומתמקד במכלול המאפיינים הפיזיים והנפשיים של המטופל כאשר לכל מטופל מותאמת תרופה הומאופתית אישית. הומיאופתיה עוזרת במגוון בעיות פיזיות ורגשיות כדוגמת: בעיות קשב וריכוז, חרדות, מתח נפשי, בעיות שינה, ביטחון עצמי, בעיות עיכול, נשימה, עור, אף אוזן גרון, מחלות אקוטיות ועוד.

 

שירי פלדמן
הומאופתית קלאסית,
חברת האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית
054-5903019
shiri.feldman@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. שירי האלופה מטפלת בי ובמשפחתי כבר כמה שנים, ותמיד מצליחה לעזור! קוסמת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מי שיקמה היערכות לשעת חירום באור יהודה. צילום: מי שיקמה

מי שיקמה ממשיכים לתרגל כדי להיות מוכנים בזמן אמת

תפריט נגישות