יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / חדשות חמות / יום העצמאות – מנגל בריא יותר

יום העצמאות – מנגל בריא יותר

אורטל ברובין-חן, רכזת תחום נטורופתיה בכללית רפואה משלימה מסבירה איך אפשר להפוך את המנגל הקבוע של יום העצמאות לקליל ובריא יותר.

מנגל צמחוני
מנגל צמחוני

יום העצמאות בפתח ולצד הזיקוקים והדגלנים עומד בגאון ומסמל את החג כבר שנים – המנגל. עומס מרוכז של קלוריות, מזון שומני, מפוחם ונפח מזון גבוה בהרבה מזה שאנחנו רגילים אליו ביום יום, מעמיסים על הגוף ומקשים עליו. עד מהרה החגיגה עלולה להתנקם בנו ולהפוך לבטן נפוחה, צרבת, גזים ואי נוחות. זאת ועוד, המזון השרוף עד מפוחם הופך לקרצינוגני במיוחד (= מכיל חומרים קרצינוגנים, מסרטנים). אז מה אפשר לעשות כדי ליהנות ממסורת החג תוך כדי צמצום הנזק?


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


1. תמיד נתחיל בשפע של סלטים, מהם נוכל לנשנש עד שהאש תצרוב את האוכל וכך נתמלא בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, במקום לנשנש פיתות או צ’יפס. יש להקפיד לבחור בסלטים שמתובלים בשמן זית ולימון ולהימנע מסלטים שמכילים מיונז עתיר שומן שגם נוטה להתקלקל בקלות בשמש ועשוי לגרום לקלקולי קיבה חריפים.

2. הפחיתו כמה שאפשר בצריכת הבשר במהלך המנגל שכן הוא מלא בנתרן ושומן מהסוג המזיק לנו ביותר – LDL . ניתן להשתמש בשיפודי ירקות וטופו, להכין “סטייק” מפטריית פורטובלו ועוד על מנת להגיע לטעם ומרקם בשרני, בפחות קלוריות ושומנים ועם הרבה יותר ערכים תזונתיים.

3. העדיפו לקנות בשר/עוף/הודו רזה/ דגים ככל האפשר, ללא אנטיביוטיקה והורמונים. העדיפו לקנות מעט מזון איכותי על פני שפע רב של בשר מסוג נחות שישפיע על גופכם ובריאותכם לרעה. תוכלו לאכול דגים על הגריל ובכך לצמצם את צריכת השומן מהחי.

4. חומוס, צ’יפס, סלט  – הכינו לבד בבית סלטים קלים להכנה שיחסכו חשיפה לחומרים משמרים, חומרי טעם וריח, מייצבים וחומרי גלם נחותים. הכנת טחינה ביתית מטחינה גולמית לוקחת דקות בודדות וגם מי שאינו בעל כישורי מטבח מפותחים, מסוגל. חומוס ביתי ניתן להכין בדקות בודדות מגרגרי חומוס חצי מבושלים וקפואים שניתן לרכוש בכל סופר. כך, נשלוט באיכות החומרים שנכנסים למזון, נבחר בטחינה איכותית, נתבל בעזרת עלים ירוקים טריים ותבלינים לפי טעמנו. צ’יפס אפשר ורצוי להכין מערבוב של תפוחי אדמה ובטטות בתנור, או להכין “צ’יפס” משעועית צהובה קפואה.

5. שדרגו את הפיתות לפיתות מקמח כוסמין מלא

באדיבות אורטל ברובין-חן, רכזת תחום נטורופתיה בכללית רפואה משלימה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות